Opklodsning af armering i betongulv
Fra : Erik Andersen

Dato : 12-10-06 13:16

Jeg skal til at støbe et betongulv med armeringsnet i.
Og i den forbindelse skal jeg have opklodset armeringsnettet ca 25 mm. Jeg
ved at der kan købes nogle stjerne-et-eller-andet klodser til at lægge
armeringsnettet på, men hvad hedder de egentlig? Og hvilken type (farve?)
skal jeg bruge? Det er 6 mm net.
Hvor kan jeg se noget mere om dem? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om
det på nettet, men kun at armeringen skal klodses op.
Jeg vil godt lige være forberedt, så jeg ikke kommer til byggemarkedet og
får prakket et eller andet forkert på.

Mvh Erik

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-10-06 16:41

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det på nettet, men kun at armeringen skal klodses op.
> Jeg vil godt lige være forberedt, så jeg ikke kommer til byggemarkedet og

Der er flere muligheder. Du kan købe nogle hjul der hedder Dinki 25 eller
nogle ben der hedder Dranfix 25. De kan købes hos bla. Gottfred Petersen i
Middelfart.
Men hvorfor ikke bruge noget mere simpelt, som nogle flamingostykker eller
noget andet tilfældigt af plast?
Hilsen Matthias

Fra : Benny Andersen

Dato : 12-10-06 20:21

On Thu, 12 Oct 2006 14:15:43 +0200, Erik Andersen wrote:

> [...]
> det på nettet, men kun at armeringen skal klodses op.
> Jeg vil godt lige være forberedt, så jeg ikke kommer til byggemarkedet og

Du kan anvende plastrør (afløbsrør), overskuret i den længde som jernet
skal hæves.
Benny Andersen

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 13-10-06 03:48

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan anvende plastrør (afløbsrør), overskuret i den længde som jernet
> skal hæves.
> --
Eller bare nogle stumper elektrikerrør. De fås også i 25 mm.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 15:05

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> det på nettet, men kun at armeringen skal klodses op.
> Jeg vil godt lige være forberedt, så jeg ikke kommer til byggemarkedet og

Hvor bor du henne af ? ... Jeg mener at jeg har en halv pose til overs fra
da jeg støbte gulv - jeg mener jeg gav 5-6 kr. pr stk. men du skal få dem
ganske gratis. Jeg bor i Ramløse (Nordsjælland)

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 13-10-06 20:30

> Hvor bor du henne af ? ... Jeg mener at jeg har en halv pose til overs fra
> da jeg støbte gulv - jeg mener jeg gav 5-6 kr. pr stk. men du skal få dem
> ganske gratis. Jeg bor i Ramløse (Nordsjælland)

Jeg har også en del til overs

/tue 4330 midtsjælland

Fra : Ole Jensen

Dato : 13-10-06 21:10

Erik Andersen <eandersn@post6.tele.dk> wrote:

> Hvor kan jeg se noget mere om dem? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om
> det på nettet, men kun at armeringen skal klodses op.

olt.dk
http://www.olt.dk/Katalog/armeringsnet/armeringsnet.htm

Priser fra 1,50 til 3,00 pr. stk.

Jeg så en artikel i Gør Det selv hvor de kaldte dem Kejserkroner, men
det udtryk kan jeg heller ikke finde på nettet.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : tom

Dato : 14-10-06 18:46

> olt.dk
> http://www.olt.dk/Katalog/armeringsnet/armeringsnet.htm
>
> Priser fra 1,50 til 3,00 pr. stk.

Jeg gav 1,5kr styk + moms i det lokale byggemarked, så for den pris gider
jeg ikke ekperimentere

fordelen er at de har en stor fod til at fordele trykket hvis du går på
nettet, og at de klippes fast i krydset af rionettet så de sidder helt fast
og i rette højde. De fås i et hav af højder så husk at specificer hvad
størrelse du sal bruge....

Fra : CC

Dato : 15-10-06 02:02

"Erik Andersen" skrev i en meddelelse
> [...]
> ved at der kan købes nogle stjerne-et-eller-andet klodser til at lægge
> armeringsnettet på, men hvad hedder de egentlig? Og hvilken type (farve?)

Har du gulvvarme i ?
Så smider du et net i bunden og binder gulvvarmeslangerne fast til dette.
Herefter kaster du net ud ovenpå slangerne.

Har du ikke gulvvarme skal du købe aut. hjul/klodser etc. Lad være med at
bruge flamingo - Det flyder oven ud.

Alternativ - hvis du får leveret færdigblandet beton - Så smider du først
nettet ud når gulvet er fyldt op med beton.
Nettet trykkes herefter ned med en skovl.

Under alle omstændigheder snak med dem der skal støbe gulvet