Hvor store er forhandlernes kvadratmeter l~
Fra : Jason Who

Dato : 06-10-06 20:59

Disse plader står til at døkke 7,2 m^2 pr. pakke. Jeg får dem til at dække
1,2m*0,6m*12=8,62m^2
De har åbenbart en fals, men der står at deres skarpkantede størrelse også
er 120x60?? Er det mo en fejl, og burde der være angivet mindre dimensioner?
Det er jo udefineret hvad de har af overlap i den fals, så man ved reelt
ikke hvor store de er... eller?

Dimensioner:
- Længde (skarpkantet): 1200 mm
- Bredde (skarpkantet): 600 mm og 1200 mm

- Længde (med fals): 1200 mm
- Bredde (med fals): 600 mm

- Tykkelse: 50 mm, 75 mm, 100 mm, 125 mm, 150 mm og 200 mm

Trykstyrke:
- Korttidslast i henhold til DS/EN826: 80 kN/m²
- Langtidslast ved 2% deformation: 24 kN/m²

Stk. pr. pk.12
Antal m2 pr. pk 7,20

Fra : Jason Who

Dato : 06-10-06 21:01

beklager. Ser nu at de viser to forskellige størrelser på samme side.
http://www.billigtbyg.dk/shop/productinfo.asp?id=5196312
for oven er de 50cm brede. Senere er de 60. Hvis man regner med 50cm så
passer det med 7,2m^2

Fra : Martin Bak

Dato : 06-10-06 21:10

"Jason Who" <spaml@mail.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dimensioner:
> - Længde (skarpkantet): 1200 mm
> - Bredde (skarpkantet): 600 mm og 1200 mm

Det er standardmål. Og de dækker det angivede areal.
Du skal have 600 mm. fra midte til midte af strøerne. Og så i øvrigt læse
lidt mere på konstruktionssiderne end på specifikationssiderne..
Du kan sagtens lave flyvestød med gulvspån, f.eks.

Martin

Fra : Jason Who

Dato : 06-10-06 21:26

> Du skal have 600 mm. fra midte til midte af strøerne.

Du siger at med "dimensioner" så mener de ikke pladens størrelse, men
hvordan man skal opbygge omkring dem? Hvad så hvis man bare vil læge dem tæt
op ad hinanden på et gulv? Så skal man se det rette sted og opdage de 500mm
der også nævnes?

> Og så i øvrigt læse lidt mere på konstruktionssiderne end på
> specifikationssiderne..

Gerne. Skal man så udsøge sig en producents side og se hvad de har?

> Du kan sagtens lave flyvestød med gulvspån, f.eks.
Er det lidt som flyvespark? Nåårh. slog det op. Ja det er da særdeles
relevant at tage den detalje med, det kan jeg godt se. Det gør det hele lidt
lettere. Nå, jeg vil lede efter nogle producenter og se om de fortæller en
masse.

Fra : Martin Bak

Dato : 06-10-06 21:40

> [...]
> relevant at tage den detalje med, det kan jeg godt se. Det gør det hele
> lidt lettere. Nå, jeg vil lede efter nogle producenter og se om de

Et godt sted at starte.. Du må regne med, at vi her er tømrere, murere,
vvs´ere, elekltrikere osv, og så i øvrigt en masse gds´ere Vi har ikke
umiddelbart overblik over udbuddet og målene på alverdens materialer.
Men vi kan komme med nogle pokkers gode råd.
Men du skal også lave lidt selv ;)

Martin

Fra : Holst

Dato : 06-10-06 21:35

Jason Who wrote:

> Stk. pr. pk.12
> Antal m2 pr. pk 7,20

Kvadratmeterne passer med et stykantal på 10, så mon ikke bare det er
den beregningsfejl? Måske har der tidligere kun været 10 styk i en
pakke, og så har man lige glemt at opdatere arealet.