Opsætning af vægkort
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-10-06 22:52

Hej alle

Jeg har skaffet nogle store vægkort der skal hænges op i en gang.

Kortene er dels noget glittet papir med tryk, dels noget alm papir.
Væggen er sådan noget glat filt der er malet.

Ønsket er at få kortene fastgjort helt plant til væggen, nærmest som med
tapetklister, og derefter montere noget plexiglas over kortene, så de er
beskyttet, og så jeg kan tegne på dem med whiteboard-penne.

Spørgsmål et:
Hvad bruger jeg til at lime kortene op?
Det må ikke deformere kortene, og det skal være muligt at fjerne kortene
igen, uden at væggen skal tapetseres om.
Det gør ikke noget at kortene ikke kan overleve at blive pillet ned igen,
eller at væggen skal males bagefter.

Spørgsmål to:
Hvor skaffer jeg egnet plexiglas (og hvad er egnet)?
"Glasset" skal være ret stift, da der i nogen retninger vil være over 1
meter mellem skruer.
Jeg vil helst have leveret efter mål, men kan nok godt selv bore hullerne.
Det skal være muligt at skrive på det med whiteboard-penne eller
sprit-penne, samt afvaske dette igen.

På forhånd tak for hjælpen

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Martin Bak

Dato : 31-10-06 23:08

> [...]
> igen, uden at væggen skal tapetseres om.
> Det gør ikke noget at kortene ikke kan overleve at blive pillet ned igen,

Der findes en slags stift som laver samme slags klister som på "post-it"
sedler. Det kunne jeg forestille mig var det helt rigtige?

> Spørgsmål to:
> Hvor skaffer jeg egnet plexiglas (og hvad er egnet)?
> Det skal være muligt at skrive på det med whiteboard-penne eller
> sprit-penne, samt afvaske dette igen.

pas

Martin

Fra : Max

Dato : 01-11-06 08:17

Hej Martin

> Hvad bruger jeg til at lime kortene op?

Hos en papir/kontorforsyningsforretning købr du en sprayflaske
med fotomontagelim, det kan nøjagtig det du efterlyser.

> Hvor skaffer jeg egnet plexiglas (og hvad er egnet)?
> "Glasset" skal være ret stift, da der i nogen retninger vil være over

Prøv f.eks. at gå i SILVAN og kik på det de sælger til at lave
forsatsvinduer af, de skære de også til i mål. Det er godt nok
ikke plexiglas, men det skal du kun være glad dor da det ikke
kan tåle sprit.

Mvh Max

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-11-06 20:47

> Jeg har skaffet nogle store vægkort der skal hænges op i en gang.

Tak for hjælpen.. Har fundet de nødvendige materialer.