Dykning Brasilien ?!
Fra : rosenauer.dk

Dato : 11-09-06 21:14

Hej!

Nogen der har erfaring med gode dykkersteder/centre/velegnede måneder i
Brasilien ?!

Al info er kærkommen!

Tak og mvh,

Martin

Fra : temba

Dato : 12-09-06 20:41

Hej Martin,

mener ikke der er så mange gode dykkesteder i brasilien.

MEN

Fernando de Noronha skulle være creme de la creme... skal flyves til
fra Salvador eller Fortaleza mener jeg.

Så er der nogle øer mellem Salvador og Rio som skulle være rigtig
gode.

Buzios (3 timer kørsel fra Rio)har åbenbart lidt dykning men ikke så
godt skulle det siges

Angra dos Reis (syd for Rio) skulle have meget godt dykning.

Om jeg har dykket derover...nope...men skulle lave rejser dertil.

adios

Fra : habs

Dato : 12-09-06 21:33

temba wrote:

> Buzios (3 timer kørsel fra Rio)har åbenbart lidt dykning men ikke så
> godt skulle det siges

Hej

Tog mit OWD certifikat hos MAR AZUL i Buzios sept. 2003 og var ret glad
for det (bortset fra at undervisningen foregik på et noget ubehjælpsomt
engelsk).
Selve byen og området omkring er et fantastisk sted at holde ferie.
Dykningen skulle være blandt den bedste i Brasilien
http://www.taucher.net/redaktion/22/show.html?topic=9

Kan dog ikke tåle sammenligning med fx Filippinerne hvad angår
farvestråelende liv og sigtbarhed under vand. Men det lykkedes da at se
en havskildpadde.

Jeg ville gerne tage en tur til Buzios igen, men så ikke som en
dykkerferie, men som en ferie med lidt dykning (hvor Filippinerne klart
kan bære en hel dykkerferie ).

Mvh

CJ