/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
At bo i lejlighed eller rækkehus??
Fra : "Stig N. Færch"


Dato : 30-10-06 12:16

Hej

Vi er et par der overvejer at sælge rækkehuset og flytte i lejlighed
istedet.
Hvorfor? Jo, jeg gidder ikke rigtig at bruge min tid på have og at
vedligeholde hus. Og hvis vi kan få lidt mere luft i økonomien ved at
flytte i lejlighed ville det heller ikke være så ringe. Så har vi måske
stadig væk råd til at have bil.
Men... vil vi fortryde at have flyttet fra rækkehuset når vi en gang får
børn? Der er flere der har sagt til mig at de synes det er herligt at
ha' en have når man har børn. Og andre har sagt at de ikke ville orke at
skulle bære 15kg tunge børn op og ned fra 4.sal.

Hvad siger I?

Mvh Stig

 
 
Dorthe (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Dorthe


Dato : 30-10-06 12:57

Jeg flytter ALDRIG i lejlighed igen, dels fordi jeg bare ikke kan vænne
mig til at der altid er larm og dels fordi vores søn skal kunne være ude
i haven og lege når han blive større - og stå ude i barnevognen nu.

Ja, jeg tror I fortryder - men det er jo forskelligt fra person til
person.

/Dorthe

Stig N. Færch skrev:
> Hej
>
> Vi er et par der overvejer at sælge rækkehuset og flytte i lejlighed
> istedet.
> Hvorfor? Jo, jeg gidder ikke rigtig at bruge min tid på have og at
> vedligeholde hus. Og hvis vi kan få lidt mere luft i økonomien ved at
> flytte i lejlighed ville det heller ikke være så ringe. Så har vi måske
> stadig væk råd til at have bil.
> Men... vil vi fortryde at have flyttet fra rækkehuset når vi en gang får
> børn? Der er flere der har sagt til mig at de synes det er herligt at
> ha' en have når man har børn. Og andre har sagt at de ikke ville orke at
> skulle bære 15kg tunge børn op og ned fra 4.sal.
>
> Hvad siger I?
>
> Mvh Stig

Holst (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 30-10-06 13:00


Stig N. Færch wrote:

> Hvad siger I?

Jeg tror, det er en smagssag, så du ikke kan få noget præcist svar på det.

Jeg kender folk, som flyttede ud fra byen, da de skulle have børn, for
de mente, at deres børn på ingen måde skulle vokse op i en lejlighed.
Børnene skulle have en have at boltre sig i.

Tilsvarende kender jeg folk, som med deres børn bor i lejlighed, og de
kunne aldrig drømme om at flytte fra lejligheden.

Så i den sidste ende drejer det sig om jeres holdning til, hvordan jeres
børn skal vokse op og bo.

Kristian Damm Jensen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Damm Jensen


Dato : 30-10-06 13:09

"Stig N. Færch" wrote:
> Hej
>
> Vi er et par der overvejer at sælge rækkehuset og flytte i lejlighed
> istedet.
> Hvorfor? Jo, jeg gidder ikke rigtig at bruge min tid på have og at
> vedligeholde hus. Og hvis vi kan få lidt mere luft i økonomien ved at
> flytte i lejlighed ville det heller ikke være så ringe. Så har vi
> måske stadig væk råd til at have bil.
> Men... vil vi fortryde at have flyttet fra rækkehuset når vi en gang
> får børn? Der er flere der har sagt til mig at de synes det er
> herligt at ha' en have når man har børn. Og andre har sagt at de ikke
> ville orke at skulle bære 15kg tunge børn op og ned fra 4.sal.
>
> Hvad siger I?

Masser af mennesker lever fint med at bo i lejlighed og have børn.

*Jeg* kunne ikke forestille mig at flytte i lejlighed igen.

