Digital videooptager.
Fra : Seerup

Dato : 23-09-06 14:12

Jeg sidder med en lille plan om, at kunne medtage en digital videooptager på
mine dyk.
Men det skal ikke være som traditionel håndholdt, min plan er derimod at have en
lille optager, og et miniaturekamera fastgjort til masken.

Nogen der kender en DVoptager i størrelse "Dsicman" ? Hus etc konstruerer jeg
gerne selv, og kameraer findes i alle størrelser og udformninger i dag, så det
er ikke det, der er problemet.

Seerup.

Fra : Frank Andersen

Dato : 23-09-06 20:11

Du køber bare et ganske almindeligt digitalt videokamera med video-in.
Signalet fra "maske" kameraet sættes dertil, og du starter bare kameraet før
du springe i.

Har selv lavet et efter denne opskrift, og det virker fint. Der skal dog
benyttes et ekternt kamera med en god opløsning.

Har smidt et billede i dk.binaer

Frank

Fra : Seerup

Dato : 23-09-06 21:20

> [...]
|
| Har selv lavet et efter denne opskrift, og det virker fint. Der skal dog
| benyttes et ekternt kamera med en god opløsning.

Det ligner meget min ide
Tak for det Frank, nu skal sparegrisen slagtes.....

Seerup.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 24-09-06 07:53

"Frank Andersen" <fa@REMOVEprivat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har selv lavet et efter denne opskrift, og det virker fint. Der skal
> dog benyttes et ekternt kamera med en god opløsning.

Hvilken optager og kamera har du brugt ?

Søren Arnvig

Fra : Seerup

Dato : 24-09-06 10:37

Hvad gør man egentlig mht. bobler?

Mit 2.trin blæser ud til begge sider...... så uanset om kameraet sidder på højre
eller venstre side, så vil boblerne vel genere billedet?

Fra : Frank Andersen

Dato : 24-09-06 13:17

Boblerne kommer ikke ind foran kameraet, men kan få billedet til at ryste
lidt - mest hvis man kikke ligefrem, men kikkes der lidt ned, er det ikke
noget der forstyrer billedet.

Det skal dog siges, at man skal tænke MEGET på ikke at lave hurtige
bevægelser med hovedet, da der ellers skal klippes meget fra optagelsen...

Fra : TH

Dato : 24-09-06 18:40

køb dig en rebreather.

TH

Fra : Frank Andersen

Dato : 24-09-06 20:08

Så var du sgu' billiger at køber et "rigtigt" kamerahus

Fra : Frank Andersen

Dato : 24-09-06 13:13

TRV22E - fås ikke mere i handlen, men man kan få DV kameraer fra omkring
3500 med video-in i dag.