Vægt på 1200 l olietank i jern
Fra : Ian Matheson

Dato : 12-10-06 12:14

Daw i gruppen

Jeg har 2 gamle olietanke som skal fjernes. Hvad, sådan ca, kan jeg regne
med de vejer. Vedt godt der kan være forskelle, men er det i runde tal
omkring 100 kg, 500 kg eller 1 ton eller ?

--
Ian Matheson

Fra : Trine

Dato : 12-10-06 14:27

"Ian Matheson" <matheson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med de vejer. Vedt godt der kan være forskelle, men er det i runde tal
> omkring 100 kg, 500 kg eller 1 ton eller ?

Hejsa - vi har lige fået skiftet vores, og oliemontøren sagde, da vi
tilfældigt kom til at tale om det, at sådan en vejer et sted mellem 100 og
200 kg.

Hilsen Trine

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-10-06 19:11

On Thu, 12 Oct 2006 13:14:26 +0200, "Ian Matheson" <matheson@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har 2 gamle olietanke som skal fjernes. Hvad, sådan ca, kan jeg regne
>med de vejer. Vedt godt der kan være forskelle, men er det i runde tal
>omkring 100 kg, 500 kg eller 1 ton eller ?

Hvis det er sådan en oval tank på ben, så vil jeg skyde på i omegnen af
100kg.
Jeg flyttede en i vinters, lagde den ned på en pressenning og trak
afsted med den efter bilen - der var jo sne.
Jeg kunne lige nøjagtigt selv rejse tanken op på benene igen.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : Allan Knudsen

Dato : 12-10-06 22:35

Vi var 3 mand om at flytte den ovale model på ben. Vi brugte to stroppe til
at putte under i hver ende og så to mand forest, en på hver side og en
bagerst som løftede selv. (bagerste mand var en smed på ca 150 kg) Det gik
faktisk ret let.

--
Man er klog når man ved hvad man ikke ved noget om.

<--Fjern DETTE fra e-mail adr.->

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-10-06 23:16

Ian Matheson skrev:

> Jeg har 2 gamle olietanke som skal fjernes.

Tar de dem på containerpladsen?
Hans
- med én tank...

Fra : Ian Matheson

Dato : 13-10-06 06:45

"Hans Paulin (6310)" skrev

> Tar de dem på containerpladsen?

Ja, herovre på Bornholm er der intet problem, blot man sorterer ordentligt
tager de alt på "møgpladsen".

Men de skal godt nok ikke smides ud, men bruges som buffertanke, en ven af
en ven kommer i morgen og henter dem, så vi skal bære dem ud (de står i en
længe) og så skulle vi jo gerne kunne "løfte" opgaven.

Tak for svar i øvrigt.

Ian

Fra : TG

Dato : 13-10-06 09:04

Hans Paulin (6310) skrev:

> Tar de dem på containerpladsen?
> --

Det er meget forskelligt, hvorledes genbrugspladserne modtager den
slags, men jeg vil mene at de skal modtage dem. I Fakse skulle jeg blot
love ham at den var tom, men adresteder har jeg hørt at man har
krævet at det skulle være skåret op, fordi man ikke "kan tømme
tanken helt" og hvis der er olierester i skal den destrueres som
kemikalieaffald....

/TG

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-10-06 09:22

TG skrev:

> [...]
> krævet at det skulle være skåret op, fordi man ikke "kan tømme
> tanken helt" og hvis der er olierester i skal den destrueres som

Okay - tak til begge - jeg må prøve at spørge på den lokale.
Hans