forskalling af gammel loft
Fra : tom

Dato : 11-10-06 19:02

Ja nu prøver jeg så den rigtige gruppe

Kan jeg genbruge mit 19x100 profil loft som forskalling til gips væg/lofT?

Fra : Martin Bak

Dato : 11-10-06 19:39

"tom" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ja nu prøver jeg så den rigtige gruppe
>
> Kan jeg genbruge mit 19x100 profil loft som forskalling til gips væg/lofT?

Forklar dig nærmere? er det profilbrædderne (nedtagne) som du vil genbruge?
Eller vil du skrue gipsen direkte i brædderne mens de endnu sidder som loft?

Martin

Fra : CC

Dato : 15-10-06 02:06

"tom" skrev i en meddelelse

> Kan jeg genbruge mit 19x100 profil loft som forskalling til gips væg/lofT?
Prøv at læse om vægge /glatte lofter hos Knauf/Danogips eller lign
fabrikant. De plejer, at have nogle fine brochure.

Hvis den færdige lofthøjde ikke bliver mindre end 230 kan du sagtens, men
jeg vill altså hive profilbrædderne ned,og supplere forskalningen. Evt. en
ny dampspærre

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 18-10-06 00:25

"tom" <skodskod@yahoo.com> wrote in

> Kan jeg genbruge mit 19x100 profil loft som forskalling til gips
> væg/lofT?

Jeg forskallede ovenpå (nedenunder) vores profil loft - det var pilskævt
(svært at se på profilbrædder men nemt at se med gips loft). Men hvis
loftet er lige nok, er der ingen problemer i det.

vh, Erik