/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Karburator sprit !
Fra : jew


Dato : 05-11-06 22:51

Har købt 1/2 Liter karburatorsprit, som jeg påtænker at hælde i
benzintanken, så det kan opsuge den vand der måske står i tanken her i
vinteropbevaringen .
Nu er jeg så kommet i tvivl om det er en god ide eller ej.
Det er på en Intruder C800 med indsprøjtning.
Kan der opstå problemer med det ?

Mvh. Jew C800



 
 
Buhl (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Buhl


Dato : 06-11-06 11:33

"jew" <je@pc.dk> wrote in message
news:454e5ce0$0$877$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Har købt 1/2 Liter karburatorsprit, som jeg påtænker at hælde i
> benzintanken, så det kan opsuge den vand der måske står i tanken her i
> vinteropbevaringen .
SNIP
> Mvh. Jew C800

Hvad med bare at fylde tanken (helt) op med bensin, det burde kværnen da
kunne klare ??

Mvh.
Hans



Martin Sørensen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 06-11-06 17:44

>> Har købt 1/2 Liter karburatorsprit, som jeg påtænker at hælde i
>> benzintanken, så det kan opsuge den vand der måske står i tanken her
>> i vinteropbevaringen .
> Hvad med bare at fylde tanken (helt) op med bensin, det burde kværnen
> da kunne klare ??

Det fjerner da ikke den vand der kunne ligge i bunden af tanken, og derved
kan få lov til at gennemtære den lige så stille?

Karburatorsprit er fint at bruge til det formål, men hvis der ligefrem er en
stor 'pøl' med vand i bunden af tanken, så skal man nok ikke regne med at ½
liter sprit kan tage det..

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-11-06 19:48

Martin Sørensen skrev:
>>> Har købt 1/2 Liter karburatorsprit, som jeg påtænker at hælde i
>>> benzintanken, så det kan opsuge den vand der måske står i tanken her
>>> i vinteropbevaringen .
>> Hvad med bare at fylde tanken (helt) op med bensin, det burde kværnen
>> da kunne klare ??
>
> Det fjerner da ikke den vand der kunne ligge i bunden af tanken, og derved
> kan få lov til at gennemtære den lige så stille?
>
> Karburatorsprit er fint at bruge til det formål, men hvis der ligefrem er en
> stor 'pøl' med vand i bunden af tanken, så skal man nok ikke regne med at ½
> liter sprit kan tage det..
>
Jo da - Hvis det ihældes en relativ tom tank vil sprit-andelen være så
stor at det hurtigt vil mixe sig med forekommende vand, og er vandet
først opløst i spritten vil det forblive sådan selvom man efterfølgende
fylder tanken helt op med benzin!

Ergo:
Gør begge dele i rette følge!

--
Armand.

GK (06-11-2006)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 06-11-06 21:17


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:454f832b$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Martin Sørensen skrev:
> >>> Har købt 1/2 Liter karburatorsprit, som jeg påtænker at hælde i
> >>> benzintanken, så det kan opsuge den vand der måske står i tanken her
> >>> i vinteropbevaringen .
> >> Hvad med bare at fylde tanken (helt) op med bensin, det burde kværnen
> >> da kunne klare ??
> >
> > Det fjerner da ikke den vand der kunne ligge i bunden af tanken, og
derved
> > kan få lov til at gennemtære den lige så stille?
> >
> > Karburatorsprit er fint at bruge til det formål, men hvis der ligefrem
er en
> > stor 'pøl' med vand i bunden af tanken, så skal man nok ikke regne med
at ½
> > liter sprit kan tage det..
> >
> Jo da - Hvis det ihældes en relativ tom tank vil sprit-andelen være så
> stor at det hurtigt vil mixe sig med forekommende vand, og er vandet
> først opløst i spritten vil det forblive sådan selvom man efterfølgende
> fylder tanken helt op med benzin!
>
> Ergo:
> Gør begge dele i rette følge!
>
> --
> Armand.

hej jeg har et andet og meget bedre foreslag og som nok er nr 1 at gøre ..
når man bruger karburatorsprit er det jo for at køre vandet ud af tanken og
hvis man regelmessigt giver den en gang sprit når man kører om sommeren og
så de sidste to tankfulde inden
den skal på vinterferie giver den en go gang sprit så er problemet løst ,,
og vandet er væk fra tanken ,, jeg gjorde det da jeg kørte mc honda 550 og
så kørte jeg den næsten tom og gav den en halv liter to-takts olie i tanken
og rystede den godt og startede den og
kørte en lille tur til den røg godt ud af udstødningen så var der også olie
i cylinderne og i tanken .. og om foråret fyldte jeg så frisk benz på ,,
der var så godt nok olie i benzinen men det gjorde ikke så meget .. jeg
kørte lige den tank op og skiftede så olie i motoren
også selv om jeg hade skiftet olie på dyret inden den kom på stald ,, man
skal jo være god mod dyr ikke sandt

mvh gk



Armand (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-11-06 21:39

GK skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:454f832b$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> ....... så kørte jeg den næsten tom og gav den en halv liter to-takts olie
> i tanken og rystede den godt og startede den og kørte en lille tur
> til den røg godt ud af udstødningen så var der også olie i cylinderne
> og i tanken .. om foråret fyldte jeg så frisk benz på ,
> der var så godt nok olie i benzinen men det gjorde ikke så meget.....
> ........ man skal jo være god mod dyr ikke sandt
>
Det meste, hvis ikke alt vand i tanken hidrører fra kondensering på
tenkens inderside, og hvis man ikke opstalder i isoleret miljø (á jævn
varme uden de temperatursvingninger der medfører kondenseringen) vil
udskilningen af vand fortsætte vinteren igennem på tankens blotlagte
indersider :-|
At fylde tanken til bristepunktet er en effektiv måde at minimere det
indvendige areal hvorpå kondenseringen foregår!!

--
Armand.

Buhl (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Buhl


Dato : 07-11-06 14:05

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:454f9d5e$0$12646$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
SNIP

> At fylde tanken til bristepunktet er en effektiv måde at minimere det
> indvendige areal hvorpå kondenseringen foregår!!
>
> --
> Armand.

Det var præcis det jeg mente - men HVIS der er vand i forvejen gør det self.
ikke noget ved det...

Mvh.
Hans



GK (07-11-2006)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 07-11-06 20:24


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:454f9d5e$0$12646$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> GK skrev:
> > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> > news:454f832b$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > ....... så kørte jeg den næsten tom og gav den en halv liter to-takts
olie
> > i tanken og rystede den godt og startede den og kørte en lille tur
> > til den røg godt ud af udstødningen så var der også olie i cylinderne
> > og i tanken .. om foråret fyldte jeg så frisk benz på ,
> > der var så godt nok olie i benzinen men det gjorde ikke så meget.....
> > ........ man skal jo være god mod dyr ikke sandt
> >
> Det meste, hvis ikke alt vand i tanken hidrører fra kondensering på
> tenkens inderside, og hvis man ikke opstalder i isoleret miljø (á jævn
> varme uden de temperatursvingninger der medfører kondenseringen) vil
> udskilningen af vand fortsætte vinteren igennem på tankens blotlagte
> indersider :-|
> At fylde tanken til bristepunktet er en effektiv måde at minimere det
> indvendige areal hvorpå kondenseringen foregår!!
>
> --
> Armand.

ja det kræver jo selvf en konstant temp der hvor den skal stå .. men jeg
har nu aldrig haft problemer med den metode

mvh gk



Armand (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-06 22:25

GK skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:454f9d5e$0$12646$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> GK skrev:
>>>
>> .....At fylde tanken til bristepunktet er en effektiv måde at
>> minimere det indvendige areal hvorpå kondenseringen foregår!!
>
> ja det kræver jo selvf en konstant temp der hvor den skal stå .. men jeg
> har nu aldrig haft problemer med den metode
>
Jeg er på min færd på motorcykel ellers løbet ind i adskillige mc-ister
der stod med et uløseligt(?) problem efter at have benyttet
reservetanken første gang om foråret. Dertil kommer en god mængde her på
gruppen der med succes er blevet anbefalet "karbunadetømnings-kuren, og
endelig har en håndfuld af mine bekendte stået med den kedelige
oplevelse at bensinen løb under ud af tanken (det er jo dér hvor vandet
ligger at der opstår tæringer) - Senest denne sommer hvor en kammerat
ikke havde bemærket noget til en sive-lækage på hans godt og vel 30 år
gamle Laverda, indtil en fuld optankning gav tryk nok til at der sprang
en fin bensin-kilde sidelæns ud til venstre = Forøvrigt en historie
der indeholder en positiv oplevelse: Det tog ikke længe førend at han
havde fået støvet en ny original tank op til den aldrende ged

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste