Nå fiskere ikke tømmer deres garn ?
Fra : Felix

Dato : 14-09-06 08:18

Er der nogen instanser man kan kontakte når man opdager som i går ved
tryggerdammen at fiskerne ikke tømmer deres garn jævnligt ?.

Det er synd og skam med de net der ligger derude, de er fyldt med fisk
og mange af fiskene har sår og er døde/halvspiste, fanme noget
svineri...

Jeg har/havde lyst til at skære bøjerne af og pakke hele lortet
sammen så de ikke længere gjorde skade.

/Felix

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-09-06 09:47

"Felix" <f_chinmart@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>og mange af fiskene har sår og er døde/halvspiste, fanme noget svineri...
>Jeg har/havde lyst til at skære bøjerne af og pakke hele lortet

Hvis jeg var dig så ville jeg aldrig nævne at jeg havde dykket i nærheden af
eller over deres ruser/net.
http://www.fvm.dk/files/Filer/Fiskeridirektoratet/afstandsfolder_marts_2005_net.pdf

Allan Hansen

Fra : TT

Dato : 14-09-06 09:56

"Allan Hansen" <alhansenfjern@fjernrh.dk> skrev i en meddelelse
newsG3gp91GHA.2084@gud.bends.dk...

> "Felix" <f_chinmart@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis jeg var dig så ville jeg aldrig nævne at jeg havde dykket i nærheden
> [...]

Hvorfor, hvis man ikke jager må man vel godt være der ?

-Torben

Fra : Johnny Christensen

Dato : 14-09-06 10:31

> [...]
newsG3gp91GHA.2084@gud.bends.dk...
> Hvis jeg var dig så ville jeg aldrig nævne at jeg havde dykket i nærheden

Dokumentet der, nævner ikke noget forbud mod at svømme eller sejle forbi,
hverken på overfladen eller under vands (hvis man har en ubåd)

Hvis det skulle være tilfældet, så burde der befinde sig undervands
markeringer der advarer om net og ruser inden for de næste XX antal meter.
Ellers kan man bare påberåbe sig disorientering og manglende skiltning.

mvh
Johnny
(der også bliver stødt når ruser er tydeligvis dårligt passede)

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 14-09-06 10:50

> [...]
newsG3gp91GHA.2084@gud.bends.dk...
> Hvis jeg var dig så ville jeg aldrig nævne at jeg havde dykket i nærheden

Afstanden på 565m fra allerede udsatte redskaber gælder kun når der er tale
om undervandsfiskeri, så hvis man ikke fisker og bare er på sightseeing så
må man gerne tage en kigger..

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 14-09-06 10:51

Prøv her: http://ulovlige.net/index.php

Fra : Felix

Dato : 14-09-06 11:10

På denne side kan du kun rapportere om ulovlige garn ikke om garn der
ikke bliver tømt.

/Felix

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 14-09-06 16:40

>På denne side kan du kun rapportere om ulovlige garn ikke om garn der
>ikke bliver tømt.

Hvis du læser om de forskellige garntyper vil du se at det problem du
beskriver ikke er ulovligt og generelt er et problem med denne garntyper.

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 14-09-06 20:16

Hejsa

> Hvis du læser om de forskellige garntyper vil du se at det problem du
> beskriver ikke er ulovligt og generelt er et problem med denne garntyper.

Man kan jo være uheldig og komme til at svømme ind i nettet og bliver
nødt til at skære sig fri

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : elsmic

Dato : 15-09-06 00:09

Hej NG

Man kan kun være enig med Felix. Når man ikke magter at tømme sine
garn/ruser i et ordentlig interval er det simpelthen dårlig jagt-etik. Det
er for ringe at gode fisk skal ligge i et garn og rådne op.

Brgds MIM

Hejsa