Skimmel / mug
Fra : KalleKnas

Dato : 16-09-06 21:08

Hej gruppe

Vi har efter et utæt rør fra vaskemaskineafløb igennem 2 år haft
fugtproblemer. Nu skulle alle problemer være løst, men vi bliver ved med at
have fugt i kælderen ca. 70%.
2 spade stik og vi har rent gult sand, så dræn skulle være helt i top.
Der kommer mug/skimmel på ting.
Det ene værelse har gammelt kork med vinyl over. Det andet har gulvtæppe på
beton.
Hvad gør vi for at komme problemerne til livs en gang for alle, for det er
jo ikke sundt at leve i.
Karsten

Fra : birmit

Dato : 16-09-06 21:21

Anskaf en affugter, det har hjulpet os helt af med fugt i kælderen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : John V.

Dato : 17-09-06 00:04

> [...]
> på beton.
> Hvad gør vi for at komme problemerne til livs en gang for alle, for det er

Fugten må jo komme et eller andet sted fra, måske klarer affugteren det i
første omgang. Men virker det ikke i længden må der være noget andet galt
også og det er mest sandsynligt.

Næsten ingen kældre er konstrueret til at være tørre. Oprindeligt har de
været lavet til brænde og lignende ukritisk opbevaring.

JV

Fra : Morten Hansen

Dato : 23-09-06 16:53

Hej Karsten,

jeg havde samme problem for 18 måneder siden. Et firma ved Ålborg producerer
en kalkpuds med økologisk mugdræber: www.jurakalk.net.

Det har været effektiv hjemmehos os.

MVH
Morten