Trådnet til bladopsamling
Fra : PP

Dato : 26-09-06 07:52

Jeg skal bruge et stort, 25 * 25 meter fiskegarn af en art.

Det skal lægges på græsplænen og lade alle bladene fra et STORT træ falde
derned
på og så er meningen at vi relativt nemt burde kunne få samlet dem sammen
til efteråret.

Løvsuger er ganske enkelt for småt og da vi prøvede med plæneklipperen
sidste år kunne den slet ikke tage det.

Hvor og hvad foreslår I?

Fra : Dan Andersen

Dato : 26-09-06 09:54

"PP" <pp@pp.pp> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bliver det ike rimelig besværlig at få bladene renset fra trådnettet+
> Ellers en fin idee.. Evt. prøv med de net man lægger over bær buske.. Rimp
Jeg hører MEGET gerne med dine erfaringer evt. m. billeder, som jeg - hvis
jeg må - lægge på min hjemmeside.
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 13:09

"PP" <pp@pp.pp> wrote in message
> [...]
> til efteråret.
>
> Løvsuger er ganske enkelt for småt og da vi prøvede med plæneklipperen

Jeg syntes at kunne huske at Harald nyborg har nogle ret store net til at
dække jordbærene med, og de koster forsvindende lidt, de må kunne anvendes

God idé i øvrigt, overvejer selv i déen til vores kæmpe birketræ

Mvh

David

Fra : Holst

Dato : 26-09-06 13:19

DrPepper wrote:

> God idé i øvrigt, overvejer selv i déen til vores kæmpe birketræ

Er det da så besværligt lige at bruge fem minutter med en bladrive?

Fra : PP

Dato : 26-09-06 13:32

> Jeg syntes at kunne huske at Harald nyborg har nogle ret store net til at
> dække jordbærene med, og de koster forsvindende lidt, de må kunne anvendes

Hmm ja, men mon de kan klare vægten?
Bladene bliver jo ret tunge når der er mange og de er våde.

Men meningen er faktisk bare at man står et par stykker i samme side og
vipper dem alle sammen på midten, så de let kan skovles op.

Det tager bare lang tid at rive!

PP

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-09-06 13:59

On Tue, 26 Sep 2006 14:08:41 +0200, "DrPepper"
<davidb(a)FJERNindutek.com> wrote:

> [...]
<klip>

>God idé i øvrigt, overvejer selv i déen til vores kæmpe birketræ

Jeg syntes til gengæld ikke det lyder særlig fikst.
Jeg tror det bliver for tungt og besværligt at samle nettet sammen med
en masse blade på. Og at der stadig vil være masser af blade som ligger
ved siden af nettet, nærmest ligegyldigt hvor stort det måtte være. Og
at der stadig vil falde blade ned, efter man har fjernet nettet.
Alternativt at man lader et ikke særlig pænt net ligge meget længe.

Men det er nok bare mig
Og det vil være interessant at høre erfaringer med metoden.

Hvis jeg selv skulle rive blade sammen (hvilket jeg bestemt ikke gider
spilde tid på), så ville jeg hellere investere i en god bred løvrive.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.