Stiga Park Pro, akselafstand?
Fra : Bjarne Clausen

Dato : 08-10-06 17:04

Hej Gruppe.
Jeg skal hente en Stiga Park Pro, men ved ikke om den kan stå på min
trailer.
Nogen der kender akselafstand og bredde på sådan en klipper?

Mvh
Bjarne

Fra : F.Hansen

Dato : 08-10-06 17:13

"Bjarne Clausen" <news@FJERNbjarneclausen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
> Jeg skal hente en Stiga Park Pro, men ved ikke om den kan stå på min
> trailer.
> Nogen der kender akselafstand og bredde på sådan en klipper?

Der står lidt her

http://kortlink.dk/33b8

Mvh Finn

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 18:54

> [...]
> trailer.
> Nogen der kender akselafstand og bredde på sådan en klipper?

Det er vel ikke så meget akselafstand men mere totallængde du skal bruge,
eller hvad?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Bjarne Clausen

Dato : 08-10-06 19:03

> Det er vel ikke så meget akselafstand men mere totallængde du skal bruge,
> eller hvad?
>
> --
> Michael

mjoooe, men hvis bare den kan stå på traileren, må den godt "hænge" lidt ud
over enderne

Mvh
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 19:27

"Bjarne Clausen" <news@FJERNbjarneclausen.dk> skrev i en meddelelse
> mjoooe, men hvis bare den kan stå på traileren, må den godt "hænge" lidt
> ud over enderne

Prøv at kigge her:

http://www.stiga.dk/index.aspx?Country_id=6

Fra : Bjarne Clausen

Dato : 08-10-06 20:04

> Det er vel ikke så meget akselafstand men mere totallængde du skal bruge,
> eller hvad?

Takker for hjælpen. Se vidt jeg kan se er selve maskinen 195 cm +
klippebord, og det er for meget til min trailer.
Jeg låner en større trailer, og forsøger at finde ud af reglerne med hensyn
til kørekort

Mvh
Bjarne

Fra : Ralph

Dato : 08-10-06 20:14

"Bjarne Clausen" <news@FJERNbjarneclausen.dk> skrev i en meddelelse
news:45294bb0$0$13936> Jeg låner en større trailer, og forsøger at finde ud
af reglerne med hensyn
> til kørekort

Ja DET er ikke let, men et par tommelfingerregler er:

1) Trailer må max have en totalvægt på bilens egenvægt minus 50 kg (eller
også er det plus 50kg, efter hukommelsen)

2) Bil OG trailers totalvægt må max være 4.250 kg

Derfor kan det i visse tilfælde være en fordel at få omsynet en trailer så
den får nedsat sin tilladte totalvægt, selvom bilen godt må trække en større
trailer

Disse er reglerne med alm. B-kørekort

--
Ralph

Fra : Leonard

Dato : 08-10-06 20:29

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>Ja DET er ikke let, men et par tommelfingerregler er:
>
>1) Trailer må max have en totalvægt på bilens egenvægt minus 50 kg (eller
>også er det plus 50kg, efter hukommelsen)
>
>2) Bil OG trailers totalvægt må max være 4.250 kg

Når du nu ikke kan reglerne, så synes jeg du skal lade være med at
prøve på at lære andre dem.

Med et almindeligt kørekort kat. B:
Du må altid køre med en trailer med tilladt totalvægt op til 750 kg.
Bilen må have tiladt totalvægt op til 3500 kg. og kombineres disse kan
det samlet nå op på 4250 kg.

Er trailerens tilladte totalvægt på mere end 750 kg må bil og trailer
max. have tilladt totalvægt på 3500 kg tilsammen.

Og så er det det mindste tal af trailerens tilladte totalvægt og
bilens max. tilladte koblingsvægt, der højst må være bilens egenvægt +
50 kg.

Det er dog meget nemmere og sikrere at taste tallene ind i en
formular, fx på http://sikkertrafik.dk/1c8000c/base/164b3e80 som kan
regne det ud for dig.

Og det var så kun kørekortreglerne, bil og trailer skal også passe
sammen, der er fx forskel på hvor tung traileren må være før den skal
have bremser eller ikke for de forskellige biler.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/