En lejlighed skal også vedligeholdes. Man betaler sig ganske vist i det
store hele fra den ydre vedligeholdelse, og lejligheder er typisk mindre end
huse, hvilket gør den indvendige vedligeholdelse mindre. Men behovet for
vedligeholdelse er i bund og grund ikke så forskelligt for de to boformer.

Jeg tror I vil fortryde, men hvad er tidshorisonten på disse indtil videre
hypotetiske børn? Er det ikke muligt at flytte i lejlighed nu, når det er
det I er til nu, og så flytte til noget med have osv. igen, når I får børn?

--
Regards,
Kristian Damm Jensen
"This isn't Jeopardy. Answer below the question."



Carsten Overgaard (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 30-10-06 14:18

"Stig N. Færch" <stig@8620.dk> skrev i en meddelelse
news:4545deec$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej
>
> Vi er et par der overvejer at sælge rækkehuset og flytte i lejlighed
> istedet.
> Hvorfor? Jo, jeg gidder ikke rigtig at bruge min tid på have og at
> vedligeholde hus. Og hvis vi kan få lidt mere luft i økonomien ved at
> flytte i lejlighed ville det heller ikke være så ringe. Så har vi måske
> stadig væk råd til at have bil.
> Men... vil vi fortryde at have flyttet fra rækkehuset når vi en gang får
> børn? Der er flere der har sagt til mig at de synes det er herligt at
> ha' en have når man har børn. Og andre har sagt at de ikke ville orke at
> skulle bære 15kg tunge børn op og ned fra 4.sal.

Jeg boede i lejlighed (4.sal) og bor nu i rækkehus. Javist er der mere
vedligeholdelse, men i sommers var det dejligt at vi alle kunne flade ud i
skyggen og grille hen af aftenen. (4 uger i Costa del baghave suppleret med
udflugter.) Desuden lever vi af jordbær i 2-4 uger fra egen have og får lidt
kosttilskud fra de øvrige frugter og krydderiplanter.

Så er der det med cyklerne. Vi har mange og jeg mistede en i lejligheden på
trods af at den stod i aflåst cykelskur. Godt nok kunne tyven gå rundt på
grunden og save låsene over for at stjæle dem, men det vil naboerne nok
synes ville være lidt mærkelige. (Jeg er tidligere formand for
grundejerforeningen og derfor kendt af mine naboer.)

Jeg vil ikke bytte tilbage.
--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."



CDJ (31-10-2006)
Kommentar
Fra : CDJ


Dato : 31-10-06 00:34

On 30/10/06 12:15, in article 4545deec$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
"Stig N. Færch" <stig@8620.dk> wrote:

> Hej
>
> Vi er et par der overvejer at sælge rækkehuset og flytte i lejlighed
> istedet.
> Hvorfor? Jo, jeg gidder ikke rigtig at bruge min tid på have og at
> vedligeholde hus. Og hvis vi kan få lidt mere luft i økonomien ved at
> flytte i lejlighed ville det heller ikke være så ringe. Så har vi måske
> stadig væk råd til at have bil.
> Men... vil vi fortryde at have flyttet fra rækkehuset når vi en gang får
> børn? Der er flere der har sagt til mig at de synes det er herligt at
> ha' en have når man har børn. Og andre har sagt at de ikke ville orke at
> skulle bære 15kg tunge børn op og ned fra 4.sal.
>
> Hvad siger I?
>
> Mvh Stig


Hej Stig.

Jeg bor i lejlighed med min 7-årige søn, og kæmper for at kunne flytte til
et rækkehus - så han kan få den have han så brændende ønsker sig.
Jeg ville have elsket at have haft den da han var lille, en have er guld
værd for børn.
Jeg vil helt klart råde jer til, at blive i rækkehuset, hvis I planlægger at
få børn inden længe.

Mvh.
Mor til "indespærret" :) barn

Ps. Vi tager i skoven ugentligt, men det er bare ikke det samme...


Holst (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 31-10-06 16:32


CDJ wrote:

> Ps. Vi tager i skoven ugentligt, men det er bare ikke det samme...

Nej, det er ikke det samme. Men hvis du vil, kan du gøre det til noget
meget bedre end haven.

Mange børn er sikkert lige så "indespærret" i deres have, som dit barn
er "indespærret" i jeres lejlighed. Har man haven, så bliver den for
mange forældre sikkert nemt en hvilepude for ikke at gøre andet og bedre
med deres barn. De kan bare sende børnene ud i haven, og så har de jo
gjort deres.

Men har du ikke haven, og er du "indespærret" i en lejlighed, så giver
det dig til gengæld mulighed for at variere tilbudene til dine børn
langt mere. En dag kan I tage i skoven. En anden gang kan I tage til
stranden. Andre gange kan I nøjes med at gå i parken. Og her til vinter
kan I også bruge en dag på at tage til en af de snart
allestedsnærværende skøjtebaner. Og så videre og så videre.

Ja, alle forældre kan tilbyde deres børn et varieret udbud af
udendørsoplevelser, hvad enten de bør i lejlighed eller ej, men mange
med have har nok lidt en tendens til at nøjes med "gå du ud i haven og leg".

Ukendt (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-10-06 17:41

Helt ærligt.

Jeg er vokset op i en lejlighed og har på ingen måde taget skade af det.
Mht. venner, ja så var det mange børn i min gård, og vi legede tit sammen
både ude og inde.
Nu bor jeg selv i hus, og min søn har ikke mange venner på hans alder her på
vejen, faktisk bor der slet ikke nogen unger som er jævnalderende med ham.

Så det er et spørgsmål om temperament - hvem siger at man bliver lykkeligere
i et hus med have frem for en lejlighed.
Jeg syntes at det må være bedre at have lidt mere økonomisk overskud i
hverdagen, end at bo i et hus hvor man alligevel ikke har lyst til at passe
haven eller hvad det nu måtte være.

Hilsen
Ida
"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:45476c66$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> CDJ wrote:
>
>> Ps. Vi tager i skoven ugentligt, men det er bare ikke det samme...
>
> Nej, det er ikke det samme. Men hvis du vil, kan du gøre det til noget
> meget bedre end haven.
>
> Mange børn er sikkert lige så "indespærret" i deres have, som dit barn er
> "indespærret" i jeres lejlighed. Har man haven, så bliver den for mange
> forældre sikkert nemt en hvilepude for ikke at gøre andet og bedre med
> deres barn. De kan bare sende børnene ud i haven, og så har de jo gjort
> deres.
>
> Men har du ikke haven, og er du "indespærret" i en lejlighed, så giver det
> dig til gengæld mulighed for at variere tilbudene til dine børn langt
> mere. En dag kan I tage i skoven. En anden gang kan I tage til stranden.
> Andre gange kan I nøjes med at gå i parken. Og her til vinter kan I også
> bruge en dag på at tage til en af de snart allestedsnærværende
> skøjtebaner. Og så videre og så videre.
>
> Ja, alle forældre kan tilbyde deres børn et varieret udbud af
> udendørsoplevelser, hvad enten de bør i lejlighed eller ej, men mange med
> have har nok lidt en tendens til at nøjes med "gå du ud i haven og leg".



Holst (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 31-10-06 18:08


Ida Nielsen wrote:

> Helt ærligt.

Helt ærlig hvad?

> Mht. venner, ja så var det mange børn i min gård, og vi legede tit sammen
> både ude og inde.
> Nu bor jeg selv i hus, og min søn har ikke mange venner på hans alder her på
> vejen, faktisk bor der slet ikke nogen unger som er jævnalderende med ham.

Nej, og det er da også synd for ham, at I har valgt at bosætte jeg i et
område, hvor der er få legekammerater. At man bor i lejlighed er bestemt
ingen garanti for, at der er masser af legekammerater. Jeg flyttede for
et par år siden, og hvor jeg boede tidligere var der så godt som ingen børn.

