Montering af ny gammel dør
Fra : Nicolai Bur

Dato : 14-10-06 21:21

Jeg skal til at sætte en ny gammel dør op på noget sokkel jeg har støbt. Jeg
er kommet i tvivl om hvad jeg skal gøre mellem fodstykket i kamrne og
betonen nedenunder. karmen skal vel stå ret direkte på underlaget for at
være solid nok til at man kan træde på den, men er det godt nok at bare
lægge et stykke tjærepak mellem beton og træbundstykket, eller skal jeg
eventuelt sætte en masse kiler og fylde ud med skum, eller? Jeg har
tidligere monteret vinduer med 2cm hærdende skum mellem karm og mur. Det har
fungeret upåklageligt, men dem har jeg jo heller ikke jokket rundt på som
jeg vil gøre med et dørtrin.

Fra : Per H

Dato : 14-10-06 21:48

On Sat, 14 Oct 2006 22:21:26 +0200, "Nicolai Bur" <nb@home.dk> skrev:

> [...]
>fungeret upåklageligt, men dem har jeg jo heller ikke jokket rundt på som

du skal støbe med beton under et
dørtrin. Skum vil da ikke kunne holde til det store tryk.

husk vindpap, eller lign. i bunden, til at tage fugten fra
fundamentet

Vh Per

Fra : Nicolai Bur

Dato : 14-10-06 22:17

"karmen skal vel stå ret direkte på underlaget for at
være solid nok til at man kan træde på den"
> du skal støbe med beton under et dørtrin.

"lægge et stykke tjærepap mellem beton og træbundstykket"
> [...]

heller ikke jokket rundt på som
jeg vil gøre med et dørtrin. "
>Skum vil da ikke kunne holde til det store tryk.

Takker for svaret. Det er nu lidt sjovt formuleret, men vi er åbenbart enige