blandingsbatteri stoppet til?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-06 10:12

Hej

Jeg troede faktisk at der måske var problemer med vandtrykket i min 3 sals
lejlighed. Men da jeg åbnede for sluserne før målerne, kunne afløbet nærmest
ikke følge med...

Problemet er det at der godtnok ikke er meget vand der kommer ud af min
classiske Damixa amatur. som vel ca. er 5år gammel.

ved nogen om der sidder nogle filtre der skal skiftet, der hvor amaturet er
skruet fast til rørene i væggen?

Eller er amaturet måske kalket til indvendigt?

MVH. Bjarke

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 29-10-06 10:31

er det 1eller 2grebsbatteri de er begge nemme at skille af du skal bruge
stjerneskruetrækker
poligriptang ( papegøjetang) og umbargosæt til 1grebs

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-06 13:07

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> wrote in message
> er det 1eller 2grebsbatteri de er begge nemme at skille af du skal bruge
> stjerneskruetrækker
> poligriptang ( papegøjetang) og umbargosæt til 1grebs

Jeg har nu ikke tænkt mig at skille den ad, med mindre du hentyder til det
hjælper noget at gøre det`?

Det er denne her jeg har
http://www.damixa.dk/new/images/products//Thermostats/bath/27453_160180.jpg

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-10-06 15:21

Bjarke Hansen wrote:

> ved nogen om der sidder nogle filtre der skal skiftet, der hvor amaturet er
> skruet fast til rørene i væggen?

Du har tilsyneladende ikke mistanke til forkalkning i røret mellem måler
og blandingsbatteriet.?
Hvorfor ikke.?

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-06 17:18

"Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> wrote in message

> Du har tilsyneladende ikke mistanke til forkalkning i røret mellem måler
> og blandingsbatteriet.?
> Hvorfor ikke.?

Fordi der kun er 2 meter jernrør, og de sidte 1,5meter er nye pexrør. og
vandtrykket er fint efter jeg rensede filteret til vandhanen lige før
pexrørene til brusebatteriet.

Fra : Bo Mortensen

Dato : 29-10-06 16:15

Hej

Jeg har samme model. Der sidder et lille filter i vandstrømmen, lige hvor
vandet
kommer ind i blandingsbatteriet, både på den kolde og den varme side.

Du skal altså skrue blandingsbatteriet af og så rense hver af de 2 små
filtre.

/Bo

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-06 17:16

"Bo Mortensen" <bsmSPAMFRIZONE@brygge.dk> wrote in message
> [...]
> kommer ind i blandingsbatteriet, både på den kolde og den varme side.
>
> Du skal altså skrue blandingsbatteriet af og så rense hver af de 2 små

Okay mange tak, så er det jo nok der problemet er.. For foreningen tømmer
varmevandsbeholderen hver uge, og der kommer der en masse skidt op hver
gang.

Fra : Henning

Dato : 30-10-06 17:24

>Okay mange tak, så er det jo nok der problemet er.. For foreningen tømmer
>varmevandsbeholderen hver uge, og der kommer der en masse skidt op hver
>gang.

Tømmer?? Hvorfor dog det? Spild af penge - lige ud i kloaken!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-10-06 16:44

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Tømmer?? Hvorfor dog det? Spild af penge - lige ud i kloaken!

Ja lige ud i kloaken.. Men det er noget med det kalf-fjerner installation..
at kalken samler sig på bunden af tankes og skal udslammes, som det vist
kaldes en gang om ugen.. Men synes da at have hørt der var smartere
systemer....