> Så det er et spørgsmål om temperament - hvem siger at man bliver lykkeligere
> i et hus med have frem for en lejlighed.

Ikke jeg i hvert fald.

Ukendt (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-10-06 18:18



>> Mht. venner, ja så var det mange børn i min gård, og vi legede tit sammen
>> både ude og inde.
>> Nu bor jeg selv i hus, og min søn har ikke mange venner på hans alder her
>> på vejen, faktisk bor der slet ikke nogen unger som er jævnalderende med
>> ham.
>
> Nej, og det er da også synd for ham, at I har valgt at bosætte jeg i et
> område, hvor der er få legekammerater. At man bor i lejlighed er bestemt
> ingen garanti for, at der er masser af legekammerater. Jeg flyttede for et
> par år siden, og hvor jeg boede tidligere var der så godt som ingen børn.

Nu er det jo ikke lige altid til at sige hvor mange børn der bor på en vej
når man flytter der til.
Men så må man jo gøre som os andre lave aftaler med børnhave / klasse
kammerater, på sigt klare de jo sådan nogle ting selv.

>
>> Så det er et spørgsmål om temperament - hvem siger at man bliver
>> lykkeligere i et hus med have frem for en lejlighed.
>
> Ikke jeg i hvert fald.

Nej, men fordi at du vil føle dig lykkeligerer i en lejlighed frem for et
hus, behover ikke betyde at andre ikke kan være det.

Personligt vil jeg ikke undvære min have, men hvis min mand ikke gad ordne
den, ja så blev alle mine 60 m2 asfaldteret og malet grøn med gule blomster,
fordi jeg er ikke til jord under neglene.

Men i bund og grund er mennesker forskellige, og hvad der er rigtigt for den
ene, er ikke nødvendigvis rigtigst for den anden, heldigvis.

Hilsen
IDa



Holst (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 31-10-06 19:30


Ida Nielsen wrote:

>>Nej, og det er da også synd for ham, at I har valgt at bosætte jeg i et
>>område, hvor der er få legekammerater. At man bor i lejlighed er bestemt
>>ingen garanti for, at der er masser af legekammerater. Jeg flyttede for et
>>par år siden, og hvor jeg boede tidligere var der så godt som ingen børn.
>
> Nu er det jo ikke lige altid til at sige hvor mange børn der bor på en vej
> når man flytter der til.

Sådant kan man jo altid undersøge forud. Når man vælger at bosætte sig i
et ny område, kan man jo vælge at undersøge nærområdet mere eller mindre
godt, inden man flytter. Hvordan er skolevejen? Ligger der en gylletank
nærmest i ens baghave? Hvor tit kører busserne? Hvor ligger nærmeste
pizzaria? Og er der andre børn i nærområdet?

> Men så må man jo gøre som os andre lave aftaler med børnhave / klasse
> kammerater, på sigt klare de jo sådan nogle ting selv.
>
>>>Så det er et spørgsmål om temperament - hvem siger at man bliver
>>>lykkeligere i et hus med have frem for en lejlighed.
>>
>>Ikke jeg i hvert fald.
>
> Nej, men fordi at du vil føle dig lykkeligerer i en lejlighed frem for et
> hus, behover ikke betyde at andre ikke kan være det.

Det sagde jeg ikke. Jeg vil nødig af med min have.

CDJ (31-10-2006)
Kommentar
Fra : CDJ


Dato : 31-10-06 19:22

On 31/10/06 18:18, in article
2b5fc$45478537$3e3d8dc7$26658@news.arrownet.dk, "Ida Nielsen"
<insnabelacic.dk> wrote:


>
> Men i bund og grund er mennesker forskellige, og hvad der er rigtigt for den
> ene, er ikke nødvendigvis rigtigst for den anden, heldigvis.

Du har helt ret, men trådstarter spurgte jo faktisk til andres holdninger,
og fik dem derfor.


