spørgsmål vedr. import-moms
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 19:01

Jeg er ved at indgive moms for 3. kvartal 2006, og har fået et lille
problem. Jeg har i det 3. kvartal købt en vare i USA - eftersom jeg er
import-registreret betalte jeg ikke moms da jeg modtog varen.

Jeg kan forstå, at jeg skal angive importmomsen til info for Skat, når jeg
indberetter mine tal.

Men når jeg angiver min salgs-, købs- og importmoms, regner skemaet ud at
jeg skal BETALE importmomsen (hvilket jeg jo ikke skal!).

Skal jeg ignorere denne meddelelse og blot indbetale salgsmoms minus
købsmoms som sædvanlig?

pft. for svar!

Fra : Tychsen

Dato : 04-12-06 22:12

jacob skrev:
> [...]
> jeg skal BETALE importmomsen (hvilket jeg jo ikke skal!).
>
> Skal jeg ignorere denne meddelelse og blot indbetale salgsmoms minus

Står i nøjagtig samme problem.

Det må være noget med, at man ved fortoldningen betaler moms til
SKAT. Præcis som når man køber noget i DK.

Man kan så nedskrive sin momsbalance med den moms, man har betalt, men
egentlig ikke skulle... Så går regnskabet vel i 0..

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-12-06 12:09

Tychsen wrote:

> Det må være noget med, at man ved fortoldningen betaler moms til
> SKAT. Præcis som når man køber noget i DK.

Når man importerer, "betaler" man momsen ved at angive den på
momsangivelsen i rubrikken "Moms af varekøb mv. i udlandet".

Hvis man så har fradrag for momsen, regner man den med som alm. købsmoms
i rubrikken "Købsmoms (indgående moms)" - og ender således med et nul
(hvis man altså har fuldt fradrag for momsen).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/