Optage/vise fra composite eller s-video in~
Fra : rené

Dato : 27-11-06 20:32

Hejsa,

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et Hauppage pvr500 kort, og har fået
MythTV op og køre på min maskine, og det virker fint fint.

På pvr-kortet er der en komposit og en s-video ind samt lydindgange også.
Jeg har testet med at sætte mit videokamera på kompostit-indgangen og
bruge
ivctl -p 2 til at sætte video input til Composite (input 0 er tuner 1,
input 1 er s-video osv, listet med ivctl -n) for derefter at optage bidder
med cat /dev/video0 > film.mpeg (eller brugt mplayer -fs /dev/video0).

Dette virker fortrinligt, både med billede og lyd.

Nu er mit spørgsmål så, hvordan kan jeg vælge Composite eller S-video ind
i Mythtv og optage input fra disse indgange? Jeg ville gerne have dem
tilføjet min 'kanal-liste' lidt lige som AV-indgange man kan 'surfe' sig
til på et almindeligt TV).

Jeg har læst og læst og læst på mythtv.org, og det tætteste jeg kommer et
svar er i FAQ'en:

Q: How do I view/record video through Composite/SVideo?
A: Configure using mythtvsetup

Ja tak - i mythtv-setup er der allerede en composite 1+2 og en s-video 1+2
til stede når jeg har tilføjet hver af de to tunere der er på mit
pvr-kort, men jeg kan kun få lov til at optage fra enheder som jeg har
tilføjet en 'videokilde til', og den eneste 'videokilde' jeg kan vælge
imellem som giver mening er 'tv2' (navnet på den kilde som xmltv henter
tv-programmer fra).

Nogen der har praktisk erfaring med dette og kan give mig en pointer i den
rigtige retning?

Mvh

/rené