Bagage på flyrejse
Fra : Morten Kjerulff

Dato : 26-09-06 08:35

Hej.

Er der nogen der har været ude at rejse med Sterling for nyligt?

Jeg kan ikke helt finde ud af om dykkerudstyr er 30kg _ekstra_ bagage
man må tage med eller om man må have 30kg bagage i alt (dvs. kun 10
kg mere).

Mvh Morten

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 26-09-06 10:25

Sidst jeg fløj på dykkertur med sterling betalte vi overvægt for alt over 20
kg.

Hvis du har en rejse med særlige dykker betingelser som hedder noget med 30
kg, vil jeg tro det er 30 kg ialt - ikke 50 kg.

Nu er det selvfølgelig ligegyldigt havd jeg tror, så mon ikke du skulle
ringe til Sterling :)

/Marten

Fra : Runefys

Dato : 26-09-06 11:18

Hejsa Morten
Jeg har fløjet med sterling et par gange.

Og jeg ved at de ikke altid chekker håndbegagen.

havde min bagplade og mine regulatere i min haglöft taske som
håndbagage og fik derfor ikke overvægt.

Har sågar set nogen tage deres blybelte på (før 11/9)

men man betaler jo overvægt hvis de vejer den.

Rune
www.dykning.eu

Fra : U W

Dato : 26-09-06 11:49

Hej Morten.
Det er 30 kg extra i selvstændig kuffert/taske.
Dvs at du må medbringe dine normale 20 kg og derudover have 30
kg dykkerudstyr med - altså hvis du betaler de 3-4-5-600 kr det
koster

Fra : Morten Kjerulff

Dato : 26-09-06 12:06

Ok.

Deres "elektroniske telefondame" siger at det koster 250kr, og at man
først behøver oplyse om dykkergrejet når man checker ind.

Det lykkedes mig aldrig at finde et nummer, hvor man kan tale med en
rigtig person, så derfor spørger jeg her.

Tak for hjælpen!

Fra : Jan Birk

Dato : 26-09-06 15:53

> [...]
>
> Jeg kan ikke helt finde ud af om dykkerudstyr er 30kg _ekstra_ bagage
> man må tage med eller om man må have 30kg bagage i alt (dvs. kun 10

Var på Malta i foråret og købte 30kg ekstra for 600 kr t/r. Husk at få
det skrevet på billetten. Det gør det meget nemmere i det videre forløb.

I lufthavnen tjekkede de bagagen ind og klisterede et mærke på. Vi
skulle så over i en anden skranke og betale. Her kunne vi kun betale for
den ene vej, 250 kr, og _kun_ med kreditkort. Laste-operatørerne lastede
først vores bagage når de kunne se at der var betalt.

Da vi skulle hjem fra Malta, var det samme procedure, dog kunne vi denne
gang _ikke_ betale med kreditkort men kun i den lokale valuta!!!!!!

Det gav en del bøvl, da vi jo ikke havde flere lokale penge. De blev
heldigvis trætte af at høre på vores brok, så vi slap for at betale

/Jan