/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Gæld i campingvogn??
Fra : Thomsen


Dato : 18-11-06 10:13

Ved privat køb, skal man så være opmærksom på evt. gæld i campingvogne, lige
som biler?
Eller fungere det ikke sådan?
Kan man se om der er gæld i en vogn, inden man køber?

Det ville bare være surt og hæfte for et lån man ikke selv havde lavet..

-
MVH
KT



 
 
Jørgen L. (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 18-11-06 11:21

> Ved privat køb, skal man så være opmærksom på evt. gæld i campingvogne,
> lige som biler?
> Eller fungere det ikke sådan?
> Kan man se om der er gæld i en vogn, inden man køber?

Ja det er på samme måde, kontakt bilbogen for kontrol

Hilsen Jørgen



Kurt Madsen (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Kurt Madsen


Dato : 18-11-06 22:35

og så har bl.a. FDM en standard aftale til handel med campingvogne,
hvor bl.a. sælger garanterer for at der ikke er gæld i vognen. Den
er også andre interessante detaljer, såsom gas- og fugtighedstest..

--
Hilsen Kurt M



Henrik (19-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 19-11-06 00:01

Ja, men kontrakten sikrer ikke mod gæld i vognen. Hvad sælger garanterer kan
ikke bruges til en pind!

Vil man være sikker, så skal man bruge registreringsnummer eller stelnummer
og kontakte bilbogen telefonisk ved Retten i Århus, Kannikegade 16, 8000
Århus C, tlf: 86 12 91 45 og spørge om der er tinglyst pant i vognen.

Er der det, skal man sikre sig, at panthaver (typisk et pengeinstitut) vil
frigive eller aflyse pantet mode at betalingen for vognen sendes til dem.
Dette skal man have skriftligt fra dem. Og ved overførslen af pengene beder
man ens bank om at skrive, at "betalingen overføres på betingelse af at
pantet i vognen aflyses, eller overføres til køber".

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk
fjern "nejtak" i email
"Kurt Madsen" <no@mails.thanks> skrev i en meddelelse
news:455f7cb7$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> og så har bl.a. FDM en standard aftale til handel med campingvogne,
> hvor bl.a. sælger garanterer for at der ikke er gæld i vognen. Den
> er også andre interessante detaljer, såsom gas- og fugtighedstest..
>
> --
> Hilsen Kurt M
>
>



Jesper Hedegaard (19-11-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 19-11-06 00:47



--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder
"Henrik" <fam.hougaard@fjern.mig.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:455f90c6$0$4172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja, men kontrakten sikrer ikke mod gæld i vognen. Hvad sælger garanterer
> kan ikke bruges til en pind!
>
> Vil man være sikker, så skal man bruge registreringsnummer eller
> stelnummer og kontakte bilbogen telefonisk ved Retten i Århus, Kannikegade
> 16, 8000 Århus C, tlf: 86 12 91 45 og spørge om der er tinglyst pant i
> vognen.
>
> Er der det, skal man sikre sig, at panthaver (typisk et pengeinstitut) vil
> frigive eller aflyse pantet mode at betalingen for vognen sendes til dem.
> Dette skal man have skriftligt fra dem. Og ved overførslen af pengene
> beder man ens bank om at skrive, at "betalingen overføres på betingelse af
> at pantet i vognen aflyses, eller overføres til køber".
>
> --
> Henrik Hougaard
> email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk
> fjern "nejtak" i email
> "Kurt Madsen" <no@mails.thanks> skrev i en meddelelse
> news:455f7cb7$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> og så har bl.a. FDM en standard aftale til handel med campingvogne,
>> hvor bl.a. sælger garanterer for at der ikke er gæld i vognen. Den
>> er også andre interessante detaljer, såsom gas- og fugtighedstest..
>>
>> --
>> Hilsen Kurt M
>>
>>

Hmmm - " Hvad sælger garanterer kan
ikke bruges til en pind!"

Jo - det kan det sådan set. Hvis sælger afgiver urigtige oplysninger kan man
jo altid prøve at forfølge det. Men selvom du får ret er det ikke sikkert at
du kan få penge ud af sælger. Det kan være en lang og tung sag, hvor
udfaldet er at sælger bare ikke har penge at betale dig med.
Og hvad banken skriver på check eller overførsel er heller ikke ligefrem
nogen sikkerhed. Hvem skal du hænge op på et evt. tab ?
Banken er ikke den umiddelbare, rare betaler - de mener nok nærmest at de
føjer dig ved at skrive et eller andet - men et direkte ansvar ? Ikke hos en
bank...

Bilbogen ? Jo - hvis gælden er tinglyst ! Men find ud af hvilken bank +
filial, sælger har. Og spørg så der om der evt. er ikke tinglyst gæld.'
Tit kan du jo låne pengene i banken uden tinglysning og andet pjat - hvis du
er "kendt" kunde i banken. Altså "kendt" for at overholde dine aftaler med
banken
Men i dette tilfælde er det personlig gæld - altså ikke bundet til bil,
campingvogn eller lignende.



Peter (19-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-11-06 03:35


"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
news:455f9b70$0$20265$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Bilbogen ? Jo - hvis gælden er tinglyst ! Men find ud af hvilken bank +
> filial, sælger har. Og spørg så der om der evt. er ikke tinglyst gæld.'
> Tit kan du jo låne pengene i banken uden tinglysning og andet pjat - hvis
> du er "kendt" kunde i banken. Altså "kendt" for at overholde dine aftaler
> med banken
> Men i dette tilfælde er det personlig gæld - altså ikke bundet til bil,
> campingvogn eller lignende.


Hvis jeg husker rigtigt, kan pantet ikke overføres til ny køber, hvis det
ikke er tinglyst.

Peter



Ukendt (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-11-06 21:49

>> Men i dette tilfælde er det personlig gæld - altså ikke bundet til bil,
>> campingvogn eller lignende.
>

Hvis gælden ikke er bundet til campingsvognen er det vel heller ikke noget
problem. At sælger skylder penge i banken er jo hans eget problem (og måske
også bankens...)


Mvh. Per



KHH (21-11-2006)
Kommentar
Fra : KHH


Dato : 21-11-06 11:51

Medmindre banken har et gældsbevis i campingvognen.

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456214d5$0$840$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Men i dette tilfælde er det personlig gæld - altså ikke bundet til bil,
>>> campingvogn eller lignende.
>>
>
> Hvis gælden ikke er bundet til campingsvognen er det vel heller ikke noget
> problem. At sælger skylder penge i banken er jo hans eget problem (og
> måske også bankens...)
>
>
> Mvh. Per
>



Sten Bo (21-11-2006)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 21-11-06 14:22


"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4562d9fc$0$12688$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Medmindre banken har et gældsbevis i campingvognen.
>
> "Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:456214d5$0$840$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>> Men i dette tilfælde er det personlig gæld - altså ikke bundet til bil,
>>>> campingvogn eller lignende.
>>>
>>
>> Hvis gælden ikke er bundet til campingvognen er det vel heller ikke
>> noget problem. At sælger skylder penge i banken er jo hans eget problem
>> (og måske også bankens...)
>>
>>
>> Mvh. Per


Undskyld, men det skal da være tinglyst, netop på dommerkontoret som det
oplyses.

Er det ikke det, kan man ta det helt roligt, siger familie der er bankmand.

For øvrigt er det ikke sikket, ja det er næsten sikket at _panthaver_ ikke
vil bekræfte, at der skyldes. Og Dommerkontoret oplys heller ikke andet end,
at der er pant. Ikke noget med hvor og evt. restgæld. Det manglede også
bare.

Der kan godt stå et pantebrev der forlængs er betalt ud men ikke afmeldt.

Familie købte mandens bil af en enke uden kørekort, kontant, rimelig pris og
opdagede så, at der stod et pantebrev som man havde gemt som et værdipapir,
afdøde troede vel at det pga. stempelmærkerne ku bruges igen. OG enken ville
gud dødelig ha penge for at aflyse. Det blev meget bøvlet idet hun mente
de ville snyde hende.

For øvrigt kan man se det på nettet.


http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=36.1.15.-1&date=21.11.2006

Vælg bilbogen


Bemærk at du skal angive søgeperiode.


Vi har ha handlet par gange og her har banken ordnet det hele. Bla. netop
med forbehold og klaring mellem os så det ikke gik galt.

mvh





Sten Bo (21-11-2006)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 21-11-06 14:25


"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4562fd85$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>
>
> Vi har ha handlet par gange og her har banken ordnet det hele. Bla. netop
> med forbehold og klaring mellem os så det ikke gik galt.
>
,

Også tjekket gæld (en gang til) og
vel at mærke gratis. Overførsler og det hele!



Henrik (24-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 24-11-06 00:05

Hvis der ikke er tinglyst pant i vognen (og det dermed er registreret i
bilbogen) så har långiver ikke nogen retskrav på vognen. Køber af vognen kan
altås ikke komme til at betale 2 gange. Sikringsakten er tinglysningen, og
han långiver ikke foretaget tinglysning, kan du kun kræve pengene fra den
oprindelige låntaget - altså sælger.

