Åhhh Nej - Vielsesring bortkommet
Fra : LS

Dato : 23-10-06 20:33

Hej NG

I weekenden var jeg så uheldig at min vielsesring gled af min finger, da jeg
skulle slå græsset - eller deromkring. Efter at have ligget med snuden i
græsset et par timer og leget guldgraver konkluderer jeg, at jeg enten skal
være usandsynlig heldig eller også bruge uforholdsmæssig megen tid hvis
ringen skal dukke op.

Det er selvfølgelig en trist situation - hvilket fruen ikke har overset at
gøre mig opmærksom på. Tænkte at man måske kunne prøve med en metaldetektor,
men sådan en ven ligger jeg ikke inde med. Så - hvis nogen ved hvor man kan
leje en metaldetektor for en dags tid vil jeg meget gerne høre nærmere.
Interesseområdet er det sydlige Århus / Silkeborg.

Ved ikke hvorledes sådan en virker, men hvis man kunne leje en der specifikt
kunne give udslag på guld vil det være at foretrække - ellers kunne jeg godt
forestille mig at man skal bukke sig ned og lede maaaange gange.

Mvh
- Lars

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-10-06 20:44

"LS" <news2@bisgaard-schmidt.dk> skrev i en meddelelse
SNIP
> [...]
> godt
> forestille mig at man skal bukke sig ned og lede maaaange gange.

Hej Lars
Prøv at se her:
http://www.janke.dk/detektor/tabt.htm
(Dukkede op ved lidt hurtig googlen, har ikke noget med siden at gøre)

Kent Nielsen

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 23-10-06 20:54

"LS" <news2@bisgaard-schmidt.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG

Hej min søn har en, tror ikke den er sådan lige til at bruge, har kun lejet
meget lidt med den, jeg ved heller ikke om det er en speciel god model eller
noget.
jeg tror det er noget med at du tager din kones ring, lægger den i græsset
og indstiller dettektoren så den reagerer lige netop på den mængde metal i
lige netop de omgivelser, men det er ikke noget jeg skal gøre mig klog på.

men hvis du har så meget interesse i det, at du gider køre til horsens for
at låne den, skal jeg da gerne afprøve min teori først.

Jens

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-10-06 21:03

Puha - det var en værre een. Men jeg kender faktisk flere andre der har
været i din situation og har vendt det til noget positivt. De benyttede
lejligheden til at fejre deres x-antal bryllupsdag med at give hinanden nye
smukke vielsesringe og deres koner var ikke kede af at udskifte deres
"model-ikke-så-dyr" fra da de lige var blevet gift til model
"nu-er-vi-mere-etablerede-med-friværdi-og-har-råd-til-een med-brillianter",
så det var til alles tilfredhed

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Max

Dato : 23-10-06 21:12

Hej Gainsbourg

> give hinanden nye smukke vielsesringe og deres koner var ikke kede af
> at udskifte deres "model-ikke-så-dyr" fra da de lige var blevet gift
> til model "nu-er-vi-mere-etablerede-med-friværdi-og-har-råd-til-een

Hvis hun tænker på den måde, ja så var det måske tiden at blive
skilt fra hende :)

Mvh Max

Fra : Mads

Dato : 23-10-06 21:28

On Mon, 23 Oct 2006 22:03:29 +0200, "Gainsbourg"
<isl41688@THORSTENimage.dk> wrote:

> [...]
>"model-ikke-så-dyr" fra da de lige var blevet gift til model
>"nu-er-vi-mere-etablerede-med-friværdi-og-har-råd-til-een med-brillianter",

Ved samme lejlighed kan man jo så også skifte konen
ud med en ny, dyrere og mere strømlinet model.

( sorry, jeg ku ik la vær )

mvh Mads

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-10-06 21:20

LS <news2@bisgaard-schmidt.dk> wrote:
> [...]
> konkluderer jeg, at jeg enten skal være usandsynlig heldig eller
> også bruge uforholdsmæssig megen tid hvis ringen skal dukke op.

Hvis I ikke selv har børn, er der så ikke børn på den vej hvor i bor ?
Køb en kasse sodavand til dem de kan drikke medens de leder, og udlov
en dusør til den heldige der finder ringen. Det er da billigere end et
nyt sæt ringe

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Brian Matzon

Dato : 23-10-06 22:10

LS wrote:
> [...]
> være usandsynlig heldig eller også bruge uforholdsmæssig megen tid hvis

Har prøvet det samme - omend det var konen der smed ringen væk.
Ledte forfærdeligt længe uden held - men tænkte så at jeg ville prøve
når det var lidt mørkere, så at ringen ville skinne op når man lyste på
den med en lommelygte. Det virkede kanon, og fandt den i noget højt græs
hvor jeg aldrig ville have set den med det bare øje.

/matzon

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-10-06 23:04

LS wrote:

> I weekenden var jeg så uheldig at min vielsesring gled af min finger,
> da jeg skulle slå græsset - eller deromkring.
> Det er selvfølgelig en trist situation - hvilket fruen ikke har
> overset at gøre mig opmærksom på.

Jeg var så dum at lægge vielsesringen i skjortelommen da jeg gik i haven, og
den forsvandt selvfølgelig ud af lommen
Brugte en halv times tid på at lede for at vandre den tunge vej ind til den
bedre halvdel
De tog hende under 2 minutter at finde den :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : HvB

Dato : 24-10-06 07:48

Aldi har haft metaldetektore på tilbud... til meget små penge og det er ikke
længe siden. Jeg mener at min Aldi (på sjælland) stadig har!

HvB

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Armand

Dato : 24-10-06 21:17

Peter Lykkegaard skrev:

> [...]
> bedre halvdel
> De tog hende under 2 minutter at finde den :)

Børn har også et helt andet perspektiv end os voksne, hvilket også kan
være nyttigt - Omend de nok mister interessen/koncentrationen hurtigere.

