Trægulv på kontor ?
Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 20:56

Hej

Vi overvejer at friske vores kontor/arbejdsværelse op. I den forbindelse vil
vi gerne af med tæppet på gulvet og her derfor overvejet et trægulv. Men så
kommer spørgsmålene jo trillende :

Hvad kan holde til kontorstole ?
Skal det være træ eller laminat ?
Og hvad skal der evt være under 'træet' ? (under tæppet er der et
linoliumsgulv der er limet på betonen)
Er der evt andre ting vi skal være opmærksom på ?

Vi opholder os i snit 5 - 6 timer pr dag på kontoret.

Nogen der har erfaring, både positivt og negativt, til dette ?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Max

Dato : 06-11-06 21:03

Hej Bjarne

> Nogen der har erfaring, både positivt og negativt, til dette ?

På lang sigt kan hverken laminat eller trægulve holde til
kontorstole, men køb en polykarbonatplade hos
kontorforsyningen til at køre på.

--
Mvh Max

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-11-06 21:21

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> På lang sigt kan hverken laminat eller trægulve holde til
> kontorstole, men køb en polykarbonatplade hos
> kontorforsyningen til at køre på.

Vi har ødelagt to trægulve med kontorstole. Til det ene havde vi købt
et underlag, men sandkorn der ryger derunder ødelægger også gulvet.

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Ralph

Dato : 06-11-06 21:41

"Bjarne Kjær Rimdal" <rimdalfjerndettestofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan holde til kontorstole ?

Uanset hvilket gulv du vælger skal du udskifte dine hjul på kontorstole med
bløde gummihjul. Koster ca. 100 kr. tager 30 sekunder.

> Skal det være træ eller laminat ?

Træ er træ, plastic er plastic, en smagssag, laminat holder bedre, men med
gummihjul har mit trægulv nu holdt i 10 år uden "særligt" mange ridser, der
er selvf. lidt, og der ville nok være lidt færre med et laminatgulv.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 00:53

> Uanset hvilket gulv du vælger skal du udskifte dine hjul på kontorstole
> med bløde gummihjul. Koster ca. 100 kr. tager 30 sekunder.

Hvor køber du dem ?

/Grønne

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 07-11-06 08:25

Grønne wrote:

> Hvor køber du dem ?

Fra en der sælger stolene. Det kommer an på hvilken stol. Jeg
har en RH. Jeg ringede til RH og fik nummeret på en sælger der
var i området. Ringede til ham og havde hjulene dagen efter.
Med gummehjul er stolen pludselig også helt lydløs... aahhh

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Old Meower

Dato : 06-11-06 23:51

Bjarne Kjær Rimdal skrev:

> Nogen der har erfaring, både positivt og negativt, til dette ?

Hej Bjarne.

Vi har kontor i den ene ende af spisestuen, hvor der ligger et gammelt
(1965) massivt bøgegulv på strøer.

Vi har begge almindelige kontorstole med plasthjul, og har derfor købt
et par "køreunderlag"[1].

Min holdning, efter at have brugt ovennævnte i ca. 2 år, er at det
virker, men er grimt. Ideen med et trægulv er at det er pænt og nemt.

Når vi til forårs-udsalget køber et par nye kontorstole får de rigtige
gummihjul, og underlagene ryger ud. Jeg støvsuger mindst en gang om ugen
(også under underlagene), men alligevel kan det ikke undgås at der
kommer små mærker fra sandkorn o.l. Jeg tror nu på, at gummihjulene ikke
laver større skade end underlagene.

Hertil kommer, at hvis uheldet er ude, og der spildes fx vand på gulvet
(der render ind under et underlag), må underlaget fjernes et stykke tid
for at give træet tid til at tørre ordenligt[2].

(Min) konklusion: Hvad enten du vælger massivt eller laminatgulv, gælder
at jo hårdere desto bedre (mht. ridser/mærker). Om man bruger gummihjul
eller underlag er en smagssag, begge dele er lige hårde ved gulvet.

[1] Hvis du vælger underlag, så giv de 50-100 kr ekstra for underlagene,
og køb dem et sted hvor de fås uden fals på midten. Jeg har banket
tæerne i kanten flere gange, og det gør p*** ondt hver gang.

[2] Jeg har haft en grim plet af mug e.l. pga. fugt under et underlag[3]
som lærte mig den lektie. det er besværligt at få pænt igen.

[3] En storm blæste noget fuglepap ud, og vi fik sne på loftet. Det
skete selvfølgelig en dag vi ikke var hjemme. Murphys lov i aktion

/Joakim

Fra : Gunnar Pedersen

Dato : 07-11-06 09:55

- køb et stykke gulvfilt i en ordentlig kvalitet og en udholdelig farve og
skær det ud i den form, du selv vil have - det lydisolerer, og beskytter
gulvet effektivt - og er billigt

mvh
gunnar

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 19:39

Tak for de gode ideer og forslag.

