Revne i bagplade pejseindsats
Fra : Henning Lund

Dato : 12-11-06 13:04

Vi har en støbejern pejseindsats, og bagpladen er revnet, er der
nogen der har gode erfaringer med noget kemisk metal eller lign
der kan blive i revnen?
Revnen er hvor den er bredest, ca 5 mm og jeg undersøgte sidste
år om jeg kunne få en ny bagplade, men det fandt jeg ikke nogen
steder.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Madsen58

Dato : 12-11-06 15:53

Henning Lund wrote:
> [...]
> Revnen er hvor den er bredest, ca 5 mm og jeg undersøgte sidste
> år om jeg kunne få en ny bagplade, men det fandt jeg ikke nogen
Kemisk metal kan ikke anvendes da det kun er temperatur bestandigt til 160
grader celsius.
http://www.billigbyggemarked.dk/product_info.php?cPath=25_35&products_id=4516&osCsid=f4e84b1feebfdc962d909a8c5e9a8e84

Men Ovnkit kan anvendes.
http://www.danalim.dk/conferences/offentlig/produktinformation/ovnkit.pdf

--
Hilsen Madsen

Fra : info@leshop.dk

Dato : 12-11-06 16:53

Hej,
Ovnkit kan købes her www.leshop.dk. Varen findes i menuen til venstre
under "Vedligeholdelse".
Bestiller du inden kl. 14 på hverdage, modtager du varen næste dag.

Med venlig hilsen
LeShop I/S
www.leshop.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 12-11-06 20:33

info@leshop.dk skrev:
> [...]
> venstre under "Vedligeholdelse".
> Bestiller du inden kl. 14 på hverdage, modtager du varen næste

Jeg takker for begge svar, jeg må til at mure skidtet sammen igen

Fra : A. Nag

Dato : 19-11-06 11:12

Elektrisk sveising er en mulighet. Slip en sveisefuge. Anvend
spesialelektroder for støpejern, eller rustfri elektroder. Sveis 4-5 cm om
gangen, og bank forsiktig på sveisen med en liten hammer eller lignende, til
den er kald.