Byggemand Bob (vraget ved Hjelm)
Fra : Esben

Dato : 28-09-06 18:23

Kan du oplyse mig en GPS position på Byggemand Bob vraget ved øen
Hjelm.

Påtænker at dykke derude på søndag, men jeg mangler en sikker
position på dette vrag.

Er der ikke en der kan hjælpe mig med denne position.

Mvh

Esben

Fra : Per Toustrup

Dato : 28-09-06 21:07

Positionen som jeg kender er: 56,08,261-10,50,929.
Dybde: 14/18 meter.
Anders And vrag af en ca. 20 t kutter. Mangler styrehus
og skrue. Åben i motorrum, last og lukaf. Trawl fra stævn
og langs begge sider. Kan bruges til øvning i penetrering.
Vragets navn er ukendt da alle synlige kendetegn er fjernet.
Vraget kaldes for Byggemand Bob vraget da dykkere er
begyndt at sætte vejskilte på vraget.
Det er det jeg kan hjælpe med og rigtig god tur til dig og
andre. Du må gerne sende mig en mail omkring dykket.

mvh
Per

Fra : Esben

Dato : 29-09-06 18:32

Hej Per,

Mange tak for GPS-koordinaterne.
Jeg skal nok sende dig et par billeder og lidt beskrivelse af vores dyk
på søndag.
Vi bliver i alt 9 mand der tager derud, hvis vejret tillader det. Det
lyder til at vi får blæsevejr.

mvh

Esben Daugaard