/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Viden om: Peugeot Buxy
Fra : Kell Petersen


Dato : 28-10-06 01:19

Hejsa
Har købt sådan en gammel fætter , den kører en bid over 80 km/t hvis man
skal tro speedometer , men er frygtelig langsom i optrækket.
bruger nogle minutter ville jeg tro..
Jeg har ikke selv pillet ved motor eller variomaticén , og aner ikke engang
hvor den sidder .
Men hvis man skal have noget mere træk i den , hvad gør man så ,, sætter man
lettere eller tunger ruller på den...

Og ca. hvilken gram størrelse ville i tro , der skal til for at lette
forhjulet..
Jeg ville nemlig gerne have mere træk og mindre tophastighed,, men ikke
under 60km/t



--



venlig hilsen
Kell Petersen
3600 Frederikssund



 
 
C.C (28-10-2006)
Kommentar
Fra : C.C


Dato : 28-10-06 05:14

Hej Kell !


Sådan en Buxy, køre med 9g ruller som standard. Jeg har selv en speedfight 2
Lce. Den har aldrig haft tunsæt på, men har været afdroslet. Jeg har prøvet
alt muligt næsten. Fra 6g ruller til 10g ruller. Men jeg vender altid
tilbage til de originale 9g ruller. Det går den bedst med. Men derfor kan
det da godt være at din Buxy viser noget helt andet. Der er ikke andet for
end og prøve dig frem.

Mvh.
C. Christoffersen



Hekto (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-10-06 11:50

> Hej Kell !
>
>
> Sådan en Buxy, køre med 9g ruller som standard. Jeg har selv en
> speedfight 2 Lce. Den har aldrig haft tunsæt på, men har været
> afdroslet. Jeg har prøvet alt muligt næsten. Fra 6g ruller til 10g
> ruller. Men jeg vender altid tilbage til de originale 9g ruller. Det
> går den bedst med. Men derfor kan det da godt være at din Buxy viser
> noget helt andet. Der er ikke andet for end og prøve dig frem.
>
> Mvh.
> C. Christoffersen

Det er 'basal viden' at Peugeot kører bedst med 9 gr. Man kan dog også
forsøge sig med 8,5 gr - det fås ved at bore hullet i rullerne op til
6mm.

50cc er og bliver 50cc. Moment og bundtræk kommer af kubik! - ikke HK.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Martin Johansen [600~ (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-10-06 08:34

In article <4542a20e$0$12620$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote:

> Men hvis man skal have noget mere træk i den , hvad gør man så ,, sætter man
> lettere eller tunger ruller på den...

Nej det ødelægger optrækket på en ikke-tunet knallert.

> Og ca. hvilken gram størrelse ville i tro , der skal til for at lette
> forhjulet..

Lette forhjulet får du den aldrig til.. med mindre du smider tun på den.

> Jeg ville nemlig gerne have mere træk og mindre tophastighed,, men ikke
> under 60km/t

Fåes ikke uden tun.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Kell Petersen (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 28-10-06 12:17


>> Men hvis man skal have noget mere træk i den , hvad gør man så ,, sætter
>> man
>> lettere eller tunger ruller på den...
>
> Nej det ødelægger optrækket på en ikke-tunet knallert.
>
>> Og ca. hvilken gram størrelse ville i tro , der skal til for at lette
>> forhjulet..
>
> Lette forhjulet får du den aldrig til.. med mindre du smider tun på den.
>
> Fåes ikke uden tun.
>


Okay ,, det gav da noget info ,, så skifter jeg bare de ruller som sidder på
,, (sikkert 9.g) men smider lige en på brev-vægten for en sikkerheds skyld
Læste nemlig at man skulle skifte dem jævnligt da de kan blive slidte i
rundingerne.

Det føles nemlig som om at remmen hænger lidt ,,,!!
køre længe i samme fart og når der så er gået lidt tid føles det som om at
den rykker en tak op i hastighed.osv...



Hekto (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-10-06 16:56

>>> Men hvis man skal have noget mere træk i den , hvad gør man så ,,
>>> sætter man
>>> lettere eller tunger ruller på den...
>>
>> Nej det ødelægger optrækket på en ikke-tunet knallert.
>>
>>> Og ca. hvilken gram størrelse ville i tro , der skal til for at
>>> lette
>>> forhjulet..
>>
>> Lette forhjulet får du den aldrig til.. med mindre du smider tun på
>> den.
>>
>> Fåes ikke uden tun.
>>
>
>
> Okay ,, det gav da noget info ,, så skifter jeg bare de ruller som
> sidder på ,, (sikkert 9.g) men smider lige en på brev-vægten for en
> sikkerheds skyld
> Læste nemlig at man skulle skifte dem jævnligt da de kan blive slidte
> i rundingerne.
>
> Det føles nemlig som om at remmen hænger lidt ,,,!!
> køre længe i samme fart og når der så er gået lidt tid føles det som
> om at den rykker en tak op i hastighed.osv...

