kalk i toilet
Fra : Mor Karen

Dato : 12-11-06 06:04

Er der nogen der kan give et brugbart råd om kalk i toilettet.
I kender nok det med det brune der sidder lige der hvor vandet kommer
ud. Jeg er ked af at se på det og har prøvet en del midler.
Jeg har bla prøvet med at komme afkalkningsmidlet på vådt papir og sætte
det på i nogle timer, ja det tager måske lidt af kalken men det er så
lidt at det næsten ikke er til at se.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 12-11-06 06:37

Brug saltsyre og opvaskebørste i få sekunder skyl grundigt efter, smid
børsten ud bagefter

Fra : Jan Raarup

Dato : 12-11-06 08:20

Stig Rasmussen <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev:
>Brug saltsyre og opvaskebørste i få
> [...]

Det tyder mest på at der også er en del jern i jeres vand, så
prøv at slå turen forbi en materialist og køb et middel til det.

Hilsen Jan

www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Jens G

Dato : 12-11-06 09:10

On Sun, 12 Nov 2006 06:04:20 +0100, Mor Karen <morhagen@sol.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har bla prøvet med at komme afkalkningsmidlet på vådt papir og sætte
>det på i nogle timer, ja det tager måske lidt af kalken men det er så

Jeg ville prøve med Cillit Bang. Det virker overraskende godt hos os.

--
Jens G

Fra : Thomas

Dato : 12-11-06 09:46

> Jeg ville prøve med Cillit Bang. Det virker overraskende godt hos os.

En test gennemført af forbrugerbladet "Tænk" i 2004 viste, at det produkt er
_næsten_ lige så godt som alm. eddike....

/Ths.

Fra : Jens G

Dato : 12-11-06 11:01

On Sun, 12 Nov 2006 09:45:51 +0100, "Thomas" <t@pp.se.invalid> wrote:

>En test gennemført af forbrugerbladet "Tænk" i 2004 viste, at det produkt er
>_næsten_ lige så godt som alm. eddike....

Det kan ikke være det samme produkt de har testet, eller også har de
ikke fulgt den ellers ret enkle brugsanvisning.

Det Cillit Bang vi bruger fjerner kalk på et minut. Første gang vi
brugte det var der synlige brune kalkstriber i toiletkummen som vi
forgæves havde prøvet at fjerne med diverse afkalkningsprodukter.
Efter to gange Cillit Bang var det væk.

Almindelig eddike kan slet ikke gøre det.

--
Jens G

Fra : Thomas

Dato : 12-11-06 13:07

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan ikke være det samme produkt de har testet, eller også har de
> ikke fulgt den ellers ret enkle brugsanvisning.

Det blev ellers fulgt op af et program i DR (ala Kontant), hvor det blev
gentestet med samme resultat. Men jeg er ikke klar over, om placebo-effekten
blev testet. Produktet blev kaldt Snake Oil
(http://www.webopedia.com/TERM/S/snake_oil.html).

/Ths.

Fra : Jens G

Dato : 12-11-06 13:31

On Sun, 12 Nov 2006 13:06:58 +0100, "Thomas" <t@pp.se.invalid> wrote:

> [...]
>gentestet med samme resultat. Men jeg er ikke klar over, om placebo-effekten
>blev testet. Produktet blev kaldt Snake Oil

Har du selv prøvet produktet, siden du er så sikker på at det ikke
virker?

Har du et link til Tænks test?
Ved du hvordan Tænk udførte testen?

Og hvorfor kommer du med et link til noget helt uvedkommende?

Jeg har prøvet Cillit Bang, og efter min mening virker det helt fint.
Jeg købte det ikke på grund af TV-reklamer, men fordi det blev
anbefalet af en anden der havde prøvet det. Og hun havde ret.

--
Jens G

Fra : Thomas

Dato : 12-11-06 14:36

> Har du selv prøvet produktet, siden du er så sikker på at det ikke
> virker?
>
> Har du et link til Tænks test?
> Ved du hvordan Tænk udførte testen?

Jeg har ikke påstået, at jeg personligt har testet produktet.
Desværre koster Tænk penge, hvorfor de ikke har direkte adgang til alt over
nettet. Andre har dog testet produktet - og så kan man jo danne sin mening
ud fra dette. Iøvrigt var det "Rene ord for pengene", der testede produktet
i fjernsynet. Desværre har DR til syneladende fjernet link til dette
program. Så jeg må jo gå andre for at finde tests:
* Tyskland:
http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_reckitt_benckiser_cillit_bang_multi_fett_reiniger_p86297.html
viser, at Cillit Bang kun scorer 1,7 ud af et gennemsnit på 2,4 for andre
sammenlignelige produkter. Testen kommer i nyeste tyske blad (udgives den
17. november).
* England:
Også andre har en negativ mening om produktet:
http://www.ciao.co.uk/Cillit_Bang_Power_Cleaner__Review_5594028
* Danmark:
I Danmark har vi tilsyneladende også en mening om produktet:
http://kforum.dk/default.asp?articleid=12051

Men selvfølgelig: Reklamen http://www.funpic.hu/swf/cillitbang.html siger jo
også alt! Gad vide om produktet også kan slanke og give en lykkeligere
tilværelse?
Produktet kaldes iøvrigt bullshit-branding (pardon my French)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-11-06 18:48

"Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Desværre koster Tænk penge, hvorfor de ikke har direkte adgang til alt
> over nettet. Andre har dog testet produktet - og så kan man jo danne sin

Hos os virker det bedre end eddikesyre og saltsyre. Nogle få minutter i
brusenichen eller i wc fjerner alt kalk og okker (det gule).

Mvh Maria

Fra : Jens G

Dato : 12-11-06 22:18

On Sun, 12 Nov 2006 14:35:40 +0100, "Thomas" <t@pp.se.invalid> wrote:

> [...]
>sammenlignelige produkter. Testen kommer i nyeste tyske blad (udgives den

Er det ikke laveste score der er bedst i den test?
Mit tyske er godt nok lidt rustent, men f.eks. en karakter på 1,1
hedder "Sehr Gut", og 1,8 hedder "Gut". Og jeg tror da at "Sehr Gut"
er bedre end "Gut".

http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_test_stiftung_warentest__52478.html
synes jeg da også at det er et Cillit Bang produkt der har
førstepladsen?

Og det passer jo meget godt med min erfaring.

Bortset fra det, så ville jeg aldrig have købt det ud fra de tåbelige
reklamer der er lavet for produktet. Men når folk man kender siger at
det faktisk virker, må man jo prøve. Og placebo effekt på kalkfjerning
tror jeg ikke på

--
Jens G

Fra : Per Thomsen

Dato : 21-11-06 08:35

> [...]
> reklamer der er lavet for produktet. Men når folk man kender siger at
> det faktisk virker, må man jo prøve. Og placebo effekt på kalkfjerning

Lige mine ord.

Per

Fra : Max

Dato : 12-11-06 09:56

Hej Mor Karen

Hos Matas køber du en flaske Ruvex, det skal være
den model til toiletter (ikke badekar) og følg brugs-
vejledningen på flasken.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 12-11-06 10:38

Mor Karen skrev:
> [...]
> Jeg har bla prøvet med at komme afkalkningsmidlet på vådt papir og sætte
> det på i nogle timer, ja det tager måske lidt af kalken men det er så

Hejsa

Har du prøvet at bruge helt almindeligt skurepulver, eller groft salt,
og så ellers klø på med en god skuresvamp og "klør fem"? Det har vi haft
helt med her i huset

Hilsen Jesper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-11-06 12:15

> [...]

>I kender nok det med det brune der sidder lige der hvor vandet kommer
>ud. Jeg er ked af at se på det og har prøvet en del midler.

Prøv med en sjat klorin - først ud med lidt af vandet i toilettet med
hjælp fra børsten. Hæld klorin i, ned over de brune belægninger.

Lad det virke nogen timer og belægningerne kan fjernes med børsten.

Det virker i det mindste her.

** Lars

Fra : Mor Karen

Dato : 12-11-06 12:22

Tusind tak til alle for gode råd, jeg vil da prøve dem.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-11-06 18:49

> Tusind tak til alle for gode råd, jeg vil da prøve dem.

Forhåbentlig hver for sig - ellers går det galt. Lad der gå mindst et par
dage mellem hvert forsøg.

Mvh Maria

Fra : jones_net

Dato : 13-11-06 14:00

"Mor Karen" <morhagen@sol.dk> wrote in message

> Tusind tak til alle for gode råd, jeg vil da prøve dem.

Og du skriver self. tilbage med hvad der var bedst, så vi andre ikke skal
alle prøvelserne igennem også

/J

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-11-06 17:18

On Sun, 12 Nov 2006 18:47:40 +0100
"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:

> Hos os virker det bedre end eddikesyre og saltsyre. Nogle få minutter
> i brusenichen eller i wc fjerner alt kalk og okker (det gule).

vi har også kun rigtigt gode resultater med Ciluit Bang. Og om end det
lugter fælt og har en klam farve, så virker det faktisk bedre end
f.eks. eddikesyre de steder jeg har prøvet begge ting.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 20-11-06 20:55

> [...]
> det på i nogle timer, ja det tager måske lidt af kalken men det er så lidt

Jeg folder gerne nogle stykker toiletpapir og holder op på stedet, mens jeg
gennemvæder det med alm. toiletrens. Derefter lader jeg det sidde 10 - 30
minutter alt efter hvor slemt det er.
Det virker osse på badekarret og andre tilkalkede flader.