--
Armand.

Fra : Steen L

Dato : 24-10-06 14:41

"LS" <news2@bisgaard-schmidt.dk> wrote in message
> [...]
> godt
> forestille mig at man skal bukke sig ned og lede maaaange gange.

Ærgeligt at jeg bor "på den forkerte side af vandet"(nærmere Kalundborg),det
havde ellers været en sjov opgave for en detektor der kan finde stortset
alt.
Jeg ved ikke hvad Aldi og Netto's kan finde .

Mvh

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : sn

Dato : 24-10-06 18:45

LS wrote:
> [...]
> jeg, at jeg enten skal være usandsynlig heldig eller også bruge
> uforholdsmæssig megen tid hvis ringen skal dukke op.

Kender du ikke nogen der har en hund?!
En "rigtig" politihund ville naturligvis være at foretrække, men mange andre
hunde har anlæg for at søge efter forskellige ting. De skal naturligvis være
trænet til det i en vis grad, men behøver absolut ikke være deciderede
brugshunde.

Susanne

Dagens citat:
Gør ikke idag, hvad du kan få en anden til i morgen.

Fra : Armand

Dato : 24-10-06 21:20

sn skrev:

> Kender du ikke nogen der har en hund?!
> .... mange ... hunde har anlæg for at søge efter forskellige ting.
> De skal naturligvis være trænet til det i en vis grad, men behøver
> absolut ikke være deciderede brugshunde.

En guldsniffer?
Iiieehaaa - Afsted til klondyke!

--
Armand.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-10-06 21:47

Armand wrote:

> En guldsniffer?
> Iiieehaaa - Afsted til klondyke!

De findes faktisk omend det er organisk "guld" der sniffes frem (trøfler)
Ellers må Von And sættes på sagen :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Max

Dato : 24-10-06 21:56

Hej Peter

> De findes faktisk omend det er organisk "guld" der sniffes frem
> (trøfler) Ellers må Von And sættes på sagen :)

Når en hund kan finde en nøgle på en mark, ja så kan den
vel også finde en fingerring i en have.

Mvh Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-10-06 22:13

Max wrote:

> Når en hund kan finde en nøgle på en mark, ja så kan den
> vel også finde en fingerring i en have.

Kommer an på hvor stor "lyst" den har for at fuldføre opgaven :)
Men jeg tvivler lidt på at en hund kan finde guld i "vildmarken"

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Max

Dato : 25-10-06 16:03

Hej Peter

> Kommer an på hvor stor "lyst" den har for at fuldføre opgaven :)

Dem jeg kender har så meget lyst at de bliver ved til de segner.

> Men jeg tvivler lidt på at en hund kan finde guld i "vildmarken"

Det gør jeg også, jeg trur ikke at guld frigiver duftmolekyler, men
en fingerring lugter af finger.

Mvh Max

Fra : sn

Dato : 24-10-06 22:35

Max wrote:
> Hej Peter

> Når en hund kan finde en nøgle på en mark, ja så kan den
> vel også finde en fingerring i en have.
>
> Mvh Max

Nemli'! Min hund kan finde en enkrone på en græsplæne.
Det er rigtigt, at nogle hunde er trænet i at opsnuse bestemte dufte, - men
når en hund blot skal finde "en ting", leder den efter noget der lugter
anderledes. Derfor er tidshorisonten også vigtig, da tabte genstande
efterhånden vil falde i med omgivelserne (rent duftmæssigt), - og da jeg
først nu så, at uheldet er sket i weekenden, skal der nok en ret dygtig hund
til at finde ringen, - men det er ikke umuligt.

Susanne

Dagens citat:
Et synonym er et ord, man kan bruge, når man ikke kan stave det, man tænkte
først.

Fra : Holst

Dato : 24-10-06 22:56

Max wrote:

> Når en hund kan finde en nøgle på en mark, ja så kan den
> vel også finde en fingerring i en have.

Det kan den også sagtens. Men det er ikke lugten af guld, den finder den
ved. En ordentlig politihund burde kunne finde den.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-10-06 10:28

Gainsbourg wrote:
> [...]
> "model-ikke-så-dyr" fra da de lige var blevet gift til model
> "nu-er-vi-mere-etablerede-med-friværdi-og-har-råd-til-een med-brillianter",

Bare ikke så super en idé hvis konene ring er med flere indsatte
diamanter i, en for hver begivenhed. Så skifter man den ikke bare lige
ud.
Værdien (både den rene penge pris og affektionsværdien) bør næsten
kunne retfærdiggøre købet af en metaldetektor.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Steen L

Dato : 26-10-06 09:21

> [...]
> jeg
> skulle slå græsset - eller deromkring. klip

Er det kun mig der gerne vil vide om den ring er dukket op af mulden igen ?

Mvh

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Holst

Dato : 26-10-06 10:27

Steen L wrote:

> Er det kun mig der gerne vil vide om den ring er dukket op af mulden igen ?

Ja, det tror jeg.

Fra : Steen L

Dato : 26-10-06 10:40

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Ja, det tror jeg.
-----------------------------------

Ok

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 01:41

> Ja, det tror jeg.

Man skal ikke tro, men vide...
(Rimelig hård antagelse i øvrigt, altså at alle tænker som dig ;)

Hvordan ser det ud Lars... er dette starten på en længere "no-sex" periode?
:)

Fra : bc

Dato : 05-11-06 11:02

Hej.
Hvor langt fra Silkeborg bor du ?
Jeg har selv lavet det samme nummer, købte en metaldetektor og den
vielsering igen i løbet af 10 minutter.

Jeg bor selv i Silkeborg.
Du kan lige mail.

Mbh Bo