Målfast program beregning af flisemønster
Fra : Henrik Madsen

Dato : 27-09-06 16:06

Hej

Nogen der kender et godt billigt (Læs:Gratis ) program hvor man
kan lave en målfast tegning af et rum og så taste sine fliser ind.

Altså sådan at man kan beregne hvor store start fliserne skal være.

Håber det er til at forstå hvad jeg mener.

Henrik

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-09-06 18:11

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså sådan at man kan beregne hvor store start fliserne skal være.
>
> Håber det er til at forstå hvad jeg mener.

Start på midten...

- Martin

Fra : Henrik Madsen

Dato : 27-09-06 21:45

On Wed, 27 Sep 2006 19:10:35 +0200, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote:

>Start på midten...

Rummet er ikke 4 kantet...Hvor er midten i sådan et rum

Henrik

Fra : Leonard

Dato : 27-09-06 21:49

Henrik Madsen <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> wrote:

>Rummet er ikke 4 kantet...Hvor er midten i sådan et rum

Det er jo svært at svare på når du ikke fortæller hvilken facon det
har
Men midten af et rum er i midten.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-09-06 21:55

> Nogen der kender et godt billigt (Læs:Gratis ) program hvor man
> kan lave en målfast tegning af et rum og så taste sine fliser ind.
>
> Altså sådan at man kan beregne hvor store start fliserne skal være.

Man gør det omvendt. Find en linie midt gennem rummet, læge en flise op til,
og mål ud til kanten. Får du under ½ flise langs væggen, så rykker du den
første flise ½ ind over snoren, og der lægges første række. Resten lægges ud
fra dette. Det bliver rigtigt pænt på den måde, og evt skævheder i væggen
ses ikke.

Mvh Maria