Husk at hver rulle sal have en lille klat højtemperaturfedt. Hvis man
sætter i lille klat på hver, bliver de også lettere siddende korrekt
når man samler den.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Brian (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 30-10-06 18:23

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.e4347d6ae577683f.41941@urxgb.qxROT13...
> Husk at hver rulle sal have en lille klat højtemperaturfedt. Hvis man
> sætter i lille klat på hver, bliver de også lettere siddende korrekt når
> man samler den.

Op til hvilken temperatur skal dette fedt have sit "arbejdsområde"?



Hekto (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-10-06 00:41

> Op til hvilken temperatur skal dette fedt have sit "arbejdsområde"?

Puuha! ... 100-120 grader mener jeg at kune huske.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Brian (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 31-10-06 21:52

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.f8297d6a429f5be9.41941@urxgb.qxROT13...
>> Op til hvilken temperatur skal dette fedt have sit "arbejdsområde"?
>
> Puuha! ... 100-120 grader mener jeg at kune huske.

Okay, ja varmere lyder også voldsomt...



Martin Johansen [600~ (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-10-06 18:04

In article <45433c2c$0$12671$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote:

> Okay ,, det gav da noget info ,, så skifter jeg bare de ruller som sidder på
> ,, (sikkert 9.g) men smider lige en på brev-vægten for en sikkerheds skyld
> Læste nemlig at man skulle skifte dem jævnligt da de kan blive slidte i
> rundingerne.

Min egen erfaring med Peugoet er, at 9g, alternativt 8g, eller 7g hvis
du kører tun, er bedst.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Jps (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Jps


Dato : 28-10-06 13:36

> Kell Petersenskrev:
[quote:a0913d2a57]Men hvis man skal have noget mere træk i den , hvad
gør man så ,, sætter
> man
> lettere eller tunger ruller på den...
>
> Nej det ødelægger optrækket på en ikke-tunet knallert.
>
> Og ca. hvilken gram størrelse ville i tro , der skal til for at
lette
> forhjulet..
>
> Lette forhjulet får du den aldrig til.. med mindre du smider tun på
den.
>
> Fåes ikke uden tun.
>
>

Okay ,, det gav da noget info ,, så skifter jeg bare de ruller som
sidder på
,, (sikkert 9.g) men smider lige en på brev-vægten for en sikkerheds
skyld
Læste nemlig at man skulle skifte dem jævnligt da de kan blive slidte
i
rundingerne.

Det føles nemlig som om at remmen hænger lidt ,,,!!
køre længe i samme fart og når der så er gået lidt tid føles det som
om at
den rykker en tak op i hastighed.osv...[/quote:a0913d2a57]

Hvis remmen hænger, så skal du til at kigge på dine remskiver og den
store fjeder der sidder samme sted. Fjederen kan være blevet slap og
styrene(eller rillerne som de kører i) som styre den yderste remskive
kan være blevet slidte. Koblingsbakkerne kan også være slidt, og
derved ikke tage fat med det samme.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Lund (29-10-2006)
Kommentar
Fra : Lund


Dato : 29-10-06 10:13

Når man svarer her fra forum, så fremstår det således i
newsgrupperne:


> Kell Petersenskrev:
> Men hvis man skal have noget mere træk i den , hvad
> gør man så ,, sætter
> > man
> > lettere eller tunger ruller på den...
> >
> > Nej det ødelægger optrækket på en ikke-tunet knallert.
> >
> > Og ca. hvilken gram størrelse ville i tro , der skal til for at
lette
> > forhjulet..
> >
> > Lette forhjulet får du den aldrig til.. med mindre du smider
tun på den.
> >
> > Fåes ikke uden tun.
> >
> >
>
> Okay ,, det gav da noget info ,, så skifter jeg bare de ruller som
> sidder på
> ,, (sikkert 9.g) men smider lige en på brev-vægten for en
sikkerheds
> skyld
> Læste nemlig at man skulle skifte dem jævnligt da de kan blive
slidte
> i
> rundingerne.
>
> Det føles nemlig som om at remmen hænger lidt ,,,!!
> køre længe i samme fart og når der så er gået lidt tid føles det
som
> om at
> den rykker en tak op i hastighed.osv...

Hvis remmen hænger, så skal du til at kigge på dine remskiver og den
store fjeder der sidder samme sted. Fjederen kan være blevet slap og
styrene(eller rillerne som de kører i) som styre den yderste remskive
kan være blevet slidte. Koblingsbakkerne kan også være slidt, og
derved ikke tage fat med det samme.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Der ser ikke så skide smart ud, hvis nyhedsgrupperne skal svares fra
forum, så skal der rettes på noget ellers bliver folk snart upopulære
i news.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste