Køb af ny barnevogn + seng
Fra : BSL

Dato : 19-11-06 21:30

Hej i gruppen

Da vi skal være forældre for første gang til april, står vi for at skal have
købt en del babygrej, bl.a. en barnevogn.

Vi har været rundt og kigge priser forskellige steder, bl.a. Kære Børn,
Ønskebørn og BabySam. Alle steder har de dog fuldstændige ens priser på
Emmaljunga, Odder, Brio m.m.
og alle steder er det stort set umuligt at få rabat på en barnevogn.
Det virker som om der er en "barnevonsmafia" på området.

Helt konkret har vi har på Emmaljunga Big Star Supreme 2007 til butikspris
5499,- + 899,- for lift og 399,- for pusletaske.
Vi kigger også efter Leandersengen til 4999,-

ALLE steder er der faste priser, og det er som sagt umuligt at få nogen
rabat de steder vi har forsøgt.
På nettet var der heller ingen gevinst. Samme priser alle steder.

Er der nogen der har kendskab til butikker eller hjemmesider, hvor det er
muligt at opnå rabat?
I så fald hører jeg meget gerne om det.

Med venlig hilsen

Bjarne Lauridsen

Fra : Lars Remmen

Dato : 20-11-06 04:56

BSL skrev:
> [...]
> 5499,- + 899,- for lift og 399,- for pusletaske.
> Vi kigger også efter Leandersengen til 4999,-

Det var da edderhylemig da dyrt. Vi gav for ca. tre år siden lige
omkring 5000,- for en Basson Grande barnovogn, incl. lift og taske, samt
en seng, madrads og lidt andet jeg har glemt (badekar måske?). Tror det
var i Kære Børn men min hukommelse kan tage fejl.

Barnevognen kører lige nu rundt med en ny passagerer i en ny familie.
Den var en en udemærket kvalitet, var ganke lang (i forhold til det
andet vi undersøgte på daværende tidspunkt). Men der er nok ikke den
store pralværdi i den. Det til trods ser jeg da stadig en del her i
området som transporterer deres børn i lige den model.

Lars

Fra : ThomasB

Dato : 20-11-06 16:01

"BSL" <bjarneline@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har kendskab til butikker eller hjemmesider, hvor det er
> muligt at opnå rabat?
> I så fald hører jeg meget gerne om det.

www.dba.dk Der er rigtigt mange penge at spare, og poden M/K er ligeglad med
om andre børn har sovet i den..

Fra : Carina Hansen

Dato : 20-11-06 17:13

"BSL":<

> [...]
> og alle steder er det stort set umuligt at få rabat på en barnevogn.
> Det virker som om der er en "barnevonsmafia" på området.

Ja, tanken om barnevognkartel er ikke fjern.
Nu skriver du ikke hvor I bor, men Danmarks barnevognen på Amagerbrogade
giver en god pris på tilbehør; Myggenet, madras, seler, regnslag osv. Der er
noget at hente der, men selv barnevognen får du ikke rabet på, medmindre du
vælger at købe brugt.

VH
Carina

Fra : Dorthe

Dato : 20-11-06 19:43

Vi købte (eller svigermekanikken købte) Emmaljunga inkl. lift og
pusletaske på tilbud i januar til 5000 samlet. Det var i Babysam -
måske de har tilbudet igen i januar 2007

Sengen aner jeg intet om, vi købte tænk&test vinderen, en IKEA seng til
268 kr

/Dorthe