40-50mm nylonwebbing - Hvor?
Fra : Seerup

Dato : 07-10-06 12:23

Jeg kunne godt tænke mig at ændre på mit setup, her under seletøjet på min
vinge.

Jeg har tænkt mig at opbygge seletøjet i stil med det, der er på en faldskærm -
dvs en rem over hver skulder, en gjord om livet, og en sele om hvert ben i
skridthøjde.

Men hvor finder jeg egentlig det nylonwebbing, der skal bruges? Jeg har trawlet
en del af div. web-dykkershops gennem, uden held.

Hvor finder I DIR-folk det henne?

Seerup

Fra : KC

Dato : 07-10-06 13:05

Ikke et ord om din idé til anvendelsen.
Deepstop.de

KC

____________________________
www.kcdk.com
PADI OWSI
CMAS***
GUE Fundamentals

Fra : Seerup

Dato : 07-10-06 13:11

> Ikke et ord om din idé til anvendelsen.
> Deepstop.de
>
> KC

2 x Tak

Jeg kan måske lige kaste en bemærkning om, at jeg fra tid til anden føler det
som om flaskerne "kravler" op i nakken på mig. Og tanken om en enkelt
skridt-strop tiltaler mig ikke - That's why.

Seerup

Fra : Johnny Christensen

Dato : 08-10-06 17:20

> [...]
> det som om flaskerne "kravler" op i nakken på mig. Og tanken om en enkelt
> skridt-strop tiltaler mig ikke - That's why.

Hvis du er bekymret for at kronjuvelerne skulle blive mast, så er det
faktisk ikke noget problem.
Jeg kender kun til 2 producenter der har anvendt dobbelt skridt / ben strop.
I begge tilfælde bliver man hurtigt træt af den unødigt besværlig løsning.

mvh
Johnny

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 09-10-06 07:48

Jeg plejer at købe det i metermål hos Ocean Dive eller Scansub.
Husk at webbingen til skridtremmen skal være "blød" så den ikke slider på
dragten, og "hård" til harnesset så den kan tåle slidet fra bagpladen.
/Sune

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-10-06 17:20

> [...]
>
> Men hvor finder jeg egentlig det nylonwebbing, der skal bruges? Jeg
> har trawlet en del af div. web-dykkershops gennem, uden held.

Kan som regel fås i dit lokale dykkercenter eller her:

http://www.spejdersport.dk/templates/1Pricelist_G.asp?GroupGuid=6058

Søren Arnvig

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-10-06 17:29

Seerup skrev i Message-ID:
<45278e26$0$20282$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Hvor finder I DIR-folk det henne?

Vi kan også levere.

Alternativt: hvorfor køber du ikke bare en DIR-bagplade/webbing samlet?
Jeg tror ikke du får noget ud af at hvert ben bliver holdt fast.
Skridtremmen i et DIR-harness er rigeligt!

--
Peter Fjelsten (DIR-DK) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>