fuge ved toilet?
Fra : Michael og Vibeke

Dato : 27-11-06 12:21

Hej Ng.

Vi har fået bygget hus og det er tid til eftersyn.

I badeværelset i stuen står toilettet på nogle gummidutter direkte på
klinkerne og ikke andet.

Det står solidt nok og er nok også skruet fast, så der er ikke noget der.

Men mit spørgsmål er:

Kan det passe der ikke skal fuges omkring toilettet.
Lige nu står det blot på disse dutter og der er ca 3-4 mm luft under
toilettet.

Det har jeg svært ved at tro kan være rigtigt.

På forhånd tak for svar.

Mvh

Michael Schmidt

--
Der findes 10 slags mennesker i verden
Dem der forstår det binære talsystem og dem der ikke gør.

Fra : Martin

Dato : 27-11-06 14:23

"Michael og Vibeke" <76260145FJERN@jafnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det passe der ikke skal fuges omkring toilettet.
> Lige nu står det blot på disse dutter og der er ca 3-4 mm luft under

Der skal fuges - enten med cement eller et fugebånd.

/Martin

Fra : JJFL

Dato : 27-11-06 15:03

Hvis der skal fuges skal det være med en elastik gummifugemasse som let kan
skærres med en kniv. Det eneste formål fugen har er at stoppe baktriernes
vandring fra badeværelst og ind under toiletkummen da der nu ikke findes en
fugemasse som magter opgaven så lad værre og istedet afmonter toiletet med
jævne mellemrum til grundig rengøring.
FC

Fra : Jørgen E.

Dato : 27-11-06 23:33

"JJFL" <jjfl@slet-postkasse.com> skrev i en meddelelse news:456aef00$0$13960$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> fugemasse som magter opgaven så lad værre og istedet afmonter toiletet med jævne mellemrum til grundig rengøring.

Man skal læse meget )

Der findes i øvrigt gummiunderlag til flere toiletter så man slipper
for at fuge.

Fra : vvseren

Dato : 27-11-06 19:25

Det skal fuges med lynbeton når det står på et flise gulv og fuges med
silicone når det står på et trægulv, længere er den ikke
dutterne er der for at sætte toilettet i water

vvseren