Mvh

Bjarne

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 09-11-06 21:50

Bjarne Kjær Rimdal skrev:

>Tak for de gode ideer og forslag.

?
Hvad taler du om?

Det er nemmere hvis du takker i den tråd det drejer sig om i stedet for
at starte en ny tråd.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-11-06 22:32

Hej!

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> ?
> Hvad taler du om?
>
> Det er nemmere hvis du takker i den tråd det drejer sig om i stedet for
> at starte en ny tråd.

Indlægget er i tråden "Trægulv på kontor?" her i min nyhedslæser. Ikke alle
nyhedslæsere kan finde ud af at placere indlæg korrekt når der ændres subjektfelt.

Må man foreslå en bedre reader?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 09-11-06 23:15

Kim Voss Schrader skrev:

>Indlægget er i tråden "Trægulv på kontor?" her i min nyhedslæser. Ikke alle
>nyhedslæsere kan finde ud af at placere indlæg korrekt når der ændres subjektfelt.
>
>Må man foreslå en bedre reader?

Bedre læser? Det er der jo delte meninger om. Det er da meget lettere
hvis man lod være med at ændre teksten i subjekt.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 09-11-06 23:25

Asbjørn M. Nielsen <asbjorn@lite.invalid> writes:

> Bedre læser? Det er der jo delte meninger om. Det er da meget
> lettere hvis man lod være med at ændre teksten i subjekt.

Det letteste ville dog være, hvis folk lod være med at brokke sig
over deres inferiøre software. Så havde vi foreløbigt undgået 4
uvedkommende indlæg i denne gruppe. Og de stammer ene og alene fra dit
valg af software. Kan din samvittighed leve med det i det lange løb?

--
// Wegge

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 10-11-06 01:31

Anders Wegge Jakobsen skrev:

> [...]
>uvedkommende indlæg i denne gruppe. Og de stammer ene og alene fra dit
>valg af software. Kan din samvittighed leve med det i det lange løb?

Nej det er ikke softwarens skyld, men hvordan jeg indstiller min
nyhedslæser og jeg har indstillet den til kun at vise ulæste indlæg og
hvis man så ændre i subjekt ser det ud som en ny tråd.

Andre skal ikke bestemme hvordan jeg indstiller min nyhedslæser.

Og hvis du lod være med at brokke dig havde vi undgået 2 indlæg mere.

Samvittighed, har du noget af det, siden du åbenbart mener det er i
orden ændre subjekt uden at skrive at man har gjort det?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-11-06 10:33

> [...]

> hvis man så ændre i subjekt ser det ud som en ny tråd.
>
> Andre skal ikke bestemme hvordan jeg indstiller min nyhedslæser.

Fint, bare du undlader at brokker dig over de konsekvenser det valg
giver.

> Og hvis du lod være med at brokke dig havde vi undgået 2 indlæg mere.
>
> Samvittighed, har du noget af det, siden du åbenbart mener det er i
> orden ændre subjekt uden at skrive at man har gjort det?

Hvad mener du lige? Du startede for eksempel med at putte et "Re: "
ind foran i subject

--
// Wegge

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 10-11-06 11:23

Anders Wegge Jakobsen skrev:

> Fint, bare du undlader at brokker dig over de konsekvenser det valg
>giver.

Er det noget *du* skal bestemme?

> Hvad mener du lige? Du startede for eksempel med at putte et "Re: "
>ind foran i subject

Og det spørger du om. Du burde da vide at når man svarer på det
programmet mener er en ny tråd som kommer der automatisk et RE: eller
sv: på.
Du kan jo teste dit eget program i dk.test

Og så ikke mere om det. Vi er OT.

EOD

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-11-06 12:45

Asbjørn M. Nielsen <asbjorn@lite.invalid> writes:

> Er det noget *du* skal bestemme?

Eftersom du startede med at ville bestemme hvad andre skulle foretage
sig, er det implicit at du mener at det er en valid handling. Enten
mener du at det er en gensidig ret, hvorfor jeg kan bede dig om hvad
som helst. Det andet alternativ, hvor kun du vil have retten til at
stille krav, er der hvor du er en hykler. Det er dit valg.

> Og det spørger du om. Du burde da vide at når man svarer på det
> programmet mener er en ny tråd som kommer der automatisk et RE:
> eller sv: på.

Jeg undrer mig bare over hvorfor du hykler i den grad over noget, for
umiddelbart bagefter at forsvare den samme handling.

--
// Wegge