Seriøse, grafiske mail-klienter?
Fra : Steen Suder

Dato : 25-11-06 19:38

Hvad er der af "seriøse" bud på grafiske emailklienter til Linux?

Som jeg ser det, er det noget i retning af:

* Kmail (bruger jeg pt., men der er problemer med memoryleaks etc.)
* Evolution (har jeg brugt, men blev træt af den)
* Thunderbird (har jeg også brugt)
* Mozilla Mail+News/Composer eller hvad den nu hedder (har jeg brugt
tidligere, også dens forgænger: Mailklienten i Netscape)

--
Steen Suder

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-11-06 19:58

On Sat, 25 Nov 2006 19:38:02 +0100, Steen Suder wrote:

> Hvad er der af "seriøse" bud på grafiske emailklienter til Linux?

Jeg anvender med stor fornøjelse Balsa. Bemærk dog, at det er en dedikeret
mail-klient, altså ikke noget nntp etc.
http://balsa.gnome.org

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kent Friis

Dato : 25-11-06 20:17

Den Sat, 25 Nov 2006 19:38:02 +0100 skrev Steen Suder:
> Hvad er der af "seriøse" bud på grafiske emailklienter til Linux?

Hvordan definerer du "seriøse"?

> [...]
> * Mozilla Mail+News/Composer eller hvad den nu hedder (har jeg brugt
> tidligere, også dens forgænger: Mailklienten i Netscape)

Jeg foretrækker Sylpheed.

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-11-06 20:53

On Sat, 25 Nov 2006 19:17:18 +0000, Kent Friis wrote:

> Jeg foretrækker Sylpheed.

Ikke claws, vel? jikes GTK-1.2

Havde forresten i lang tid ville teste Sylpheed, og jeg er allerede blevet
imponeret. Indeholder support for NNTP - et program mindre til at fylde op
på disken, og mulig sikkerhedshul. Balsa kunne ikke gemme afsendte, kladder
og trash for hver konto, hvilket er et must, når man anvender Imap.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kent Friis

Dato : 25-11-06 21:10

Den 25 Nov 2006 19:52:45 GMT skrev Michael Rasmussen:

> Ikke claws, vel? jikes GTK-1.2

Help -> About siger:

Sylpheed version 2.2.9
GTK+ 2.6.4 / GLib 2.6.3

Mvh
Kent

Fra : Sune Vuorela

Dato : 26-11-06 00:38

On 2006-11-25, Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> * Kmail (bruger jeg pt., men der er problemer med memoryleaks etc.)

Memoryleaks?
Nu kører jeg godt nok kmail i kontact, men det er absolut ikke noget jeg
der har lagt mærke til.

/Sune

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 26-11-06 09:25

Sune Vuorela <nospam@vuorela.dk> skrev 2006-11-25:

> Memoryleaks?
> Nu kører jeg godt nok kmail i kontact, men det er absolut ikke noget jeg
> der har lagt mærke til.

Heller ikke her. (men den har så andre problemer)

Thomas

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-11-06 15:15

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> skrev 2006-11-25:
> Hvad er der af "seriøse" bud på grafiske emailklienter til Linux?

Hvordan definere du seriøs? Jeg har været ok glad for evolution i mange år.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.