CDJ (31-10-2006)
Kommentar
Fra : CDJ


Dato : 31-10-06 19:20

On 31/10/06 17:40, in article
33710$45477c68$3e3d8dc7$17167@news.arrownet.dk, "Ida Nielsen"
<insnabelacic.dk> wrote:

> Helt ærligt.
>
> Jeg er vokset op i en lejlighed og har på ingen måde taget skade af det.
> Mht. venner, ja så var det mange børn i min gård, og vi legede tit sammen
> både ude og inde.
> Nu bor jeg selv i hus, og min søn har ikke mange venner på hans alder her på
> vejen, faktisk bor der slet ikke nogen unger som er jævnalderende med ham.
>
> Så det er et spørgsmål om temperament - hvem siger at man bliver lykkeligere
> i et hus med have frem for en lejlighed.
> Jeg syntes at det må være bedre at have lidt mere økonomisk overskud i
> hverdagen, end at bo i et hus hvor man alligevel ikke har lyst til at passe
> haven eller hvad det nu måtte være.
>
> Hilsen
> Ida
> "Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> news:45476c66$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Jeg mener ikke at have postuleret, at man tager skade af at bo i lejlighed.
Der blev spurgt om parret ville fortryde at flytte fra rækkehus til
lejlighed, og det tillader jeg mig at formode at de vil, og begunder det.
Jeg har vist heller ikke sagt noget om, at haver og lykke hænger sammen.


Per Vadmand (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 31-10-06 17:45

Holst wrote:

> Ja, alle forældre kan tilbyde deres børn et varieret udbud af
> udendørsoplevelser, hvad enten de bør i lejlighed eller ej, men mange
> med have har nok lidt en tendens til at nøjes med "gå du ud i haven
> og leg".

Til gengæld giver have og fredelige villaveje børnene en mulighed for
aktiviteter, der ikke konstant er overvåget af forældrene.

Per V-

--
Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.



Bo Warming (02-11-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 02-11-06 19:58

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:45477d72$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Holst wrote:
>
>> Ja, alle forældre kan tilbyde deres børn et varieret udbud af
>> udendørsoplevelser, hvad enten de bør i lejlighed eller ej, men
>> mange
>> med have har nok lidt en tendens til at nøjes med "gå du ud i haven
>> og leg".
>
> Til gengæld giver have og fredelige villaveje børnene en mulighed
> for aktiviteter, der ikke konstant er overvåget af forældrene.

Jeg voksede op nær hvor jeg bor og der er så meget park på Nørrebro at
intet sted kunne være bedre for børn, og da jeg købte hus Bjelkes Alle
46 med have og fik samlet underskrifter til kommunen så vejen blev
stillevej, så var det ideelt til min søns og min datters opvækst her
Min gymnasietid i Nærum var lort - der er for store afstande i
forstæderne
>
> --
> Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..."
> ved
> man, at resten ikke er værd at spilde tid på.

Jeg har tyve gode bl.a. en af Nietzsche-svenskerdisciplen Gustav
Adeling der siger

"Manden vil frigøre og frigøres, kvinden vil binde og bindes"

Sammenhold den naturligvis med Emersons "AT generalisere er at være
idiot" og VÆR LIDT MUSIKALSK OG INTUITIV



CDJ (31-10-2006)
Kommentar
Fra : CDJ


Dato : 31-10-06 19:18

On 31/10/06 16:31, in article 45476c66$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote:

>
> CDJ wrote:
>
>> Ps. Vi tager i skoven ugentligt, men det er bare ikke det samme...
>
> Nej, det er ikke det samme. Men hvis du vil, kan du gøre det til noget
> meget bedre end haven.
>
> Mange børn er sikkert lige så "indespærret" i deres have, som dit barn
> er "indespærret" i jeres lejlighed. Har man haven, så bliver den for
> mange forældre sikkert nemt en hvilepude for ikke at gøre andet og bedre
> med deres barn. De kan bare sende børnene ud i haven, og så har de jo
> gjort deres.
>
> Men har du ikke haven, og er du "indespærret" i en lejlighed, så giver
> det dig til gengæld mulighed for at variere tilbudene til dine børn
> langt mere. En dag kan I tage i skoven. En anden gang kan I tage til
> stranden. Andre gange kan I nøjes med at gå i parken. Og her til vinter
> kan I også bruge en dag på at tage til en af de snart
> allestedsnærværende skøjtebaner. Og så videre og så videre.
>
> Ja, alle forældre kan tilbyde deres børn et varieret udbud af
> udendørsoplevelser, hvad enten de bør i lejlighed eller ej, men mange
> med have har nok lidt en tendens til at nøjes med "gå du ud i haven og leg".


Jeg vil give dig ret i, at nogle forældre ikke giver deres børn oplevelser
nok, men er ikke sikker på, at det hænger sammen med at de har have - hvis
ikke de havde haft det, havde børnene måske bare ikke rigtig fået mulighed
for at boltre sig udenfor...

Med hensyn til, at man kan gøre meget uden have - jeg er helt enig, og alle
de forslag du kommer med, bliver flittigt praktiseret hos os, men det er
stadig en have derhjemme min søn ønsker sig...


Michael Zedeler (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Michael Zedeler


Dato : 31-10-06 16:15

Stig N. Færch wrote:
> Vi er et par der overvejer at sælge rækkehuset og flytte i lejlighed
> istedet.
> Hvorfor? Jo, jeg gidder ikke rigtig at bruge min tid på have og at
> vedligeholde hus. Og hvis vi kan få lidt mere luft i økonomien ved at
> flytte i lejlighed ville det heller ikke være så ringe. Så har vi måske
> stadig væk råd til at have bil.
> Men... vil vi fortryde at have flyttet fra rækkehuset når vi en gang får
> børn?

Ja. Det vil I. Så kort kan det vist siges.

> Der er flere der har sagt til mig at de synes det er herligt at
> ha' en have når man har børn. Og andre har sagt at de ikke ville orke at
> skulle bære 15kg tunge børn op og ned fra 4.sal.
>
> Hvad siger I?

De praktiske ting er kun en mindre del af det. Jeg synes at den store
fordel er at børnene får bedre muligheder for at få venner i kvarteret
og bedre muligheder for at lege udenfor på gaden.

Mvh. Michael.
--
Which is more dangerous? TV guided missiles or TV guided families?
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.
Visit my home page at http://michael.zedeler.dk/

Bo Warming (02-11-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 02-11-06 20:03


""Stig N. Færch"" <stig@8620.dk> wrote in message
news:4545deec$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej
>
> Vi er et par der overvejer at sælge rækkehuset og flytte i lejlighed
> istedet.
> Hvorfor? Jo, jeg gidder ikke rigtig at bruge min tid på have og at
> vedligeholde hus. Og hvis vi kan få lidt mere luft i økonomien ved
> at flytte i lejlighed ville det heller ikke være så ringe. Så har vi
> måske stadig væk råd til at have bil.
> Men... vil vi fortryde at have flyttet fra rækkehuset når vi en gang
> får børn? Der er flere der har sagt til mig at de synes det er
> herligt at ha' en have når man har børn. Og andre har sagt at de
> ikke ville orke at skulle bære 15kg tunge børn op og ned fra 4.sal.

Min mor lod mig altid gå op og ned ad trapperne da vi boede på 4 sal.
Respekt for hysteriske og dovne børn var ikke opfundet dengang -
mobning var en by i Rusland - og sengetider afgjorde barnet selv.

Men Vadmand kan forstælle om lussinger - dem så jeg nogle få af - fra
lærere der KUNNE have gjort kinden rød, men aldrig gjorde det

Lektor Blomme i Det forsømte forår har ingen relation til
virkeligheden, heller ikke da 60årige mig gik på Metropolitanskolen

Men kommunister lønnes for at sortmale DE ONDE GAMLE DAGE



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408917
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste