Dybde dyk
Fra : TT

Dato : 11-09-06 10:50

Se evt. denne her for et spændene projekt i Sverige.

http://www.500feetdive.net/

-Torben

Fra : Felix

Dato : 11-09-06 11:40

Suzy og Thomas og alle jeres support dykkere !

Jeg krydser fingre for at det hele klapper, jeg vil med spænding
følge med fra Red sea hvor jeg skal på Live aboard tur...

/Felix
Scuba-Holic

Fra : Allan Jensen

Dato : 11-09-06 11:47

......det er i hvert fald lige så spændende, som da 500 dykkere ville hoppe i
havnen samtidigt.

Når man læser hvorfor de gør det, røber de dog også at der ingen dybere
mening er med bedriften.

Jeg kan slet ikke dykke så dybt, så jeg har meldt mig til årets "Robinson" i
stedet

Allan Jensen

Fra : TT

Dato : 11-09-06 12:07

LOL

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-09-06 16:55

TT skrev i Message-ID: <RiaNg.13$Om.10@news.get2net.dk>:

> http://www.500feetdive.net/

Wow!

--
Peter Fjelsten (DIR-DK) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 13-09-06 07:55

> Se evt. denne her for et spændene projekt i Sverige.
> http://www.500feetdive.net/

Hej Suzy og Thomas og tak for sidst på Fu Shan Hai

Jeg vil også ønske jer held og lykke med jeres 500 fod, og hvis vi ikke ses
før så ses vi jo i oktober i Strömstad til noget dybdepjat

/Sune

Fra : Michael Holm

Dato : 14-09-06 00:12

Undskyld; jeg er ikke helt klar endnu, men hvad skal de dykke på??

Er dybden alene målet?

Holm

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 14-09-06 06:33

Mon ikke det er lidt ligesom at klatre op på toppen af et højt bjerg eller
springe ud i faldskærm?
Der er både en udfordring i at træne sig op til en "svær" og "farlig"
opgave, som derved også udvider ens personlige grænser og giver spændning i
livet. Det er vidst ret normalt for mange mennesker, og nogen synes at de
opnår dette ved at dykke dybt, uden at der derved er en "dybere" mening
eller man vil forsøge at redde verdenen.
/Sune

Fra : Michael Holm

Dato : 15-09-06 06:43

Hver sit mål?

Held og lykke

Fra : Nicholas

Dato : 15-09-06 12:54

"Michael Holm" <mho@mhventure.dk> skrev i en meddelelse
> Hver sit mål?

Ja... - men dybt, - det er det sq... - om man så kan se fornuften i det
eller ej

Nick

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 19-09-06 10:33

http://www.500feetdive.net/dive_update.htm
/Sune

Fra : Nicholas

Dato : 19-09-06 13:31

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.500feetdive.net/dive_update.htm
> /Sune

Nogen der ved om de fuldte den plan der lå på hjemme siden ? - eller om de
fuldte deres VR 3 ?

Jeg prøvede at lave samme dyk på V plan, - og kunne ikke ramme deres
tider, - lige meget hvad jeg lavede om på af indstillinger... - jeg skulle
have meget mere tid i vandet

Nick

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 19-09-06 13:56

Hej Nick

Smed lige planen ind i V-Planner og fik stort set det samme:

V-Planner 3,74 by Ross Hemingway,
VPM code by Erik C. Baker.

Decompression model: VPM - B

DIVE PLAN
Surface interval = 5 day 0 hr 0 min.
Elevation = 0m
Conservatism = Nominal

Dec to 9m (1:00) Nitrox 80 9m/min descent.
Dec to 54m (6:00) Triox 21/45 9m/min descent.
Dec to 60m (6:40) Trimix 12/65 9m/min descent.
Dec to 150m (14:10) Trimix 8/73 12m/min descent.
Dec to 152m (14:15) Trimix 8/73 24m/min descent.
Level 152m 0:45 (15:00) Trimix 8/73 1,29 ppO2, 29m ead, 34m end
Asc to 102m (17:30) Trimix 8/73 -20m/min ascent.
Stop at 102m 1:00 (18:30) Trimix 8/73 0,89 ppO2, 17m ead, 20m end
Stop at 96m 1:00 (19:30) Trimix 12/65 1,26 ppO2, 21m ead, 27m end
Stop at 90m 1:00 (20:30) Trimix 12/65 1,19 ppO2, 19m ead, 25m end
Stop at 84m 1:00 (21:30) Trimix 12/65 1,12 ppO2, 17m ead, 23m end
Stop at 78m 1:30 (23:00) Trimix 12/65 1,05 ppO2, 16m ead, 21m end
Stop at 72m 2:00 (25:00) Trimix 12/65 0,98 ppO2, 14m ead, 19m end
Stop at 66m 2:00 (27:00) Trimix 12/65 0,91 ppO2, 12m ead, 17m end
Stop at 60m 3:00 (30:00) Trimix 12/65 0,83 ppO2, 10m ead, 14m end
Stop at 54m 3:30 (33:30) Trimix 12/65 0,76 ppO2, 9m ead, 12m end
Stop at 48m 3:00 (36:30) Triox 21/45 1,21 ppO2, 15m ead, 22m end
Stop at 42m 3:30 (40:00) Triox 21/45 1,09 ppO2, 12m ead, 19m end
Stop at 36m 4:00 (44:00) Triox 32/20 1,46 ppO2, 18m ead, 27m end
Stop at 30m 5:30 (49:30) Triox 32/20 1,27 ppO2, 14m ead, 22m end
Stop at 24m 7:30 (57:00) Triox 32/20 1,08 ppO2, 11m ead, 17m end
Stop at 18m 10:00 (67:00) Nitrox 50 1,39 ppO2, 8m ead
Stop at 12m 18:00 (85:00) Nitrox 50 1,10 ppO2, 4m ead
Stop at 6m 36:30 (121:30) Nitrox 80 1,28 ppO2, 0m ead
Surface (123:30) Nitrox 80 -3m/min ascent.

Off gassing starts at 114m

OTU's this dive: 152
CNS Total: 55,8%

/Sune

Fra : Kalle

Dato : 19-09-06 19:25

"Nicholas" <nvrfjerndette@scttransport.dk> skrev i en meddelelse

> "Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>

> Nogen der ved om de fuldte den plan der lå på hjemme siden ? - eller om de
> fuldte deres VR 3 ?

"Ignore the force Luke, just stare at the VR3"

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 19-09-06 14:24

klip->
We met up with Simon and Charlotte at 36m where they took our
used tanks so we could hang more comfortable for the _next hours_

6m time for a drink and a little something to eat to pass the time.
<-

Der er da drama for pengene...

Claus

Fra : TT

Dato : 19-09-06 17:34

"Claus Grell Hansen" <claus@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> used tanks so we could hang more comfortable for the _next hours_
>
> 6m time for a drink and a little something to eat to pass the time.

?? Jeg er ikke med

-Torben

Fra : Allan Jensen

Dato : 20-09-06 10:48

.....jeg ved selvfølgelig ikke hvad Claus mener. Men jeg synes da det er
dramatisk, at behøve spise og drikke når man ikke har været i vandet længere
tid. Har de sukkersyge eller hvad?

mvh. Allan

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-09-06 11:01

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> skrev i en meddelelse
newscabnJ3GHA.5104@gud.bends.dk...
> ....jeg ved selvfølgelig ikke hvad Claus mener. Men jeg synes da det er
> dramatisk, at behøve spise og drikke når man ikke har været i vandet
> længere tid. Har de sukkersyge eller hvad?

Det er da altid lækkert med en snack når man alligevel ikke har andet at
lave :)

Fra : Allan Jensen

Dato : 20-09-06 11:42

.....enig, men det er her fremført på en anden måde. Drama, det kan man godt
kalde det, ligesom når nogen står om fumler med deres uridom, for at dykke
35 minutter på Robert, så er det jo også for at dramatisere begivenheden,
ikke

Allan J.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-09-06 11:54

> [...]
> godt kalde det, ligesom når nogen står om fumler med deres uridom, for at
> dykke 35 minutter på Robert, så er det jo også for at dramatisere

Narj det er for at kunne tisse, men det kan selvfølgelig godt være at det
bliver dramatisk når man når op i din alder? :)

mvh
Jonas

Fra : Allan Jensen

Dato : 20-09-06 12:36

....ingenlunde, jeg forstår bare ikke dette udstyrs "overkill", hvis ikke det
netop er fordi man vil dramatisere. Normalt tisser man vel ikke hver halve
time (?), - eller drikker og spiser for den sags skyld.

Men nogle dykkere, kan godt lide at det ser lidt svært ud, - måske har jeg
bare ikke dykket længe nok, eller dybt nok, til at føle behovet?

Verden vil bedrages.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-09-06 13:07

> ...ingenlunde, jeg forstår bare ikke dette udstyrs "overkill",

Nej det ved alle vist godt, for du har skrevet det mange gange.

>hvis ikke det netop er fordi man vil dramatisere. Normalt tisser man vel
>ikke hver halve time (?), - eller drikker og spiser for den sags skyld.

Jeg vil undlade at gentage mig selv ved igen at skrive hvorfor jeg bruger
uridom på stort set alle dyk jeg laver uanset bundtid. Prøv at søge i
arkiverne hvis du vil have svar på det spørgsmål.

> Men nogle dykkere, kan godt lide at det ser lidt svært ud

Jeg har ikke mødt nogle af dem, men folk finder udfordring i forskellige
aspekter af den her sport, men det har du også flere gange skrevet at du
ikke forstår og iøvrigt ikke tror på.

>, - måske har jeg bare ikke dykket længe nok, eller dybt nok, til at føle
>behovet?

Det tror jeg måske du har ret i.

mvh
Jonas

Fra : MOA

Dato : 20-09-06 13:56

> Men nogle dykkere, kan godt lide at det ser lidt svært ud, - måske har jeg
> bare ikke dykket længe nok, eller dybt nok, til at føle behovet?

