2 hals manchetter på et år kan det passe ?~
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 18:11

hej alle,

tidliger på året sådanne ca. April / maj skiftede jeg hals latex manchet på
min trilaminat drat, til min store overreskelse er den nu blevet mør igen og
da jeg hev lidt i den for at tjekke om den kunne hold året ud, krakeleret
den fuldstændig og revenede, så nu skal jeg for 2 gang i år skifte hals
manchet, det kan sku da vel ikke passe, eller hvad
hvor tit skifter i ?
har de lagt for længe på lager der hvor jeg køber ?
hvor er godt at købe ?

mvh Morten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-09-06 19:04

Morten Dall Darmer wrote:
> [...]
> manchet, det kan sku da vel ikke passe, eller hvad
> hvor tit skifter i ?
> har de lagt for længe på lager der hvor jeg køber ?

Den første holdt i 5-6 år. Den anden holdt 2 måneder, den 3. 1 måned,
den 4. sidder på efter 1 år og er i fin stand.

Den første var den originale
Den anden og tredje monteret hos Søsport (den sidste var dog ikke pga.
mørnet men fordi limen ikke ville binde på min dragt).
Den sidste er monteret af Aquatic, de har både skiftet hals og arm
manchetter, de har været upåklagelige monteret.

Der er nogen fra klubben der har købt hos gummifabrikken med fin
success, og derefter naturligvis skiftet selv.

Thomas

Fra : Allan Norsk

Dato : 12-09-06 22:15

"Morten Dall Darmer" <mrnews (a) tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor tit skifter i ?
> har de lagt for længe på lager der hvor jeg køber ?

Det behøver ikke være manchetterne der er noget galt med. Forkert behandling
kan forkorte livet på dem.

Olie, kemikalier, parfume mm. har en nedbrydende effekt. Begynder de at
blive klistret er det et tegn på nedbrydning. Jeg afvasker jævnligt hudfedt
mm. med en flydende håndsæb uden problemer. Efter en uges dykning i Norge
ville jeg være lidt god ved dragten og vaskede manchetterne i noget lokalt
norsk sulfo. Jeg tror det var parfumen i sulfoen der gjorde at manchetterne
havde fået en klistret overflade da jeg kom hjem.

Sollys og ozon er også skadeligt.

Vil man beskytte manchetterne med silikoneprodukter (f.eks. sealsaver) skal
dette smøres på når de er nye, da man ellers risikerer at lukke urenhederne
inde og fremskynde nedbrydningen. Inden man smørre silikone på skal man dog
lige sikre sig at man har noget lim der kan binde oven på silikone, ellers
kan det blive meget svært at lime det næste sæt manchetter fast.

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 15:51

Allan Norsk wrote:
> [...]
>
> Olie, kemikalier, parfume mm. har en nedbrydende effekt. Begynder de
> at blive klistret er det et tegn på nedbrydning. Jeg afvasker

jeg er opmærksom på problemet med, Olie, kemikalier, parfume, Sollys, ozon
mm.
derfor bruger jeg aldrig aftershave, parfumeret krem osv når jeg skal ud og
dykke, jeg bruger hverken silikone eller andre smøre midler, jeg bruger kun
talkum.

det eneste jeg sløser med, er når jeg hænger den til tøre / luftning, så kan
det god være den hænge en uge så at blive luftet rigtig igennem, men den
hænger ikke direkte i sol lys men under et halvtag.

kan det virkelig være for din jeg ikke får den pakket ned i tønnen i tide.
??

mvh Morten

Fra : Allan Hansen

Dato : 13-09-06 16:11

> kan det virkelig være for din jeg ikke får den pakket ned i tønnen i tide.

Jeg tror det er et tilfælde og at du har været uheldig. De halsmanchetter
jeg har købt ( HD ) enten hos gummifabrikken eller i en dykkerbiks, har alle
holdt i flere år uden at jeg har gjort andet end at skylle dem efter
dykning, tørre dem og stort set kun brugt talkum ( Matas, hvid talkum hedder
det vist uden parfume, i ca ½ kg bøtte ) når jeg tog dragten på.

Allan Hansen

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 13-09-06 16:21

En rigtig dykker skal heller ikke lugte af parfume

Bjarne

Fra : Søren Arnvig

Dato : 13-09-06 16:37

"Morten Dall Darmer" <mrnews (a) tiscali.dk> wrote in message

> derfor bruger jeg aldrig aftershave, parfumeret krem osv når jeg
> skal ud og dykke

Der er lige gået et lys op for mig . . .
Jeg spekulerede på , hvorfor du havde så god plads
omkring dig i gummibåden på dykkerlederkurset.

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 18:06

hej Søren

Søren Arnvig wrote:
> Der er lige gået et lys op for mig . . .
> Jeg spekulerede på , hvorfor du havde så god plads
> omkring dig i gummibåden på dykkerlederkurset.

det kan umulig være der for, da en tør dragt jo indkapsler alt lugt, inc
naturlig dragt gas )

hey Søren er du ikke i banken mere, jeg syntes der sidder en anden på din
plads ???

mvh Morten

Fra : Søren Arnvig

Dato : 13-09-06 19:02

> [...]
> inc naturlig dragt gas )
>
> hey Søren er du ikke i banken mere, jeg syntes der sidder en anden

Nope, nu gælder det forsikring..

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 20:24

Søren Arnvig wrote:
> Nope, nu gælder det forsikring..

det var en skam så er det slut med hygge snak med dig

god arbejds lyst i det nye.

mvh Morten

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 17-09-06 16:47

Jeg er altid over mine manchetter med talkum efter dykkerture, også selv om
jeg ved jeg skal bruge dragten igen weekenden efter!
/ Kenneth

----
Hent en gratis SPAMfighter her.