Indretning af loft.
Fra : webpoint

Dato : 25-09-06 12:12

Hej gruppe.

Huset bliver mindre og mindre - Og da vi ikke kan være med i
boligræset, leder vi efter kreative muligheder for at udnytte vores
hus bedre.

Vi har bl.a. et loftrum, som p.t. består af en række gangbrædder,
som ligger ovenpå tagspærrerne og et tag, hvor der undertagstenene
hænger en armeret plastdug.

Spørgsmålet er nu : Kan jeg isolere udenpå den plastdug og så
eventuelt banke en trævæg op på spær ?

Kan jeg også ligge guldbrædder direkte på spær.

Jeg er lidt nervøs for om jeg kan risikere at svække spærrerne ved
at hammere søm i dem !

Kim

Fra : Mureren

Dato : 25-09-06 12:17

Kan jeg også ligge guldbrædder direkte på spær.

Det bliver satanedeme dyrt

Mvh.
Mureren

Fra : webpoint

Dato : 25-09-06 13:10

Forklar dig venligst.

Ved godt at der ikke er et gulv under Men havde forstillet mig at
jeg kunne lægge planker ovenpå spærrene. Der er ca. 60 cm mellem
hver spær og er planken svær nok, burde den vel nok kunne ligges, så
den danner et gulv ?

Kim

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-09-06 13:47

"webpoint" <webpoint@gmx.net> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg tror han mener at det vil være billigere at bruge træ.

Steen.

Fra : Holst

Dato : 25-09-06 13:57

webpoint wrote:

> Forklar dig venligst.

Du skrev gulDbrædder

Fra : webpoint

Dato : 25-09-06 14:24

MEGA PLONK!!!!!

til mig selv.

Hold kæft, den havde jeg ikke selv opdaget

Ok. Så velhavende er jeg ikke, så ja - jeg tror jeg bruger træ
istedet

Kim

Fra : TT

Dato : 28-09-06 13:34

[...]

Den plastdug der hænger er sansynligvis dit undertag - hvis det er
diffusionsåbent kan du isolere helt op til (fakbrikantens navn plejer at stå
på) - ellers kan du ikke. Du svækker ikke spærrene ved at sømme i dem, ikke
mærkbart i hverttilfælde - men du SKAL have dampspærre og du kan nok ike
nøjes med at isolere mellem spær - du skal også søge tilladelse.

-TT

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-06 08:33

webpoint wrote:
> [...]
> hænger en armeret plastdug.
>
> Spørgsmålet er nu : Kan jeg isolere udenpå den plastdug og så

Der er mange nye regler som skal overholdes, både mht. isolering og
brandkrav.
Der er noget med at etageadskillelsen skal være BD30 sikker.
Anders Majland her fra gruppen ved vist en hel del om det.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk