+5 i værksted
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 03-11-06 19:07

Hey

Godt et år efter opførelsen af vores nye hus fik vi bygget en carport med
tilhørende værksted på godt 25kvm. Værkstedet valgte vi at få isoleret i
soklen samt isoleret i loft og vægge med 100mm.

Værkstedet er nu - ud over at være værksted - også et opbevaringsrum, og vi
ønsker derfor at holde temperaturen på 5+.

Der findes lidt forskellige muligheder såsom termostat-styrede el eller gas
radiatorer og så den lidt dyrere investering i form af en varmepumpe.

Hvad vil i anbefale?

Værkstedet er som sagt godt 25kvm med 275cm til loftet.

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 03-11-06 19:46

Fra : Max

Dato : 03-11-06 19:53

Hej Bo

> Hvad vil i anbefale?

For at holde +5 grader i det rum er det ikke meget energi du
kommer til at bruge på årsbasis, så ganske almindelige
elradiatore vil være min anbefaling.

--
Mvh Max

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 03-11-06 20:33

[...]

> For at holde +5 grader i det rum er det ikke meget energi du
> kommer til at bruge på årsbasis, så ganske almindelige
> elradiatore vil være min anbefaling.

Er der grund til andet end 5+ grader? I værkstedet er der en del cykler, en
del værktøj, plæneklipper samt benzin-trimmer. 1 kørende pc (bruger
værkstedet til træningsrum), en del pc-hardware samt 6-8 flyttekasser med
diverse duge, lidt tøj. Desuden har vi lidt fødevarer, som ikke kan tåle
lavere temperaturer end 5+ grader.

Et godt bud på, hvad forbruget kan løbe op i i DKK?

Er en olieradiator fra Harald Skrald (http://www.masl.dk/9564712c)
udemærket til formålet? Hvad ville I ellers vælge (links) ?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Max

Dato : 03-11-06 21:05

Hej Bo

> flyttekasser med diverse duge, lidt tøj. Desuden har vi lidt
> fødevarer, som ikke kan tåle lavere temperaturer end 5+ grader.

Nej, jeg har en garage med alting i også, den holder jeg
bare frostfri og det giver ingen problemer. Dog kan moderne
køleskabe måske ikke lide temperature omkring nul.

> Et godt bud på, hvad forbruget kan løbe op i i DKK?

Der må jeg sige at jeg er blank, men f.eks. min garage der har et
skrånende tagpaptag, ja den bliver lynhurtig varm invendig ved det
mindste solskind også selv om det fryser.

> Er en olieradiator fra Harald Skrald (http://www.masl.dk/9564712c)
> udemærket til formålet? Hvad ville I ellers vælge (links) ?

Ingen som helst grund til at vælge olietypen, de er ikke mere
effektive end dem uden, og der tilføjes en større fejlmulighed
ved at putte olie på sådan en radiator.

Prøv at kikke på almindelige elradiatore, mange af dem har det man
kalder en frostvagt, den kan det du ønsker. De fleste termostatstyrrede
går vidst ikke så langt ned som til 5 grader.

--
Mvh Max

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 03-11-06 23:30

[...]

> Prøv at kikke på almindelige elradiatore, mange af dem har det man
> kalder en frostvagt, den kan det du ønsker. De fleste termostatstyrrede
> går vidst ikke så langt ned som til 5 grader.

fætter Harald har denne her http://www.masl.dk/baa88f80, som er til at
betale sig fra.. den har ganske givet ikke en frost-vagt, men vil den være
stor nok til rummet? jeg har ikke styr på, hvor langt ned den kan gå på
termostaten, men hvor kan man ellers købe billige sager i den stil?

mvh
bo dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Max

Dato : 04-11-06 23:36

Hej Bo

> være stor nok til rummet? jeg har ikke styr på, hvor langt ned den
> kan gå på termostaten, men hvor kan man ellers købe billige sager i

Nu var jeg tilfældigvis inde hos sådan en genbrugs/skrot forretning idag,
der handles med gamle døre, vinduer, toiletter, radiatore og alt sådan
noget. Han havde masser af elradiatore, fra helt små til kæmpe store
og mange af dem kunne regulere nede ved 5 grader kunne man se på
termostaten. Så ud og kikke sådanne steder, stedet jeg kikkede
hedder vidst Hovedgård Genbrug og ligger i postnummer 8732

--
Mvh Max

Fra : BA

Dato : 03-11-06 23:05

en del pc-hardware samt 6-8 flyttekasser med
> diverse duge, lidt tøj.

Jeg ved ikke om frosttempereturer skader PC-ting.

Duge, tøj m.m kan udmærket tåle frost - problemet her er fugt og kondens,
der gør at tøjet bliver muggent og jordslået.
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-11-06 08:39

On Fri, 3 Nov 2006 20:32:48 +0100, Bo Kamp Dudek
<bo@FJERNfamiliendudek.dk> wrote:

> [...]
>
>Er en olieradiator fra Harald Skrald (http://www.masl.dk/9564712c)
>udemærket til formålet? Hvad ville I ellers vælge (links) ?

Vi har noget lignende i vores foderrum (til heste) og det fungerer
helt fint. Den er blot noget mindre - 800 watt så vidt jeg husker -
men rummet er også kun 4-5 kvm.

Forbruget er ikke registrerbart her, men vi har også elvarme i det
øvrige hus

**Lars