Mening om Pixilinespil
Fra : Rex

Dato : 28-11-06 15:41

Hvad er jeres meninger om Pixiline spil til børn på 4 år??

-Camilla

Fra : Anders Majland

Dato : 28-11-06 16:08

> Hvad er jeres meninger om Pixiline spil til børn på 4 år??

Ikke noget negativt herfra - "doseringen" skal der bare være en voksen der
har styr på og de skal nok også hjælpes igang i starten ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Torben

Dato : 28-11-06 16:57

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> wrote in message
> Hvad er jeres meninger om Pixiline spil til børn på 4 år??

Helt klart positive. Min største datter begyndte da hun var ca. 3½ år.

Efter en lille halv time var hun i stand til selv at styre musen - det kan
dog være en fordel at sætte hastigheden på denne (altså musen) en smule ned.

Hun får dog aldrig lov at spille mere end ca. 45 minutter, og i starten blev
hun hurtigt meget træt.

God fornøjelse med det

mvh
Torben

Fra : Ivar

Dato : 28-11-06 21:40

Rex skrev:

> Hvad er jeres meninger om Pixiline spil til børn på 4 år??

Min søn på 3 år har meget glæde af Huset i Eventyrskoven og
På bedstemors Loft. Han kan klare mange af opgaverne. Sjovt nok er
Pixelines Lillebror generelt sværere. Pixeline er gode spil til små
børn.
De to førstnævnte spil og det første i serien kan installeres på
computeren og køre uden cd. Det er en fordel, især når det er til
små børn. Dette gælder ikke Pixelines Lillebror.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : Rex

Dato : 30-11-06 15:26

Ok, tak for svar, det ser ud til der kommer til at ligge et par pakker under
juletræet der indeholder Pixilinespil.

-Camilla

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 04-12-06 22:24

Rex wrote:
> Hvad er jeres meninger om Pixiline spil til børn på 4 år??

Vi har prøvet ét, og syntes det var jammerligt.

Men vi har ingen principielle problemer med computerspil for 4-årige ( i
passende doser). Fætter Kanin eller Magnus og Myggen har vi haft meget glæde
af.

--
Regards,
Kristian Damm Jensen

Fra : Ivar

Dato : 04-12-06 23:08

Kristian Damm Jensen skrev:

> Vi har prøvet ét, og syntes det var jammerligt.

Hvilket?

Ivar Magnusson

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 05-12-06 08:28

Ivar wrote:

> Hvilket?

Jeg husker ikke navnet.

Jeg husker, at jeg var ved at blive vanvittig af musikken og ikke mindst den
skingre, pibende stemme man havde udstyret Pixeline med. Jeg syntes ærlig
talt det talte med til børn.

Fra : Marianne

Dato : 06-12-06 08:30

> Hvilket?

De er forkellige. Pixeline 12, Stjernestøv, Kong Gulerod, Hotel Skrottenborg
og Huset i Eventyrskoven er 'hele' spil, hvor en samlet historie sætter
rammen om de enkelte minispil.

Måske også andre.

Men de tidligste (=billigste) er opsamlinger af småspil, hvor menu og spil
ikke altid passer sammen.

Kan man ikke li' Pixelines stemme, skal man nu nok passe på - for den er ret
ensartet

Mummi-troldespillene er også fine.

mvh
Marianne