Ahh, 150m dyk lyder da pænt hardcore i min bog

Og jeg har altså oplevet en del gange på helt normale Padi dyk på 40 min at
jeg skulle tisse midt i dykket, så hvis man er nede i flere timer er det nok
rart nok *s*

Morten

Fra : Kalle

Dato : 20-09-06 14:43

> [...]
> dramatisk, at behøve spise og drikke når man ikke har været i vandet
> længere tid. Har de sukkersyge eller hvad?

Nu ved jeg ikke hvad de bruger af gas, men jeg ved at jeg bliver temlig
tørstig når jeg ligger og ånder O2 på 6M trinnet, også selvom det kun er 10
min jeg skal ligge der.
Så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et problem at der kommer en og
giver dem lidt til ganen ??

Casper

Fra : TT

Dato : 20-09-06 14:44

"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10 min jeg skal ligge der.
> Så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et problem at der kommer en og

Ifølge planen en 80% - så lidt tør i halsen bliver man vel.

-TT

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 20-09-06 13:24

Jeg kan bare ikke se, at planen giver dem flere times deko efter 36 meter.
Men det lyder selvfølgelig bedre end at sige ca 40 minutter.
Og at det skulle være nødvendigt at spise 36 minutter inden man skal op,
forstår jeg heller ikke.

Claus

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-09-06 13:38

Hej Claus,

> Og at det skulle være nødvendigt at spise 36 minutter inden man skal op,
> forstår jeg heller ikke.

Måske er det ikke nødvendigt men der er da ikke nogen fordel ved ikke at
gøre det hvis situationen er under kontrol og det ellers går stille og
roligt. Jeg kender nogle dykkere der synes det er sjovt at drikke øl på 27m
det er heller ikke nødvendigt men de synes det er skæg.

mvh
Jonas

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 20-09-06 13:57

Hej Jonas

Hvis man går efter at minimerer fejlkilder, er det da fjollet at tage sin
regulator ud af munden, åbne den, putte mad ind den med fare for at få noget
galt i halsen, altsammen uden at det er nødvendigt.

Claus

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-09-06 14:30

> Hvis man går efter at minimerer fejlkilder, er det da fjollet at tage sin
> regulator ud af munden, åbne den, putte mad ind den med fare for at få
> noget galt i halsen, altsammen uden at det er nødvendigt.

Jah, man skal nok afgøre med sig selv hvor farligt man synes det er og om
det er risikoen værd. I åbent vand med bølger og alt muligt andet ville jeg
nok ikke gide at gøre det for 2 timers runtime.. men måske i en hule hvor
man kan lægge sig op i loftet.

Fra : TT

Dato : 20-09-06 14:42

> [...]
> det er risikoen værd. I åbent vand med bølger og alt muligt andet ville
> jeg nok ikke gide at gøre det for 2 timers runtime.. men måske i en hule

I dette tilfælde var det vist ved en solid decobar...tror nu også selv jeg
ville gøre det i den situation.

..-TT

Fra : Allan Jensen

Dato : 20-09-06 14:40

....Ja, det er rent drama, ikke noget at sige til at Jonas er bange for at
tisse i bukserne

mvh. Allan J.

Fra : TT

Dato : 20-09-06 14:01

> [...]
> Men det lyder selvfølgelig bedre end at sige ca 40 minutter.
> Og at det skulle være nødvendigt at spise 36 minutter inden man skal op,

Hvordan får du det til 40 min. er det ikke nærmere 1 time og 19 min. Spise
og drikke der står jo intet om at det er nødvendigt, der står for at
fordrive tiden. Der er da mange ting vi gør der ikke er nødvendige, men
måske hyggelige, sjove eller bare rare

-Torben

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 20-09-06 15:04

> Hvordan får du det til 40 min. er det ikke nærmere 1 time og 19 min.
Du har ret..
Så giver ordet "Hours" jo mere mening.
Lidt som "Hotdogs", og "Sweaters"

> Spise og drikke der står jo intet om at det er nødvendigt, der står for at
> fordrive tiden. Der er da mange ting vi gør der ikke er nødvendige, men
> måske hyggelige, sjove eller bare rare
Du har ret igen.
Man spiser undervand fordi det er sjovt og rart.. Ikke for at være smart.

Misforstår mig ikke. Jeg smiler lidt over det...

Claus
Det er svær at spise popkorn i bruseren,
men det er hyggeligt og rart.

Fra : TT

Dato : 20-09-06 15:52

> [...]
>
> Misforstår mig ikke. Jeg smiler lidt over det...
>

> Claus
> Det er svær at spise popkorn i bruseren,

Hmm. jeg har aldrig prøvet det på nær da jeg drak champagne under vandet
nytårsaften, så ved nærmere eftertanke var den første tår rar, resten var
ikke, men sjovt var det da, altså bagefter

Kan ses her iøvrigt:
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=271870&r=5

-Torben - der ikke er fra Helgoland dykkerklub, men journalister

Fra : TT

Dato : 20-09-06 14:17

http://www.500feetdive.net/pictures.htm

-TT