Murex Dive Resort and liveaboards
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 15:05

Har nogen erfaring med kvaliteten hos Murex på Nord Sulawesi? (
www.murexdive.com )
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Allan Norsk

Dato : 21-10-06 16:23

"Henning Brodersen" <henning&hbrodersen.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen erfaring med kvaliteten hos Murex på Nord Sulawesi? (
> www.murexdive.com )

Jeg er lige landet her til morgen efter en tur til Nord Sulawesi, hvor jeg
dykkende med Froggies divers. Bunaken nationalpark kan helt klart anbefales
hvis man er til vægdyk, super flotte koraler og småt kryp. Froggies og Murex
er i følge en lokal dykker jeg talte med dernede de bedste i Bunaken
nationalpark.

Helt konkret hvordan Murex organiserer deres dykning ved jeg ikke. Men
Froggies har maksimalt 3 dykkere pr. guide (helst 1 eller 2) og de vil helst
ikke have mere end 5 dykkere på en båd, da man så ikke ser noget som helst.
En guide er meget handy til at pege de små ting ud uanset hvor erfaren man
er. En pygmæ søhest på under en cm vil man næppe selv få øje på med mindre
man har et trænet øje.

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 16:40

"Allan Norsk" <sletdette_allan_norsk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> anbefales hvis man er til vægdyk, super flotte koraler og småt kryp.
> Froggies og Murex er i følge en lokal dykker jeg talte med dernede de

Tak for svar, jeg dykkede selv med Froggies Divers for et par år siden.
Så du kan nok forstå hvorfor det trækker i en, denne gang vil jeg gerne op
mellem Sanghie Islands.

Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk