tur til sverige
Fra : Thomas og Heidi

Dato : 11-10-06 22:05

Hej Alle.
Jeg har arrangeret en vrag tur med klubben på lørdag.
Planen var at tage til Trelleborg og dykke på vraget ARES S/S. (vi har ikke
været der før).
Er det til at være derude, når vejrmeldingen siger 5 sek/m fra øst ????
Vi er sejlende i en rib

Fra : Johnny Christensen

Dato : 12-10-06 10:01

5 sek/m er jo generelt ikke noget vind af betydning. Rib båden størrelse,
sødygtighed og førerens evne til at tage det roligt vil bestemme om det
bliver en god eller dårlig oplevelse.
Men vejret er jo som altid omskifteligt, det kan nå at ændre sig mange gange
fra nu og til lørdag.

Fra : anders

Dato : 12-10-06 13:54

Thomas og Heidi wrote:
> [...]
> været der før).
> Er det til at være derude, når vejrmeldingen siger 5 sek/m fra øst ????

Hmm, jeg tror ikke man kan sætte en rib i i Trelleborg - vi plejer
ihvert fald at køre til Gislövs Läge.
Derfra er der 4 sm til Ares - det burde jo ikke være det store i 5ms,
men som JC siger...

mvh
Anders

Fra : Thomas og Heidi

Dato : 12-10-06 21:23

Selvfølgelig kan vejret ændre sig, og klart førerens evner har noget at
skulle have sagt.
Men som det ser ud nu på den svenske vejrmelding, lover de også 5 sek/m
lørdag morgen, og så skulle den falde til ca 2 sek/m. skønt....
Og så lige en tak til Anders for op lysningen om havnen...