Og hvad angår sælgers garanti så gik det på, at sælger garanterede, at der
ikke var pant i vognen. Og denne garanti er som sagt intet værd. Hvis der
alligvel er pant i vognen kan køber kommer til at betale 2 gange - eller
aflevere vognen til panthaver. Så kan man jo forsøge at få pengene tilbage
fra sælger, men hvis han allerede har vist sine "slette hensigter" ved at
fortie oplysningerne om pantet - så er der nok ikke så meget at komme efter
ved ham alligevel - svindler som han jo er!

Og jo, hvis en pengeoverførsel mellem 2 banker sker med forbehold af, et
eller andet opfyldes, så virker det også. Kan forudsætningen ikke opfyldes
vil den modtagende bank ikke sætte pengene ind på sælgers konto, men sende
dem tilbage til købers bank.
--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk
fjern "nejtak" i email
"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
news:455f9b70$0$20265$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> --
> Jesper Hedegaard
>
> Savage når vejret spiller
> Ford Focus når vejret spilder
> "Henrik" <fam.hougaard@fjern.mig.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:455f90c6$0$4172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Ja, men kontrakten sikrer ikke mod gæld i vognen. Hvad sælger garanterer
>> kan ikke bruges til en pind!
>>
>> Vil man være sikker, så skal man bruge registreringsnummer eller
>> stelnummer og kontakte bilbogen telefonisk ved Retten i Århus,
>> Kannikegade 16, 8000 Århus C, tlf: 86 12 91 45 og spørge om der er
>> tinglyst pant i vognen.
>>
>> Er der det, skal man sikre sig, at panthaver (typisk et pengeinstitut)
>> vil frigive eller aflyse pantet mode at betalingen for vognen sendes til
>> dem. Dette skal man have skriftligt fra dem. Og ved overførslen af
>> pengene beder man ens bank om at skrive, at "betalingen overføres på
>> betingelse af at pantet i vognen aflyses, eller overføres til køber".
>>
>> --
>> Henrik Hougaard
>> email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk
>> fjern "nejtak" i email
>> "Kurt Madsen" <no@mails.thanks> skrev i en meddelelse
>> news:455f7cb7$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> og så har bl.a. FDM en standard aftale til handel med campingvogne,
>>> hvor bl.a. sælger garanterer for at der ikke er gæld i vognen. Den
>>> er også andre interessante detaljer, såsom gas- og fugtighedstest..
>>>
>>> --
>>> Hilsen Kurt M
>>>
>>>
>
> Hmmm - " Hvad sælger garanterer kan
> ikke bruges til en pind!"
>
> Jo - det kan det sådan set. Hvis sælger afgiver urigtige oplysninger kan
> man jo altid prøve at forfølge det. Men selvom du får ret er det ikke
> sikkert at du kan få penge ud af sælger. Det kan være en lang og tung sag,
> hvor udfaldet er at sælger bare ikke har penge at betale dig med.
> Og hvad banken skriver på check eller overførsel er heller ikke ligefrem
> nogen sikkerhed. Hvem skal du hænge op på et evt. tab ?
> Banken er ikke den umiddelbare, rare betaler - de mener nok nærmest at de
> føjer dig ved at skrive et eller andet - men et direkte ansvar ? Ikke hos
> en bank...
>
> Bilbogen ? Jo - hvis gælden er tinglyst ! Men find ud af hvilken bank +
> filial, sælger har. Og spørg så der om der evt. er ikke tinglyst gæld.'
> Tit kan du jo låne pengene i banken uden tinglysning og andet pjat - hvis
> du er "kendt" kunde i banken. Altså "kendt" for at overholde dine aftaler
> med banken
> Men i dette tilfælde er det personlig gæld - altså ikke bundet til bil,
> campingvogn eller lignende.
>



Niels Peder Amdi Hol~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Peder Amdi Hol~


Dato : 20-12-06 23:07


Ja, der kan være restgæld, ligesom i en bil, spørg din
bankrådgiver om han kan tjekke stelnr. på campingvognen, hans
bank har sikkert et abb. til den retskreds i Århus, hvor alt
restgæld bliver noteret.


Thomsen <poul-alice@stofanet.dk> skrev:
>Ved privat køb, skal man så være
>opmærksom på evt. gæld i campingvogne, lige
>som biler?
>Eller fungere det ikke sådan?
>Kan man se om der er gæld i en vogn,
>inden man køber?
>
>Det ville bare være surt og hæfte for
>et lån man ikke selv havde lavet..
>
>-
>MVH
>KT


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste