link
Fra : jjøb

Dato : 29-09-06 22:15

Hej

er der nogle der har nogle gode sider til godt udstyr, jeg står og skal
konvetere fra enkelt flaske til dobbelt sæt.
gode råd modtages gerne.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 16:40

hej

> er der nogle der har nogle gode sider til godt udstyr, jeg står og
> skal konvetere fra enkelt flaske til dobbelt sæt.
> gode råd modtages gerne.

det kommer jo meget an på hvad du vil skifte, snakker vi bagplade og vinge
eller alm bcd, snakker vi 2x7 eller 2x12, er du mest til at handle dansk
eller udelandsk osv osv

så men her kommer lidt blandet som jeg alle har handlet med og er fuld
tilfreds med.

http://www.dktechgear.dk/
http://www.aquashoppen.dk/acatalog/index.html
http://www.divesupport.de/
http://www.deepstop.de/catalog/default.php?language=de

der er mange flere gode steder, men her er da et par sider du kan starte med
at se på.

mvh Morten

Fra : Allan Hansen

Dato : 30-09-06 17:03

"jjøb" <jj32@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogle der har nogle gode sider til godt udstyr, jeg står og skal
> konvetere fra enkelt flaske til dobbelt sæt.
> gode råd modtages gerne.

Prøv at holde øje med Den Blå Avis
www.dba.dk
Ofte er der udstyr der er stort set nyt og ubenyttet.

allan Hansen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 30-09-06 17:13

"jjøb" <jj32@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogle der har nogle gode sider til godt udstyr,

Sider sælger udstyr eller sider der giver gode råd om udstyr?

Fra : jjøb

Dato : 02-10-06 20:29

Jeg har et dobbelt 10 komplet. Så jeg søger er oplysninger om en vinge.bære
evne, skal man købe komplet eller er det billiger at købe dele og samle det
selv. hvilken bære evne skal man have, mine krav er dobbelt 10 og en 6l
stage 300bar flaske, det skal være enkelt og nemt at tage af og på. Men hvad
nu hvis man tager en ekstra 15l flske med ned. Kan en eks. vinge med 25kg
bære evne kan den bære det. puha det var vist det.
Tak for de gode råd

jjøb.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 02-10-06 20:41

> [...]
> nu hvis man tager en ekstra 15l flske med ned. Kan en eks. vinge med 25kg
> bære evne kan den bære det. puha det var vist det.

Er det din 6L flaske der er 300 bar?
Hvis det er tilfældet, tror jeg du bør genoverveje den lidt.

Fra : Jess Jensen

Dato : 02-10-06 21:15

Hvofor ?.

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "jjøb" <jj32@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er det din 6L flaske der er 300 bar?
> Hvis det er tilfældet, tror jeg du bør genoverveje den lidt.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 02-10-06 22:06

"Jess Jensen" <jess.j@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvofor ?.

Den bliver for tung til at anvende som stageflaske. 300 bar flaskerne har
større godstykkelse.
I hvert fald for stålflasker, som jeg går ud fra at du har og ikke en
kulfiber komposit flaske.
Så enten en tyndvægget 200 bar 7L stål flaske (men de er ikke godkendte
herhjemme)
Eller en aluflaske, de er godkendte.
7L er de mest almindelige alu stages.
5,6L (40 Cu.F) er også meget efterspurgt

Fra : AK

Dato : 01-10-06 19:12

JL> Sider sælger udstyr eller sider der giver gode råd om udstyr?

hvad med et sted der kan give begge dele? en dykkerbutik f.eks?? hvis
du bor i nordsjælland kunne du evt. smutte forbi Masterdive i
Helsingør, de ved hvad de snakker om.

Anders Knudsen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 01-10-06 20:18

"AK" <Anders_Sjod@Yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>du bor i nordsjælland kunne du evt. smutte forbi Masterdive i
>Helsingør, de ved hvad de snakker om.

Det er sjov, jeg kender også en Anders der arbejder der?? :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 22:02

AK wrote:
> hvad med et sted der kan give begge dele? en dykkerbutik f.eks?? hvis

problemet med en dykker butik er at de altid, uanset hvad de prstår er lidt
farvet, af
* hvad de kan skaffe
* hvad de har på lager
* hvad de eventueldt selv er impotør af
* hvad de har bedst fortjenste på

f.eks. hvis en forhandler nu ikke kan skaffe Apeks, og der kommer en kunde
og vil have en Apeks regulator, så vil butikken nok forklare ham at scubapro
(hvis det er det han sælge) er meget bedre og forklare ham en masse tekniske
detalje for at over bevise ham.

og det kan da godt være at scubapro er bedre, men hvis nu feks kunden
hellere ville have Apeks forde det var lettere da alle hans venner har
Apeks, så det er let at få hjælp og tumper til dem, ja så er det jo uheldigt
at en forhandler der var styret afhvad han kunne skaffe lokket kunden fra
hans oprindelige ønske.

forhandleren gør det jo ikke af ond meningm, men der findes ingen købmand
der siger til kunderne, nabo butikker har altså en bedre vare end mig.

tja nu får jeg sikkert skyld for at det var et mærkelig og tænkt eksembel
osv osv, MEN til alle kritikkerene prøv at forstå hvad jeg mener, ikke
hvordan man lige kan dreje mine ord, det er blodt for at vise at en butik,
har måske nok som mål at vejlede kunderne og hjælpe dem, MEN et del mål er
altså også at overleve.
Derfor er det måske bedre at få råd omkring udstyr, på butiks uafhænige
udstyrs sider, blandt dykker kamarater, i klubben, i inerasse grupper som
denne, eller http://uk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/ osv osv
hvis man ikke har nogle i klubben der dyrker den for for dykning som man vil
have hjælp til, så var en ide måske at starte noget samarbejde med en nabo
klub og få sig en venskabs klub hvor der er nogle der han råde og vejlede.

MEN hvis du skriver lidt mere om hvor du kommer fra, hvorfor du vil skifte
til dobbelt sæt, hvad det er for noget dykning du pt laver, hvad det er for
noget dykning du godt vil lave når du får et dobelt sæt. Så er der MANGE her
i dette forum der vil være parat med masse af gode råd og vejledninger og
henvisninger til klubber, butikker osv.

så fortæl lidt om dig selv så vi kan hjælpe dig

mvh Morten (som kommer fra Nykøbing F og altid er frisk på at snakke dykning
og udstyr en eftermiddag)

Fra : AK

Dato : 03-10-06 14:50

JL> Det er sjov, jeg kender også en Anders der arbejder der?? :)

ja ja, et eller andet sted skulle jeg foreslå - da jeg ikke har
nogen fordel af hvor folk køber deres udstyr, så betyder det vel ik
så meget at jeg lige nævnte dem, det vigtige var at jeg mener at
internethandelen ikke altid er det rigtige.

mit råd skrevet med andre ord.
gå ned til en forretning, som forhandler de mærker du står og
vælger imellem, og snak med dem, måske kan de give dig en samlet pris
der er bedre end den du finder på nettet, måske slipper du for at
skifte om to år - og hvis man er heldig har man ikke behov for alle
sammen at købe en kompressor eller at lærer at servisere sit eget
udstyr, fordi vi kan indleverer det hos et dykkercenter.