Søsygepiller/transportsyge
Fra : U W

Dato : 20-09-06 14:38

Hvilke af de ovennævnte mærker af søsygepiller går an til dykning.
Har hørt, at der er nogle som man ikke skal nappe hvis man også skal
dykke.
uw

Fra : TT

Dato : 20-09-06 14:43

"U W (slet DCPH9)" <ngongo@DCPH9mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke af de ovennævnte mærker af søsygepiller går an til dykning.
> Har hørt, at der er nogle som man ikke skal nappe hvis man også skal
> dykke.
> uw

Kan ikke se du har nævnt nogle mærker.

-TT

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-09-06 14:56

> [...]
> Hvilke af de ovennævnte mærker af søsygepiller går an til dykning.
> Har hørt, at der er nogle som man ikke skal nappe hvis man også skal

Hej

En del medicin virker forskelligt på forskellige personer, er du træt,
sulten, får du anden medicin, alle disse forhold har indflydelse på
virkningen!

Spørg din læge, han er den nærmeste til at fortælle dig hvordan du skal
forholde dig!

Tidligere blev jeg altid søsyg på turen ud til et vrag, men efter selv at
have fået båd, bliver jeg det kun hvis konen styrer skivet, og jeg ikke er
optaget med at styre og holde kursen.

Jeg tror du bliver frarådet at tage disse præparater, da de oftest sløver en
del.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : U W

Dato : 20-09-06 16:08

Nå ja glemte det med de der mærker - nok fordi jeg har glemt
hvad de hedder
Nå, men kender "man" måske nogle som er okay ?
mvh Uw

Fra : TH

Dato : 20-09-06 17:16

Jeg har i flere år brugt Marzine 50 mg. og har ikke haft problemer,men man
kan godt blive lidt søvnig af dem engang imellem.

Venligst
TH

Fra : Henrik

Dato : 20-09-06 19:21

Ingefær - naturmedicin der ikke sløver (jeg har fine erfaringer med
det)

Lige testet af Myth Busters på Discovery som det bedste præperat

Mvh
Henrik

www.scubasserne.dk

Fra : Jess Jensen

Dato : 20-09-06 19:46

også gode erfaringer med ingefær, men husk at tage dem hver dag.

mvh jess

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 08:19

Henrik wrote:
> Ingefær - naturmedicin der ikke sløver (jeg har fine erfaringer med
> det)
>
> Lige testet af Myth Busters på Discovery som det bedste præperat

når i snakker ingefær, er det så piller eller tager i et bid af en rå
ingefær :-?

hvilket mørke bruger du, hvis man snakker om mærker hos natur medicin ?

hvilken butik ?

pris ?

mvh Morten

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 21-09-06 08:49

Jeg har ikke selv problemet, men været på flere liveaboard hvor dykkere har
brugt et plaster med scopolamin som placeres bag øret og holder i 3 døgn, og
ikke falder af selvom man dykker:)
Se f.eks. mere på:
http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/artikel?cx=716&id=8072
/Sune

Fra : Johnny Christensen

Dato : 21-09-06 12:10

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har brugt et plaster med scopolamin som placeres bag øret og holder i 3
> døgn, og ikke falder af selvom man dykker:)

Selvsamme stof er ved flere lejligheder blevet beskyldt for at introducere
kraftig narkose på lav vand.
SVJH advares der om det fænomen i PADI's Encylopedia of recreational diving
(udgaven omkring 1994-95 som jeg havde engang)

Fra : Jan Birk

Dato : 21-09-06 09:49

For et par måneder siden var jeg på kuttertur sammen med en dykker som
havde et 'el-armbånd' som sendte små strømimpluser ind i håndledet.

Han påstod at det virkede ganske fint og uden bivirkninger. Det skulle
naturligvis tages af under dykningen

Det ligner dette: http://www.seaband.dk/site/4115.htm men var
'forstærket' men noget strøm

/Jan

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 21-09-06 14:30

Hejsa

> [...]
> brugt et plaster med scopolamin som placeres bag øret og holder i 3 døgn, og

Så vidt jeg ved (og det er måske ikke alt) så er produktet udgået
af produktion (kender ikke årsagen).

http://www.lmk.dk/(iaf1vsvt1r2td3554yvi2kvg)/Show.aspx?subdoc=indholdsstof_info&indholdsstofid=926&docid=frameset

Men uanset hvad, må det rigtige svar på søsygespørgsmålet være:
Spørg din egen læge...

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen