Punkteret BCD
Fra : Esben

Dato : 17-09-06 18:20

Min BCD er blevet utæt og derfor har jeg undersøgt hvor luften løber
ud.
Jeg har fundet et lille hul i "luftsækken" og vil derfor høre, om der
nogle der har erfaring med at "lappe" en BCD.
Det ser ud til at selve luftsækken er lavet af silikonegummi dller
Latex.

Kan den lappes og i givet fald hvilke remedier skal der bruges, eller
skal man ud og købe en ny "luftsæk".

Esben

Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 17-09-06 23:16

Hej Esben
Jeg havde også nogle huller i luftsækken på min BCD. Jeg lappede den med
noget tokomponent kontaktlim (PU 2225 Kontaktlim) som jeg har købt i en
dykkerforretning og nogle almindelige cykellapper. Det fungerer fint endnu,
og den har efterhånden haft en hel del dyk efter reperationen.
Mvh
Morten Mandrupsen

Fra : Esben

Dato : 17-09-06 23:52

Jeg køre et smut forbi dykkerforretningen for at få en tube lim,
istedet for at bestille en ny sæk.

Mange tak for dit svar.

Mvh

Esben