Når du registrerer din virksomhed, så modtager du kort tid efter en
invitation til et aftenskursus/informationsmøde, hvor disse ting gennemgås.
Det være sig, hvad du må trække fra, og hvordan, samt moms.
mvh.,
Dan Elgaard
www.reurts.dk
"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:4561608b$0$917$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Her om ikke så længe overtager jeg nok et mindre solcenter i et
> erhvervslejemål med tilhørene beboelse.
> I den forbindelse kunne jeg jo så godt tænke mig at lære lidt mere om
> momsregnskaber og den slags.
>
> Altså hvad kan jeg trække fra og hvordan fungerer det?
> Er der noget særligt at være opmærksom på når det er kombineret erhverv og
> beboelseslejemål? Særligt ifb med istandsættelse af begge dele.
> Hvordan fungerer afskrivninger i praksis?
>
> Og andre ting det kunne være praktisk at vide noget om.
>
> Man kan jo altid betale sig fra den slags hos en revisor, men kan det
> virkelig være så svært at gøre selv når det nu er virksomhed i
> hobby-format?
>
> Findes der noget "kom godt igang" materiale man kan købe/få et sted? eller
> noget på nettet måske?
>
>
> /Robert