Rebreather - hvilken er "den bedste"
Fra : TT

Dato : 18-09-06 16:27

Davs der, nu er det jo næste vinter.

Hvilken CC Rebreather, uden at skelne til pris, er den absolut bedste der
nogensinde er lavet?

-Torben

Fra : Morten Kjerulff

Dato : 18-09-06 17:34

Hej Torben.

Det må vist komme an på ens behov.
Der er findes jo både elektroniske og mekaniske udgaver, såvel som
komplicerede enheder man kan skifte skrubber på under vand, men som
nok vil føles klosede sammenlignet med mere simple enheder.

Du kan læse meget mere om de forskellige mærker på RebreatherWorld
(http://www.rebreatherworld.com)

Mvh Morten

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-06 19:44

"Morten Kjerulff" <kjerulff@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Morten,

Tak og det er jeg med på - jeg søgte bare nogle subjektive holdninger, så
som min er den bedste fordi den er gul, eller min er en Ouroboros, det er
det bedste der findes på markedet idag ?

-Torben

Fra : Poul Olesen

Dato : 20-09-06 09:26

Jeg har en AP Evolution og er er meget glad for den.

Jeg har set/hørt en del skifte fra Inspiration og sågar fra Ouroborus
til Megalodon (Meg). Meg er meget populær for tiden.

Efter min mening kan de 3 populære RB'er kort beskrives sådan:

AP inspiration/evolution er gode fordi rigtigt mange har dem og de
virker for det meste upåklageligt. Og ja, så er de gule

Meg er god fordi de er af bedre materiale og kvalitet end AP. Der er
lidt rigeligt der er døde med en Meg det sidste år, men hermed ikke sagt
at det er enhedens skyld.

Ouroboros er god til dybe og lange dyk. Jeg vil tro den er et helvede på
stranddyk eller gummibådsdyk fordi den er stor og tung.

Det bliver fedt når Morten får hans Meg, så skal vi ud og dykke

Med venlig hilsen
Poul

Fra : RL Dyk

Dato : 20-09-06 10:49

"Poul Olesen" <aquarius-abuse@cbs.dk> wrote in message
[...]

Om 1½ uge kommer du til at dykke med 3 Meg dykkere i en hel uge..

mvh

RL

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 20:35

"Poul Olesen" <aquarius-abuse@cbs.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Har nogle en ide til hvorfor nogle vil skifte en Ouroborus ud med en meg ??

-TT

Fra : Morten Kjerulff

Dato : 19-09-06 21:20

Aha ok.
Det kan jo hurtigt blive en lang diskussion

Jeg får min Megalodon om 1 måned, som skifter en CCR-Dolphin ud. Den
synes jeg bedst om pga. materiale kvaliteten og muligheden for at
opgradere scrubberen til en radial version evt. med hydrofobisk membran
omkring. Nå ja, og så er den jo sort

Mvh Morten

Fra : Christian Rasmussen

Dato : 12-10-06 20:31

Hej Morten

Jeg vil anbefale dig at snakke med Rasmus Lauritsen:

http://www.nortechdiving.dk/index.htm

Han ejer, dykker, sælger og underviser i de fleste seriøse modeller der
findes på markedet. Spørgsmålet er vel heller ikke om hvilken rb der er den
bedste, det er vel nærmere hvilken rb der passer til dit behov?

Og forresten, så får jeg min Meg på mandag :)

Hilsen Christian

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-10-06 23:10

> Og forresten, så får jeg min Meg på mandag :)

Stort tillykke

Hvad har du givet for Meg'en ? Og hvad for en konfiguration har du fået ?

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Christian Rasmussen

Dato : 21-10-06 23:33

Hej Søren

Tak, nu må jeg så bare sidde og kigge på den for kurset starter ikke før på
tordag, det er sku lidt bittert... (Rasmus beholdte scrubberen, han kender
mig sikkert for godt.. he he).

Jeg menet at den vejledende pris er ca. kr. 63.000,-

Jeg har fået den leveret ret standard da jeg havde en del stumper i
forvejen. Men følgende lå i kassen:

Meg cannister inkl. elektronik, håndsæt og HUD
2x 3l. stål flasker
Mount system for backplate
Tigermounts
ADV
Diluent shut off valve
Nylon lunger m/skridtrem og quick snaps
Åndeslanger og mundstykke
MEG kasket

Ud over det har jeg invisteret i:
O2 analysator
Kalibreringskit samt rep/sparepart kit

Mon ikke jeg finder på mere at bruge penge på når kurset går igang?

Jeg har monteret min meg på mit mit gamle OMS rygskjold med mit gamle
seletøj og min OMS 60lb dual bladder winge, det ser faktisk ud til at
fungere ret godt sammen.
I min tid i Dykkerbranchen har jeg set meget forskelligt udstyr, og jeg må
sige at min MEG er et overbevisende produkt. Når man står med en MEG er man
ikke i tvivl om de timer og den entusiasme der er lagt i den. Forinden min
beslutning om købet havde jeg også kigget på Inspiration og EVO, men da jeg
havde set enhederne og sammenlignet var der ingen tvivl.

Jeg forventer at lave en lille blog med UW billeder fra kurset allerede
efter første kursusdel som slutter d. 29/10 . Skal nok lige poste linket så
snart den er oppe og køre...

Mvh

Christian

Fra : Søren Reinke

Dato : 22-10-06 00:55

Christian Rasmussen wrote:
> [...]
> mig sikkert for godt.. he he).

hehe

> Jeg menet at den vejledende pris er ca. kr. 63.000,-

Tænkte nok vi var oppe i den prisklasse.

> Mon ikke jeg finder på mere at bruge penge på når kurset går igang?

Uden tvivl.

> [...]
> beslutning om købet havde jeg også kigget på Inspiration og EVO, men da jeg
> havde set enhederne og sammenlignet var der ingen tvivl.

Jeg er helt enig, da jeg tog Entry Level Trimix kursus, brugte min
instruktør selv en meg på alle de dybe dyk, og han forklarede meget om
den osv, og jeg var bare solgt lige på stedet.

> Jeg forventer at lave en lille blog med UW billeder fra kurset allerede
> efter første kursusdel som slutter d. 29/10 . Skal nok lige poste linket så
> snart den er oppe og køre...

Det ser jeg frem til :)

Fra : Morten Kjerulff

Dato : 12-10-06 21:06

Hej Christian.

Ja netop. Se min første post Den anden var skrevet for sjov.

Jeg kender godt Rasmus ja.

Min Meg står inde i stuen og venter på at den skal med til Rødehavet
på lørdag. Der er efterhånden en del Meg-dykkere i Danmark!

Mvh Morten

Jeg kender godt til Rasmus.