sneslynge
Fra : nomail

Dato : 12-10-06 14:30

Er der nogle herinde, der har erfaring med sneslynger.
Vinteren kommer jo nok snart, og det der med en skovl er altså ikke lige mig

venligst
henrik

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 12-10-06 14:51

købte denne sidste år..

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=151816&pno=89033&gclid=CJn-h_HW84cCFSKfMAod8GEXcQ

For at sige det pænt så er sneslynger noget lort, de er så effektive at
naboerne forventer at du lige tager deres stykke med nu du alligevel er ude

Den virker godt, har dog lidt problemer med at få indstillet koblingen, men
den tager jeg med en som har mere forstand på det end mig snarest

THomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-10-06 07:29

On Thu, 12 Oct 2006 15:50:50 +0200, "Thomas Duus Jürgensen"
<thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>naboerne forventer at du lige tager deres stykke med nu du alligevel er ude

Hvordan fungerer den på underlag hvor der fx ligger sten? Smider den
sten om sig til højre og venstre - eller "gnaver" den ikke helt i
bund?

** Lars

Fra : thomas jürgensen

Dato : 13-10-06 20:58

Der ligger en skinne så du kan godt styre over stenene, men det er helt
klart ikke optimalt.

jeg har fortov og den tager helt ned til flisen på det.

Thomas

Fra : Max

Dato : 13-10-06 21:53

Hej Lars

> Hvordan fungerer den på underlag hvor der fx ligger sten? Smider den
> sten om sig til højre og venstre - eller "gnaver" den ikke helt i

Den min nabo har bruger nogle gummilameller og de banker
i fliserne og fjerner gammelt ukrudt mellem dem, så den egner
sig ikke til f.eks. en indkørsel med sten.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 12-10-06 18:49

Hej Henrik

> Er der nogle herinde, der har erfaring med sneslynger.

Min nabo har en og den har jeg meget fornøjelse af :)

Mvh Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-10-06 14:48

> Min nabo har en og den har jeg meget fornøjelse af :)

Min nabo har også en, men den er der ingen der har glæde af.
End ikke ham selv. Han syntes det er nemmere med skovl, så
det må vi andre også bare syntes ((( (eller købe en selv)

Fra : Henrik

Dato : 13-10-06 06:15

Der er nogle modeller her http://www.hydromann.dk/

MVH

Henrik

Fra : CC

Dato : 15-10-06 01:56

"nomail" skrev i en meddelelse .
> Er der nogle herinde, der har erfaring med sneslynger.
> Vinteren kommer jo nok snart, og det der med en skovl er altså ikke lige
> mig
Min erfaring siger, at den kun er noget værd, hvis der falder en 1/2 m sne
eller mere. Den kun kan fjerne sneen ned til 1-2 cm over fliserne. Resten
skal fjernes med salt, grus eller håndkraft.
Endvidere har den det bedst, hvis underlaget er helt plant, uden skæve
fliser etc.

Umiddelbart ville jeg vælge en kost i stedet.