trykprøve gulvvarmerør
Fra : tom

Dato : 17-09-06 19:58

Har lavet et simpelt arrangement :
Sluttet pex ind til vand med en hane og et manometer på et t-stykke. I den
anden ende en hane. Jeg fylder så røret med vand, lukker i den ene ende og
lader fylder den så med vand

Der er åbenbart 6 bar i vores brugsvand, og derfor kommer det også 6 bar i
røret. De er godkendt til 6 bar.

Når der så er gået en dags tid er trykket faldet til 4 bar. Jeg gentog igen
i nat og det samme skete. Er det fordi at rørene kan blive ved med at gi
sig? Der er ikke støbt omkring dem og der er ca 40m rør.

2 bar er MEGET lidt væske der skal forsvinde / plads der skal udvides. Kan
jeg derfor formode at det er tæt?

Eller er mit arrangement alt for storm p

Fra : KsK

Dato : 18-09-06 00:13

"tom" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg derfor formode at det er tæt?
>
> Eller er mit arrangement alt for storm p

kan du hold 4 bar 24 timer er det tæt
KsK