når man ikke er fugl! Hvilke winge skal ma~
Fra : torben nissen

Dato : 26-09-06 19:31

Jeg står foran at ville investere i en wing-vest.

Hvad er værd at sætte sine surt tjente penge i.

Redtech, Dive Rite, Halcyon, Apeks, OMS, Posiedon ???????

Fra : Henrik

Dato : 26-09-06 20:36

torben nissen skrev:

> Jeg står foran at ville investere i en wing-vest.
>
> Hvad er værd at sætte sine surt tjente penge i.
>
> Redtech, Dive Rite, Halcyon, Apeks, OMS, Posiedon ???????

DTD fra dktechgear.dk

Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 26-09-06 22:21

"torben nissen (slet X97EB)" <torbennissen2@X97EBhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11592957280.666894717695065@dtext.news.tele.dk...
> Jeg står foran at ville investere i en wing-vest.
>
> Hvad er værd at sætte sine surt tjente penge i.
>
> Redtech, Dive Rite, Halcyon, Apeks, OMS, Posiedon ???????

Alle af de ovenstående producenter laver gode wing's til hver deres formål.
Så det kommer an på hvordan din dykning ser ud.

Lidt som at spørge hvilken bil der er bedst.
Ferrari, ford, mazda, hummer, scandia, daewoo, toyota

mvh
Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 22:27

torben nissen (slet X97EB) wrote:
> Jeg står foran at ville investere i en wing-vest.
>
> Hvad er værd at sætte sine surt tjente penge i.
>
> Redtech, Dive Rite, Halcyon, Apeks, OMS, Posiedon ???????

DTD, DIR-Zone, Halcyon, Agir laver alle vinger efter samme prensipper /
filosofier
som efter min mening er helt rigtig, de laver også alle vinger af høj
kvalitet, så du kan efter min mening vælge frit mellem disse, der er ikke
nogle forskel af betydning.

Redtech, Dive Rite, Apeks, OMS, Posiedon laver alle vinger af fin kvalitet,
men der er på samtlige modeller fra alle disse mærker, ting som er
uhensigtmedsige / forkeret efter min mening, nogle af tingne er måske
småting som man selv kan rette til eller lave om, men så kan man jo lige så
godt købe en der er lavet som man mener den skal være det.

til slut vil jeg sige at den af dem du skal holde dig længst fra er
Posiedon, alle de andre er firmaer der har lavet vinger i mange år og er
enige om nogle overordnet design standarder, så som hul afstanden til de
skruger der holder flasken, det vil sige at du kan bruge bagplade fra et
mærke over på en vinge fra et andet mærke.
men typisk Posidon, de vil være i en gruppe for sig selv, og har lavet en
anden afstand, hvilket gør at folk med Posidon vest kun kan låne flasker af
andre med posidon vest, hvori mod at alle os der dykker dobeltsæt kan låne
vinger af hianden i klubben.
ud over det er jeg meget lidt begejsteret for posidon vinge vest, den er
simpelthen bare MEGET for poppet BCD agtig med spænder, tingeltangel hist og
pist og over alt, og det er noget slask at have på ryggen, den sidder ikke
lige så godt og fast som en "rigtig" vinge på en stål bagplade.

mvh Morten

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 23:08

> [...]
>
> Hvad er værd at sætte sine surt tjente penge i.
>
> Redtech, Dive Rite, Halcyon, Apeks, OMS, Posiedon ???????

OMS - Det spiller bare.... med mindre du er DIR dykker, men så ville du nok
ikke spørge.

-Torben

Fra : Oxe

Dato : 27-09-06 13:37

Hej Torben.

Den winge jeg selv dykker med er sort , men hvis jeg skulle købe nu,
ville jeg helt klart købe en winge i en mere synlig farve.
Hvis du arbejder hen imod at blive troende DIR, er eneste signalfarvede
mulighed vist nok DiveRites Classic Wing.
Hvis du derimod har en mere ateistisk holdning til din dykning, har OMS
også gode bud i signalfarver.

Forhandler forslag DiveRite:
http://www.jj-technique.com/
http://www.greisen.dk/