Regulator
Fra : Jess Jensen

Dato : 12-10-06 22:03

Hvilken regulator skal man købe til nitrox dykning. Jeg har kig på dennne
Poseidon Xstream Duration, eller skal jeg købe apeks.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : KC

Dato : 15-10-06 14:37

Mercedes eller BMW?

Den helt store fordel Poseidon Xstream fremfor f.eks. Apeks er at den er
supergod hvis man har en sammenklappet lunge. Et enkelt tryk på purgeknappen
og alt er rettet ud. Man skal dog nok være forsigtig med purgeknappen hvis
man har stomipose.

Mit råd er Apeks....

KC
____________________________
www.kcdk.com
PADI OWSI
CMAS***
GUE Fundamentals

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-10-06 15:37

"Jess Jensen" <jess.j@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken regulator skal man købe til nitrox dykning. Jeg har kig på dennne
> Poseidon Xstream Duration, eller skal jeg købe apeks.

Hvis jeg var dig ville jeg finde ud af hvad en upstream og en downstream
regulator er, og hvilke fordele og ulemper der er ved disse. Dernæst ville
jeg se på hvordan man har løst det hos poseidon.

Mit råd er apeks.

mvh
Jonas

Fra : KC

Dato : 16-10-06 15:15

(Jonas's svar er den tekniske version af mit svar)

KC
____________________________
www.kcdk.com
PADI OWSI
CMAS***
GUE Fundamentals

Fra : Birger

Dato : 17-10-06 13:32

Hej NG

Nu er jeg ikke lige helt sikker på at det i siger om Posidon Extreme
er rigtigt...

Så vidt jeg er orienteret er det en Pilot styret ventil, men hør evt.
Scubagear om fordele/ulemper da de mig bekendt forhandler begge
mærker.

Jeg skal da lige nævne at jeg nu har brugt extreme i ca 1 år og er
kanon tilfreds med den.

Hygge
Birger

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 19-10-06 09:42

Hej,

"Birger" <info@support-web.dk> skrev i en meddelelse
>Nu er jeg ikke lige helt sikker på at det i siger om Posidon Extreme
>er rigtigt...

Nu har jeg jo ikke rigtigt sagt noget om poseidon andet end at man bør
overveje hvordan de har løst up- og downstream problematikken. Det har i
øvrigt ikke noget at gøre med hvor meget eller hvor lidt luft du får ud når
du trykker på purgeknappen.

Man kan godt gå ned og snakke med sin LDS men det er jo ikke et unbiased
svar man får der, det indflydes af ting som f.eks. hvilke regulatorer han
helst vil sælge og måske hvilke han selv dykker med. Så hvis du skal spørge
her på nyhedsgruppen eller i din LDS så bør du måske spørge om rent tekniske
spørgsmål fordi du ellers får folks præferencer uden at vide hvad de er
baseret på.

Fra : TT

Dato : 18-10-06 18:51

> [...]
> Poseidon Xstream Duration, eller skal jeg købe apeks.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 296 spam-mails

Ingen af dem - køb en Atomics istedet

-Torben

Fra : Søren Arnvig

Dato : 18-10-06 22:08

"Jess Jensen" <jess.j@get2net.dk> wrote in message
> Hvilken regulator skal man købe til nitrox dykning. Jeg har kig på
> dennne Poseidon Xstream Duration, eller skal jeg købe apeks.

Poseidon er en god regulator, men med en usædvanlig
"åndingsprofil", som giver rigtigt meget luft.

Nogen elsker det, andre hader det, så jeg vil anbefale
dig at prøve den grundigt, før du bestemmer dig.

Ellers er der masser af andre muligheder
Apeks, Aqualung, Beuchat, Mares

Hvis jeg selv skulle vælge en regulator specifikt
til nitroxbrug, som jeg kunne bygge videre på senere
til f.eks. et dobbelt sæt eller på en stage flaske.
Så ville jeg vælge et kompakt 1.trin og et let 2.trin
Eksempelvis Apeks FST eller DS4 med XTX 2.trin
eller Beuchat VX80 eller VX200.

Søren Arnvig