computer vil ikke starte efter skift af bu~
Fra : Vuorela

Dato : 24-06-01 22:13

crosspost: .hardware og .hardware.bundkort. Sæt selv fut alt efter
relevans...

Jeg har lige købt en duron 900 og et epox 8kta2 - samlet det efter
alle kunstens regeler.... og forsøgt at starte. Der sker ikke noget.
Der er lys i powerled og det er det. Intet andet. Inden biplyde.
Skærmen aktiveres ikke. Ikke noget. Så har jge studeret jumpere,
dipswitches og så videre - alt er som det bør være... men der sker
ikke noget. Sådan for sjov prøvede jeg at tage processoren ud og så
starte computeren igen. Og den reagerede på samme måde. Er min
processor død eller er det bundkortet? Det har ikke virket... Skal jeg
returnere det hele til forhandleren eller kun noget af det? Eller er
der en eller anden lille dun ting der skal indstilles som jeg ikke har
gjort?

Systemet:
amd duron 900
epox 8kta2
fannertech spire med kobberbund
512 mb PQI ram
intel 740i grafikkort (ja jeg ved godt at det snart skal skiftes -
helst ingen spydige kommentarer
235 w psu
standard floppy

Og det er hvad jeg har haft tilsluttet...

/sune

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-06-01 22:16

> Jeg har lige købt en duron 900 og et epox 8kta2 - samlet det efter
> alle kunstens regeler.... og forsøgt at starte.

Du skriver ikke noget om køler. (Men det har du vel på?)
/Steen

Fra : Vuorela

Dato : 24-06-01 22:32

On Sun, 24 Jun 2001 23:16:12 +0200, "Steen Larsen" <lk4842@krull.dk>
wrote:

>Du skriver ikke noget om køler. (Men det har du vel på?)
sæføli - den er også nævnt i listen over mit hardware (fannetech
spire)

/sune

Fra : Ole Axelsen

Dato : 24-06-01 22:20

"Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> returnere det hele til forhandleren eller kun noget af det? Eller er
> der en eller anden lille dun ting der skal indstilles som jeg ikke har

Har du husket, at flytte jumperen der nulstiller BIOS?

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Vuorela

Dato : 24-06-01 22:33

On Sun, 24 Jun 2001 23:20:19 +0200, "Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk>
wrote:

>"Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

>Har du husket, at flytte jumperen der nulstiller BIOS?

jeps.... og jeg har også flyttet den frem og tilbage et par gange i
håb om at en nulstilling af bios ville gøre et eller andet... men der
skete ikke noget

/sune

Fra : Kim L.T.

Dato : 24-06-01 22:26

On Sun, 24 Jun 2001 21:12:56 GMT, nospam@vuorela.dk (Vuorela) wrote:

> [...]
>returnere det hele til forhandleren eller kun noget af det? Eller er
>der en eller anden lille dun ting der skal indstilles som jeg ikke har

Prøv at pille MB ud, og check at der ikke sidder en skrue (eller andet) og
kortslutter boardet!

/Kim T.

Fra : Anders Lund

Dato : 24-06-01 23:36

"Vuorela" <nospam@vuorela.dk> wrote in message
> [...]
> fannertech spire med kobberbund
> 512 mb PQI ram
> intel 740i grafikkort (ja jeg ved godt at det snart skal skiftes -
Der kar vi sq nok problemet!!!!! AMD anbefaler vist nok en 300 w psu, så
hvis du har såden en liggende så prøv med den!!

mvh
Anders Lund

Fra : Jakob-H

Dato : 25-06-01 15:04

300watt til Tbird.
En Duron kan sagtens klare sig med en 235watt PSU...
Og HVIS PSU'en var problemet, ville den stadigvæk kunne starte, men dog gå
ned ved krævende opgaver såsom spil.

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Jakob-H - Jakob-H@softhome.net

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-06-01 16:23

Jakob-H <Jakob-H@softhome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h7g8m$kue$1@news.inet.tele.dk...
> 300watt til Tbird.
> En Duron kan sagtens klare sig med en 235watt PSU...
> Og HVIS PSU'en var problemet, ville den stadigvæk kunne starte, men dog gå
> ned ved krævende opgaver såsom spil.

Det kan sagtens være strømforsyningen som er for "svag", har selv fornylig
været ude for nøjagtig det samme med min nevø's nyindkøbte A7V, Duron 800 og
250 W PSU. Den gjorde nøjagtig det samme (ingenting) og derfor prøvede jeg
at bytte PSU med min søn's som er en 300 W, og da han kun kører med en K6-2
333 kom begge maskiner til at fungere fejlfrit.

Mvh
Per

Fra : Vuorela

Dato : 25-06-01 19:52

On Mon, 25 Jun 2001 00:36:10 +0200, "Anders Lund" <w
>Der kar vi sq nok problemet!!!!! AMD anbefaler vist nok en 300 w psu, så
>hvis du har såden en liggende så prøv med den!!

Men den kan vel starte når der ikk er tilsluttet noget "stort" til
maskinen - hverken kabinetkølere, harddiske eller cdromdrev eller en
masse pcikort er tilsuttet. Den bør vel kunne køre...

/sune

Fra : strauss@post3.tele.d~

Dato : 25-06-01 00:37

hmm, har lige haft samme problem med et Asus7m266 og t-bird 1,2 ghz

byttede motherboard og processor, uden det virkede.

det var rammen, de fleste MB plejer at hyle og skrige uden ram eller defekt
i rammen.
men det løste altså problemet.

prøv at skifte rammen også selvom rammen virker i andet MB.

V.H. Heino

Fra : Kim

Dato : 25-06-01 11:24

har du sat "tænd-knappens" ledninger rigtigt på dit mb?. Det kunne være
problemet

Fra : Jakob-H

Dato : 25-06-01 15:05

PowerOn-knappen skal bare kortslutte to punkter, for at ATXPSU'en starter..
der er ingen forkert måde denne kan vendes... med mindre den sidder på nogle
helt forkerte pins

Fra : Kim

Dato : 25-06-01 16:02

Det var netop dette jeg mente. Der er jo som regel ret mange pins, i det
område poeronkablerne sipper på.

Fra : Vuorela

Dato : 25-06-01 19:53

On Mon, 25 Jun 2001 12:23:34 +0200, "Kim" <not_my@mail.com> wrote:

>har du sat "tænd-knappens" ledninger rigtigt på dit mb?. Det kunne være
>problemet

Når powerled lyser - og køleren begynder at køre? Jeg tror at jeg har
placeret den rigitgt

Fra : Carsten Dauth

Dato : 25-06-01 12:57

Da jeg havde problemet var den ene ramklods ikke helt nede i soklen

Fra : MJ

Dato : 25-06-01 14:00

du skal huske at proppe chili på din dürum rulle...

Mads

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 25-06-01 21:30

Prøv at kigge på denne side
ftp://ftp.epox.com/support/motherboard/manuals/mu-8kta2010.pdf
Tror ikke at den kan køre med en 512mb klods
Hilsen Ivan Gregersen
ICQ:98560575
Randers

Fra : Karlsson

Dato : 26-06-01 23:12

Hvis du er sikker på at alt er tilsluttet korrekt, er det 100% sikkert
rammen den er gal med !!!