trykprøvning
Fra : Leif Langgaard

Dato : 28-09-06 12:13

Hej

Hvordan forbereder man flaskerne til trykprøvning?

Skal de leveres uden ventiler?

Der er lidt "overfladerust", altså små røde skjolder indvendigt i flaskerne,
ligesom på bremseskiverne når bilen har holdt stille i et par dage i fugtigt
vejr. Jeg håber ikke det gør noget

Har i et tip til at fjerne det?

Hvordan får man gummifoden af et sæt La Spirotechnique 2x8 liter, den har
siddet der siden 1978, jeg vil gerne kunne bruge foden igen

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Poul Olesen

Dato : 28-09-06 12:35

Leif Langgaard skrev den 28-09-2006 13:12:
> Hej
>
> Hvordan forbereder man flaskerne til trykprøvning?
>
> Skal de leveres uden ventiler?

Ja, de skal leveret uden ventil, spændebånd og fod.

> [...]
> ligesom på bremseskiverne når bilen har holdt stille i et par dage i fugtigt

Du bør vente til efter trykprøvning da der næsten altid kommer flashrust
efter trykprøvningen fordi de trykprøver med vand og ikke altid er
omhyggelige nok med at fjerne fugten efterfølgende.

Du kan f.eks. bruge lidt akvariegrus i flasken og rulle dem i nogle
timer (på dertil indrettet flaskerulle).

> Hvordan får man gummifoden af et sæt La Spirotechnique 2x8 liter, den har
> siddet der siden 1978, jeg vil gerne kunne bruge foden igen

Du kan f.eks. bruge et stykke træ og en hammer og slå rundt på kanten.

MVH
Poul