Vandglas - giftigt ?
Fra : Henrik Nørgaard

Dato : 14-10-06 14:22

Hejsa,

vi har købt en keramik-kande på en ferierejse sydpå, og nu viser det sig, at
den ikke er fuldstændigt vand- eller rettere vin-tæt.
Vi har diskuteret lidt, om man kunne forsegle den ved hjælp af vandglas
indvendigt.
Ved at Google på vandglas kan vi se, at det er giftigt og let ætsende i
flydende form, men er der nogen der ved om det er skadeligt når det er
hærdet ?

Hilsen Henrik

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-10-06 17:11

> [...]
> Ved at Google på vandglas kan vi se, at det er giftigt og let ætsende i
> flydende form, men er der nogen der ved om det er skadeligt når det er

I gamle dage konserverede man æg på den måde, så mon ikke det er ugiftigt?

Mvh Maria

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-10-06 17:25

Og tætnede svømmebassiner
mvh Ebbe

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-10-06 07:52

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> I gamle dage konserverede man æg på den måde, så mon ikke det er ugiftigt?

Hmm, i gamle dage indhalerede man kviksølvdampe som kur mod al mulig
dårligdom, det var i hvert fald ikke ugiftigt

Men jeg har nu ingen grund til at tro noget godt eller dårligt om
vandglas...

Keller

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-10-06 18:30

"Henrik Nørgaard" <noergaard@snabela.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved at Google på vandglas kan vi se, at det er giftigt og let ætsende i
> flydende form, men er der nogen der ved om det er skadeligt når det er

Ved ikke lige hvordan det er inden det hærder, men det er kiselsyre og det
det efterlader svarer til flintsten, det må være helt ugiftigt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen