sne, sneslynge og et godt råd.
Fra : Anders R

Dato : 22-11-06 20:20

Er en billig el-drevet sneslynge som denne overhovedet noget værd ?
http://www.frklund.dk/catalog/product_info.php?cPath=64&products_id=601&osCsid=65554d3e26ffb0f05bd586a3296db567
Har kun fortovet udenfor mit hus at tænke på, så den er ikke til store
arealer.

Piner mig at give 3-6000 for en sådan, så derfor spørgsmålet :)

Kunne et alternertiv være, hvis der skal nogle heste bag, at man købte noget
"havefræserværk" med skovl foran istedet ? Så kunne man jo bruge den til
haven også ? Findes der overhovedet slynger til disse "fræsere", eller er
der kun skovl ?

Tusind tak for svar
Anders

Fra : Ralph

Dato : 22-11-06 23:02

"Anders R" <webmaster@anjaro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til haven også ? Findes der overhovedet slynger til disse "fræsere", eller

Jeg har da aldrig set dem med skovl, but anyhows: Vi har en halvstor Texas
Fræser med 5,5 HP, til den har vi en græsslåmaskine og en fejekost, kosten
bliver brugt både som alm. kost (du har sikkert set de der roterende koste
vejarbejdere bruger monteret på en traktor) OG som sneslynge, fungerer fint.

--
Ralph

Fra : Anders R

Dato : 23-11-06 16:35

> [...]
> bliver brugt både som alm. kost (du har sikkert set de der roterende koste
> vejarbejdere bruger monteret på en traktor) OG som sneslynge, fungerer

Hej Ralph.
Jeg har dog set de store Texas fræsere med skovl, men de koster detsværre en
jetjager, især når det ikke drejer sig om ret meget fortov, for mit
vedkomne. Det er vist det man kalder overkill :)
En skovl til Texas store fræsere til omkring 1100 kr, så det findes godtnok.

Tusind tak for svaret.
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 08:57

> [...]
> arealer.
>
> Piner mig at give 3-6000 for en sådan, så derfor spørgsmålet :)

Hejsa

Been there, done that, didn't work!
Jeg købte den i Netto til 6 eller 799,- og jeg tror den er identisk med den
du kigger på.
Den fungerede ikke engang tilnærmelsesvis! Bevares, denne kunne da flytte
lidt af sneen, men 2 cm sne var vist max, med mindre det var "puddersne" -
så ku den mere. Den blev afprøvet tre gange og røg ud igen..

Nu købte jeg så sådan en motherf***** med 10 HK og den kan flytte sne - men
når der ligger 20 cm tung tøsne (og det er altså ofte tøsne, siger
erfaringen) så kan den klare det, selvom den bliver anstrengt. Jeg købte den
brugt og gav vist 3500,-

Mvh Tommy

Fra : Anders R

Dato : 23-11-06 16:32

> [...]
> lidt af sneen, men 2 cm sne var vist max, med mindre det var "puddersne" -
> så ku den mere. Den blev afprøvet tre gange og røg ud igen..

Det var også hvad jeg frygtede. Godt jeg spurgte herinde først inden jeg
smed pengene ud af vinduet :)
Tak for svar.

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 09:09

Anders R wrote:

> [...]
> jo bruge den til haven også ? Findes der overhovedet slynger til
> disse "fræsere", eller er der kun skovl ?

Hej Anders
Jeg har en 5 HK Torro, der kan flytte sne, den kan du da købe !!, den
er emd el-start og er 100% iorden, saælges fordi vi er flyttet og ikke
har brug for den mere

Fra : Anders R

Dato : 23-11-06 16:29

> Hej Anders
> Jeg har en 5 HK Torro, der kan flytte sne, den kan du da købe !!, den
> er emd el-start og er 100% iorden, saælges fordi vi er flyttet og ikke
> har brug for den mere

Hej Michael, det lyder da en smule interresant :)
Sender dig lige en mail

Anders

Fra : Anders R

Dato : 23-11-06 16:39

> Hej Michael, det lyder da en smule interresant :)
> Sender dig lige en mail
>
> Anders
Hov, det gør jeg så ikke alligevel, kan ikke finde din email :)
Hvis du vil, må du meget gerne kontakte mig på : rossen32@hotmail.com

Anders

Fra : Arne

Dato : 24-11-06 22:44

<Michael> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har en 5 HK Torro, der kan flytte sne, den kan du da købe !!, den
> er emd el-start og er 100% iorden, saælges fordi vi er flyttet og ikke

Hvad skal den koste?

Arne